"מודה לקב"ה ולבית החולים": איציק סעידיאן בהופעה פומבית ראשונה

נכה צה"ל שהצית את עצמו לפני כשנה במחאה על היחס להלומי קרב, השתתף באירוע של אגודת הידידים בבית החולים שיבא • "אני בהחלט הוכחה חיה לכך שהחדשנות מצילת חיים" • נשיא המדינה יצחק הרצוג: "זעקתו למען הלומי הקרב ופגועי הנפש זעזעה את כולנו וחדרה לכל לב"

איציק סעידיאן באירוע בביה"ח שיבא, צילום: גדעון מרקוביץ'

איציק סעידיאן השתתף אמש (ראשון) באירוע פומבי, במהלך אירוע של אגודת הידידים של שיבא, לראשונה מאז שהצית את עצמו לפני יותר משנה מול משרדי אגף השיקום במשרד הביטחון בפתח תקווה. בנאומו אמר סעידיאן, בין היתר: "אני מודה לקדוש ברוך הוא ולבית החולים". את הדברים נשא בבית החולים שיבא, המקום שבו היה מאושפז בשנה האחרונה.

"אני בהחלט הוכחה חיה לכך שהחדשנות מצילת חיים, הודות לצוות הרפואי שטיפל בי במסירות רבה", הוסיף. "חשוב לי להגיד ששמתי לעצמי מטרה להמשיך ולהשמיע את קולם של פצועי צה"ל, ואמשיך להיות מאחוריהם. אשמח להירתם ולעזור בכל דרך על מנת לקדם פרויקטים מצילי חיים".

נשיא המדינה יצחק הרצוג נאם גם הוא באירוע ואמר: "מיכל ואני ליווינו בתקופה האחרונה את סיפורו של איציק סעידיאן, פצוע צה"ל שזעקתו למען הלומי הקרב ופגועי הנפש זעזעה את כולנו וחדרה לכל לב והביאה איתה שינוי גדול ומבורך. היום ממשלת ישראל אישרה פה אחד את תוכנית 'נפש אחד' שהציע שר הביטחון בני גנץ, שיגיע לכאן בהמשך הערב. מיכל ואני, כמי שמלווים את איציק סעידיאן זה זמן, מאושרים לראות את העבודה המופלאה של שיבא, המהווה כמובן הוכחה כפולה: ראשית - לכוחות האינסופיים של איציק סעידיאן, הוא עצמו ומשפחתו הנהדרת; וכמובן - גם למקצוענות, לנחישות וליכולות המופלאות של צוותי שיבא". 

כזכור, באפריל 2021 הגיע סעידיאן למשרדי אגף השיקום בפתח תקווה, שלף בקבוק עם חומר דליק והצית את עצמו. האירוע התרחש, באופן פואטי ואולי מכוון, ימים ספורים לפני יום הזיכרון. 

איציק סעידיאן ואימו, צילום: גדעון מרקוביץ

מאז אותו הרגע, כל המדינה עוקבת אחרי תהליך החלמתו של סעידיאן. האירוע עורר תגובות רבות של בכירי המערכת הפוליטית ושל מפורסמים, ורבים אף ביקרו את סעידיאן בבית החולים. שר הביטחון בני גנץ הגיע ביחד עם הזמר דוד ד'אור, ששר שיר לכבוד סעידיאן, וגם הרמטכ"ל אביב כוכבי הגיע, ואמר לאחר הביקור: "למדנו, תיקנו דברים. הקמנו ענף ייעודי שמטרתו ללוות את הפצועים, ואנחנו נלווה אותם יחד עם משרד הביטחון. זו הזדמנות לומר יישר כוח לרופאים, לאחיות ולצוות בית החולים על העבודה הקשה. אתם מצילים אנשים בעבודתכם". 

סעידיאן עם נשיא המדינה יצחק הרצוג. צילום: גדעון מרקוביץ',

לאחר אירוע ההצתה באפריל 2021 אמר יו"ר ארגון נכי צה"ל, עידן קלימן: "שוב אנחנו נוכחים בעומק הכשל בתפקודו של אגף שיקום נכים משרד הביטחון, בכל הקשור בהכרה ובטיפול בנכי ובנכות צה"ל. ערב יום הזיכרון ויום העצמאות ה-73 למדינת ישראל, הגיע הזמן להפנים ולהכיר בכך שאגף שיקום נכים במשרד הביטחון פוגע קשות בשלומם, בבריאותם וברווחתם של נכי ונכות צה"ל. כל יום שעובר מבלי לערוך רוויזיה עמוקה בתפקודו של אגף שיקום נכים - הוא יום נוסף של פגיעה, לעיתים בלתי הפיכה, בגיבורי ובגיבורות ישראל שנתנו למדינה את היקר להם מכל - ומופקרים לגורלם. אנחנו נפעל בכל כוחנו על מנת לשנות מציאות עגומה זו".

סעידיאן עם שר הביטחון בני גנץ, צילום: גדעון מרקוביץ'

כל המדינה שמחה כשמצבו של סעידיאן השתפר, ופעולתו אף הצליחה להשיג שיפור ביחס כלפי חיילים פוסט-טראומטיים והלומי קרב, כשמספר הפניות מצד חיילים הלך וגדל. 

סעידיאן עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, צילום: גדעון מרקוביץ'
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר