לרגל 75 שנה לכ"ט בנובמבר: פסל של השופר הגדול בעולם הוצב בנתניה

הסתדרות הציונית העולמית, בשיתוף עיריית נתניה והחברה היהודית אמריקאית לשימור היסטורי חשפו את האנדרטה, שמנציחה את ההחלטה ההיסטורית של האו"ם • יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל: "אנו מציינים את המאורע שהגשים את החלום הציוני"

אנדרטת שופר החירות , צילום: יוסי זליגר

במסגרת ציון אירועי 75 שנה להחלטה ההיסטורית של האו"ם בכ"ט בנובמבר שהובילה להקמת מדינת ישראל, ההסתדרות הציונית העולמית חשפה היום (שלישי) בנתניה, בשיתוף העירייה והחברה היהודית אמריקנית לשימור היסטורי, את אנדרטת שופר החירות המנציחה אירוע זה. במסגרת האירוע נחשפו גם הפטיש ופרוטוקול הישיבה המקוריים מהאירוע ההיסטורי.

לאירוע הגיעו למעלה מ-200 מוזמנים, אישי ציבור, נציגי משרד החוץ ושגרירים מכ-20 מדינות. האנדרטה, שעוצבה על ידי הפסל הבינלאומי סם פיליפ, הוצבה על גבעה מרכזית בנתניה ונראית למרחוק לנוסעים בכביש החוף חיפה-תל אביב, מצפון ומדרום.

יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, אמר: "אנו מציינים 75 שנה למאורע ההיסטורי והמשמעותי בדרך להגשמת החזון הציוני". ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, אמרה: "השופר הניצב כאן מולנו, שהוא הגדול ביותר שנעשה אי פעם, מבטא באופן מדויק את משמעות ההחלטה על פי הכתוב: 'תקע בשופר גדול לחירותנו לקבץ גלותנו ושא נס לקבץ גלויותינו'". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר