אשר בהרב, המו"ל המייסד של "ישראל היום", הלך לעולמו

בהרב נולד בת"א, למד בישיבת נתיב מאיר ושירת ביחידת 8200 • הקים את חברות בית התוכנה M.T.I וטלדור • שימש כמו"ל העיתון במשך 11 שנים והיה מעורב ברכישת העיתון "מקור ראשון" על ידי משפחת אדלסון • היה יו"ר פעיל של העמותה "איכות בשיקום", הפועלת לשילוב בקהילה של מתמודדי נפש • הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים

אשר בהרב, המו"ל הראשון של "ישראל היום", הלך לעולמו, צילום: ללא

אשר זליג בהרב, המו"ל המייסד של "ישראל היום", הלך לעולמו בגיל 70 במהלך חג ראש השנה. הלווייתו תתקיים מחר בשעה 15:00 בבית העלמין החדש בכפר נחמן ברעננה. הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. 

בהרב נולד בתל אביב, למד בישיבת נתיב מאיר של הציונות הדתית ושירת ביחידת 8200 של המודיעין לאחר שעשה תואר ראשון בכלכלה ומדעי במחשב באוניברסיטת תל אביב במסגרת העתודה הצבאית. 

ליווה את כל שלבי לידת העיתון. אשר בהרב, צילום: רוני שיצר

מהמודיעין השתחרר בדרגת רב סרן ומאז פנה לעולם העסקים. בשנת 1982 הקים את בית התוכנה M.T.I, בהמשך היה ממקימי חברת טלדור שעם הזמן מזגה לעצמה 12 חברות אחרות ודורגה כחברת המחשוב השלישית בגודלה בישראל. במסגרת עיסוקה החברה עסקה בתחום פיתוח תוכנה, תקשורת ואינטגרציה. בשנת 2006 מכר בהרב את אחזקותיו בחברה ועסק בעיקר בייעוץ והשקעות בתחום, במיוחד בתחום ההייטק. 

במקביל לעבודותיו בשוק הפרטי, בהרב היה ממקימי הרשות הממלכתית לאבטחת מידע. הרשות עברה גלגולים רבים וכיום היא נקראת מערך הסייבר הלאומי. נוסף על כך, בהרב הפך יו"ר פעיל של העמותה "איכות בשיקום", שהובילה מהלך בתחום בריאות הנפש של שילוב בקהילה של מתמודדי נפש. העמותה פעילה עד היום ומטפלת ביותר מ-8,000 מתמודדים ובני משפחותיהם, כשהיא מפעילה הוסטלים, דיור מוגן וקבוצות תמיכה למשפחות ולמתמודדים.

אשר בהרב עם ד"ר מרים אדלסון, צילום: גדעון מרקוביץ'

בשנת 2007 פנו אל בהרב איש העסקים והמיליארדר שלדון אדלסון ורעייתו ד"ר מרים אדלסון וביקשו ממנו לסייע בהקמת עיתון יומי חדש בישראל - "ישראל היום". בהרב התגייס אל התפקיד ושימש כמו"ל העיתון במשך 11 שנים עד שנת 2018. בהרב ליווה במסגרת תפקידו את כל שלבי לידת העיתון. בהמשך היה מעורב ברכישתו של העיתון מקור ראשון על ידי משפחת אדלסון.

כמו כן, עסק בקניית בית הדפוס. במקביל, המשיך לעסוק בהייטק והיה בין מייסדי חברות ההזנק גיטה בתחום הסייבר ההתקפי, ווטרפול בתחום הסייבר ההגנתי, אוריפר בתחום התרופה לסרטן ועוד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר