צה"ל נגד הרב קוסטינר: "אין מקום להתבטאויותיו במסגרת צבאית"

רב ישיבת מצפה רמון התבטא בחריפות נגד הקהילה הגאה וקרא "הומואים הביתה" • ביום שבו פורסמו דבריו - העביר הרצאה בפני חיילים • בצבא אומרים כעת: "התבטאויות אלו לא עולות בקנה אחד עם ערכי צה"ל"

"אין מקום להתבטאויותיו", הרב קוסטינר

שבועיים לאחר שדבריו נגד הקהילה הגאה עוררו סערה, יוצאים בצה"ל נגד הרב צבי קוסטינר, רב ישיבת מצפה רמון ואחד הרבנים הבולטים בציבור החרד"לי, ואומרים כי דבריו לא עולים בקנה אחד עם השיח הנהוג בצבא.

הדברים נאמרו ביחס לכך שביום שבו פורסמו הדברים, שביניהם המילים "הומואים הביתה" ו"רשע, רשע, רשע", העביר הרב קוסטינר הרצאה בעיר הבה"דים.

"צה״ל הוא צבא העם, וככזה - כלל המרצים מחויבים לכללי הרצאה ולנושאי שיח לפי הפקודות", הבהירו בצה"ל בגינוי ראשון לדברים של הרב קוסטינר, לאחר שפורסם ב"ישראל היום" כי נשא דברים בפני חיילים ביום שבו פורסמו דבריו. "התבטאויות אלו לא עולות בקנה אחד עם ערכי צה"ל, ואין להן מקום במסגרת צבאית כלל". עם זאת, יצוין כי דבריו של הרב קוסטינר נגד קהילת הלהט"ב נאמרו שלא במסגרת פעילותו בצבא, והוא לא התייחס אליהם בעת הרצאתו בצה"ל.

בדברים שנשא הרב קוסטינר במאהל מחאה לפני כשבועיים מול ביתו של ח"כ ניר אורבך, הוא יצא בחריפות נגד קהילת הלהט"ב. "לא להתבייש, לקחת אומץ. איפה שאתה עובד, להגיד 'להט"בים הביתה, הומואים הביתה'. רשע, רשע, רשע, רשע ועוד רשע. ואנחנו שותקים, מפחדים. הורה 1, הורה 2 - מטורפים. וכולם שותקים. להילחם בכל דבר. תפקידנו בכל מקום לא להתבייש ביהדותנו, לא להתבייש", אמר הרב קוסטינר.

ל"ישראל היום" נודע כי ביום שבו פורסמו הדברים ועוררו סערה, העביר הרב הרצאה בפני חיילים בעיר הבה"דים. הדבר עורר את זעמם של ארגונים גאים דתיים, שקראו לא לאפשר לו לדבר בפני חיילים בשל התבטאויותיו.

"היינו בהלם כשראינו את ההזמנה שלו לקריית ההדרכה", אמר נתנאל שלר, מנכ"ל ארגון חברותא, אחד משלושת ארגוני הקהילה הלהט"בית הדתית. "איך הוא עוד מרצה בצה"ל? אנחנו דורשים מהצבא לגנות זאת ולהדיח אותו משירות מילואים או כאזרח עובד צה"ל. לא ראוי שהוא יישא דברים בצבא".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר