הרב הראשי לישראל. צילום: ונתן זינדל/פלאש90

היועמ"שית לבג"ץ: אין מקום להתערב בהחלטת הועדה להעניק פרס ישראל לרב הראשי לישראל

היועצת המשפטית לממשלה הגישה את עמדת המדינה בעתירה המבקשת לבטל את הבחירה בראשון לציון הרב יצחק יוסף • "מדובר בעתירה המבקשת צעד חריג וללא בסיס"

לאחר הפרסום ב"ישראל היום": היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הגישה היום (חמישי), את עמדת המדינה לבג"ץ בעתירה המבקשת לבטל את ההחלטה להעניק פרס ישראל לרב הראשי לישראל, הראשל״צ הרב יצחק יוסף. זאת בשל התבטאויותיו נגד גיוס לצה"ל. מיארה הבהירה כי בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון בפרשת גולדרייך, הרי שאין בסיס משפטי להתערבות שיפוטית בהחלטת ועדת הפרס.

הרב הראשי יצחק יוסף: "אלפי טילים זרקו עלינו וברוך השם ניסים ונפלאות - בזכות מי? הרמטכ"ל? בזכות בחורי הישיבות" // דר וסחרת הפקות

היועמ"שית כתבה כי מדובר בעתירה המבקשת צעד חריג וללא בסיס. "היום, ולמעט בעניין שניצר שהיה הראשון בשורת המקרים בנושא שהובאו לפתחו של בית משפט נכבד זה, בית המשפט הנכבד מעולם לא נעתר לעתירה שכוונה כנגד החלטה להעניק את פרס ישראל לזוכה מסוים, על יסוד בחירתה של ועדת השופטים המקצועית, או כנגד החלטה שלא להחזיר לדיון חוזר בוועדת השופטים, והדגיש את חריגותה ונדירותה של התערבות שיפוטית מעין זו".

היועמ"שית גלי בהרב מיארה, צילום: גדעון מרקוביץ

כאמור, הוגשה לבג"ץ עתירה למנוע את הענקת הפרס לרב הראשי. העתירה הוגשה ע"י עו"ד בתיה כהנא דרור, נגד הרב הראשי, שר החינוך יואב קיש, חברי ועדת הפרס והיועמ"שית. בעתירה היא דורשת מבג"ץ להוציא צו ביניים שבמסגרתו יורה "מדוע לא יקבע השר כי אין להעניק לרב יצחק יוסף את פרס ישראל בתחום ספרות תורנית ומשפט עברי וידחה את המלצת הוועדה בשל התבטאויותיו החמורות והמסיתות של הרב יוסף כנגד אוכלוסיות בחברה הישראלית, כנגד בית המשפט העליון ושלטון החוק, ובכלל זה בעניין גיוס חרדים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו