אישומים כנגד 12 עבריינים הקשורים לערן חייא בגין מעורבות ברצח שמעון רביבו

על פי כתב האישום שהוגש לפרקליטות מחוז תל אביב, ה-12 אחראים גם לניסיונות רצח של חברי משפחת מוסלי • לפני כחודשיים הוגש כתב אישום נגד שבעה נאשמים בגין מספר נסיונות רצח של אלי מוסלי ובן כהן, בהם חמישה המואשמים גם בכתב אישום זה

היחידה המרכזית של משטרת מחוז ת"א פיענחה את רצח שמעון רביבו

כתבי אישום הוגשו הבוקר (חמישי) נגד 12 נאשמים מהמרכז, חברי פשיעה מאורגנת אשר בראשם עומדים ערן חייא ושלומי ניאמצ'יק בגין מעורבות ברצח שמעון רביבו ז"ל ונסיונות רצח של אלי מוסלי ובן כהן (הקטן) במסגרת סכסוך עברייני עם חבורת מוסלי.

שמעון רביבו וזירת הרצח, צילום: יוסי חי חנוכה, ושימוש ךפי סעיף 27א

כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב כולל בנוסף שורה ארוכה של עבירות פשיעה חמורות שביצעה החבורה כנגד יריביה העבריינים, עמם עמדה בסכסוך. בפרשה זו גויס עד מדינה נוסף להפללת הנאשמים.

בהתאם לאישום, שהוגש באמצעות עורכות הדין דליה ויסברג ופנינה לוי מפרקליטות מחוז תל אביב, במסגרת סכסוך עברייני אלים וממושך בין החבורות חייא ומוסלי, קשרו הנאשמים יחד עם ערן חייא ושני עדי מדינה שגוייסו בפרשה לגרום למותם של חברי החבורה הנגדית. במסגרת זו, ביצעו הנאשמים עבירות פליליות חמורות, לרבות כנגד אנשים אשר להם סכסוכים עם חבורת חייא או בעבור אחרים אשר שכרו את שירותיהם על מנת לפגוע ביריביהם או להטיל עליהם אימה, וזאת באמצעות ירי לעברם, השלכת רימונים והנחת מטעני חבלה, לעבר בתיהם ולבתי העסק שלהם.

ערן חייא (ארכיון) , צילום: אריק סולטן

עורכות הדין דליה ויסברג ופנינה לוי ציינו בבקשת המעצר: "מדובר בחבורה רצחנית מאורגנת, שפעילותה הפלילית אינה יודעת שובע ומטרתה יצירת דומינציה עבריינית, צבירת כוח ועליונות על פני יריבייה העבריינים, תוך סיכון וודאי לשלום ובטחון הציבור. צבר העבירות החמורות בכתב האישום המבוצעות על ידי חבורה עבריינית גדולה ומאורגנת בעלת התנהלות אלימה, כוחנית, מניפולטיבית וחסרת עכבות מצביעות על מסוכנותה הרבה, כמקשה אחת וכלפי כל אחד מהם בנפרד ולא רק כלפי בעלי הסכסוכים העברייניים. לראייה, נגישותה של החבורה העברינית בנקל לכמות גדולה של כלי נשק, חומרי נפצץ ורימונים להגשמת מטרותיה".

יוסי מוסלי, צילום: דוברות המשטרה

הנאשמים הם אופק הרוש (23) מת"א, שלמה ניאמצ'יק (41) מראשון לציון, אבי ניסני (38), אביב פרץ (42), עידן פרץ (18), רועי עמרה (41) וחן שבתאי (24) מבת ים, אליה סלומון (21) עידן חן (23) מת"א, ליאור קנסטנטיני (35) ממודיעין, נתנאל אבוהי (29) מנתניה ושימי אזן (39) מראשון לציון. כתב האישום מייחס לנאשמים, כל אחד לפי חלקו, 10 אישומים בגין ביצוע עבירות של קשירת קשר לפשע, רצח בנסיבות מחמירות, ניסיון רצח, חבלה בכוונה מחמירה, נשיאה והובלת נשק בלא רשות על פי דין ועבירות חמורות נוספות.

יוזכר, כי לפני כחודשיים, הוגש כתב אישום בפרשה זו בגין מספר נסיונות רצח של אלי מוסלי ובן כהן נגד 7 נאשמים, ובהם חמשת הנאשמים המואשמים גם בכתב אישום זה- אופק הרוש, אליה סלומון, עידן חן, שלמה ניאמצ'יק ואבי ניסני. כבר אז, גוייס עד מדינה שהפליל את הנאשמים וערן חייא.

המעקב אחר אחד החשודים בניסיון החיסול של אלי מוסלי// דוברות המשטרה

על פי כתב האישום, בין השנים 2024-2022, הוציאו הנאשמים לפועל את התוכנית העבריינית בהוראת חייא והנאשם שלומי ניאמצ'יק, וכן סיפקו לנאשמים ולפעילי חבורת חייא, אקדחים, רימונים, מטעני חבלה, רכבים ואמצעים נוספים לביצוע העבירות ולטשטוש עקבותיהם מפני רשויות אכיפת החוק. בעבור כל פעולה פלילית, שילמו הנאשמים שלמה ניאמצ'יק ואבי ניסני לשאר הנאשמים ופעילי חבורת חייא, סכומים של עשרות אלפי שקלים.

מטעני חבלה ותכניות לרצח 

האישום הראשון בכתב האישום מתאר כיצד גרמו הנאשמים למותו של שמעון רביבו ז"ל, ליד ביתו באור יהודה באוקטובר אשתקד. הנאשמים הטמינו באופנועו מטען חבלה רב עוצמה יחד עם מכשיר מעקב, עקבו אחריו במשך מספר יממות והפעילו, בצוותא חדא, את מטען החבלה שהתפוצץ וגרם למותו המיידי, בנוסף לנזק סביבתי רב וסיכון חייהם של חפים מפשע.

תיעוד פיצוץ האופנוע באור יהודה בו נרצח שמעון רביבו// תיעוד מתוך מצלמות אבטחה

עוד עולה מכתב האישום, כי בנובמבר 2023, תכננו הנאשמים לגרום למותו של בן כהן הקטן, באמצעות מטען חבלה במשקל 2.2 ק"ג של חומר נפץ, בעל מערכת כפולה הניתנת להפעלה מרחוק, אשר הוצמד מתחת לרכבו במצב דולק מוכן להפעלה. מטען החבלה נוטרל על ידי מחלקת החבלה במשטרת ישראל.

בנוסף, תכננו הנאשמים לגרום למותו של מוסלי באמצעות מטען חבלה רב עוצמה, במשקל של 4 ק"ג, שיופעל מתחת לרכבו המשוריין במהלך מסלול נסיעתו ברחוב בוגרושוב בתל אביב. הנאשמים עקבו, בלשו והתחקו אחר תנועותיו של מוסלי וכן, התאמנו לצורך שכלול ודיוק ביצוע תוכנית הרצח בטרם ביצועה. לצורך מימוש תוכנית הרצח, הפעילו הנאשמים מערך שלם של קטנועים ורכבים אשר שימשו אותם בביצוע הרצח, אותם הסוו על ידי שינוי זהותם, באמצעות לוחיות זיהוי גנובות.

הנאשמים ניסו לרצוח את אלי מוסלי בשתי הזדמנויות שונות בינואר השנה, לאחר שתכננו לחסום את ציר תנועתו של מוסלי, על ידי שימוש ברכב תמים ובלתי מעורב, אשר יגרום לרכבו של מוסלי לעצור ואז יושלך המטען תחת הרכב, ואז יופעל המטען מרחוק, ויגרום לפיצוץ רכבו של מוסלי על יושביו.
ביום 16/1/24 , נתפסו הנאשמים בעת ביצוע תוכנית הרצח, כשהם ממתינים ליציאתו של מוסלי ומוכנים לביצוע הרצח.

הפרקליטות מבקשת להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. בבקשת המעצר צוין, כי "מלחמת כנופיות עבריינים, המתנהלת מעל ראשיהם של אזרחים חפים מפשע, מעידה עשרות מונים על מסוכנותם של המשיבים ויריביהם. פיצוץ מטען חבלה בציר מרכזי בכניסה למרכז עיר ובשעה הומת אדם או פיצוץ מטען חבלה במשקל של 4 ק"ג באחד הרחובות המרכזיים ביותר בתל אביב, הומה בתי עסק והומה אדם, בשעת בוקר עמוסה או הפעלת מטען חבלה במשקל עצום של 2.2 ק"ג בחניון בניין מגורים שהיה עלול למוטטו כליל היו יכולים לגרום לא רק למותם של יריביהם של חבורת חייא אלא לנזק הרסני ולאובדן חיי אדם ברדיוס גדול, משל היו פיגועים פליליים".

בנוסף, מבקשת הפרקליטות מבית המשפט להורות על חילוט רכבים של הנאשמים ועשרות אלפי שקלים לטובת אוצר המדינה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר