"איומים מצד גורמים בקהילה הגאה": שונה מסלול מצעד הגאווה במצפה רמון

לאחר שהרב צבי קוסטינר קרא "הומואים הביתה", החליטו מארגני המצעד להעבירו בסמוך לישיבת ההסדר שבראשה הוא עומד • לאחר שהתקבלו איומים על חייו, במשטרה החליטו לשנות את המסלול כדי למנוע חיכוך בין הצדדים • בישיבה טוענים שמדובר בפרובוקציה: "ההסתה עלולה להגיע לפגיעה פיזית"

הרב צבי קוסטינר

המסלול שבו יעבור ביום שישי הקרוב מצעד הגאווה במצפה רמון שונה על ידי המשטרה, בין היתר בעקבות איומים שהתקבלו על חיי ראש ישיבת ההסדר מדברה כעדן, הרב צבי קוסטינר, ובשל חשש לחיכוך בין הצדדים.

ל"ישראל היום" נודע כי מתוך חשש שמסלול המצעד, שאמור היה לעבור בסמוך לישיבה, עלול להביא לחיכוך ואף לעימות, הוחלט במשטרה כי הצועדים לא יעברו בתוואי המקורי אלא בתוואי חלופי.

כזכור, בחודש שעבר פורסם תיעוד של הרב קוסטינר יוצא נגד קהילת הלהטב"ק בהפגנה מול ביתו של ח"כ ניר אורבך (ימינה), שם אמר, בין היתר, "הומואים הביתה". הדברים עוררו כעס רב מצד גורמים בקהילה הגאה, כולל קריאות להדיחו ממתן הרצאות בצה"ל, כפי שפורסם ב"ישראל היום". בעקבות פרסום התיעוד, החליטו מארגני המצעד במצפה רמון כי הוא יעבור בסמוך לישיבה. זו השנה השנייה שבה מתקיים מצעד הגאווה בעיר, ובפעם שעברה התרחש המצעד מחוץ לעיר עצמה.

מצעד הגאווה בתל אביב (ארכיון), צילום: קוקו

גורמים בישיבה חשפו כי לאחר פרסום התיעוד, הרב קוסטינר קיבל איומים על חייו מצד גורמים בקהילה הלהטב"קית, דבר שהוביל להגשת תלונה נגדם. לפני כשבוע שלחו בישיבה מכתב למפקד המחוז, שבו ביקשו ממנו לשנות את המסלול כדי להימנע מפרובוקציות. לטענתם, מדובר בקבוצה של בודדים ביישוב שהחליטו להביא אנשים מבחוץ כדי לבצע מצעד גאווה ושמטרתם לבצע פרובוקציה.

"לפני שנה, קבוצה של כמה בודדים החליטו להביא אל העיירה אזרחים שאינם מבני העיר כדי לעשות מצעד גאווה. כעת, החליטו לעשות את המצעד במכוון בתוך שכונות היישוב, בדגש על מעבר אל מול ישיבת ההסדר, בית הספר התורני וסמוך לביתו של ראש הישיבה, הרב צבי קוסטינר", כתב מנהל הישיבה שמואל קוקה למפקד תחנת דימונה משה זריהן. "מצעד זה מתלווה לאיומים על חייו שקיבל הרב בחודש האחרון מאנשים שונים המשתייכים לארגוני הלהטב"ק ולפגיעה חמורה ברב ברשתות החברתיות. כמובן שהוגשה תלונה במשטרה בנידון, אך טרם התקבלה כל התייחסות".

לטענת אנשי הישיבה, "כל הנתונים הללו גורמים לנו לחשוש שכל ההסתה הנוראית עלולה להגיע לפגיעה פיזית ולסכנה לרב צבי ולתושבי מצפה רמון. אנו דורשים את התערבותך המיידית לשינוי תוואי המסלול של המצעד בכך שלא יגיע לקרבת הישיבה ולביתו של הרב. קיימת סכנה לחייו. לא יעלה על הדעת שאנשים אלימים אלו, שאינם מבני המקום, יבואו ליישוב וייצרו פרובוקציות מסוכנות", כתב קוקה. העתק של המכתב נשלח גם לניצב עמר פרץ, מפקד מחוז דרום של המשטרה, ולרוני מרום, ראש מועצת מצפה רמון.

הרב צבי קוסטינר, ב-2020, צילום: אורן בן חקון

תושבי העיירה שמשתייכים לקהילת הישיבה טוענים כי מדובר בפרובוקציה מכוונת שאינה במקומה. לדבריהם, במשך שנים ארוכות מתנהל מרקם חיים בין החילונים והדתיים במקום, וכל קהילה ידעה למצוא את מקומה מבלי לפגוע בקהילות אחרות ביישוב, עד שלפני שנתיים הגיעו למקום תושבים חדשים שהובילו לקיום מצעד הגאווה.

תגובות המשטרה ונציגי הקהילה הגאה בעיר יפורסמו לאחר שיתקבלו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר