תחפושות, כלי רגב גנובים ומטעני נפץ: כך תכננה "חבורת חייא" לרצוח את אלי מוסלי

כתב אישום הוגד נגד שבעה חשודים בניסיונות החיסול של בכיר העולם התחתון ואנשיו • מלחמת כנופיות עבריינים, המתנהלת מעל ראשיהם של אזרחים חפים מפשע, מעידה עשרות מונים על מסוכנותם של הנאשמים ויריביהם", אומרים בפרקליטות

המעקב אחר אחד החשודים בניסיון החיסול של אלי מוסלי // דוברות המשטרה

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש היום (חמישי) כתב אישום נגד שבעה נאשמים תושבי המרכז, חברי "חבורת חייא", זאת בחשד שבמסגרת סכסוך עברייני עם "חבורת מוסלי", הם קשרו קשר לגרום למותם של בכיר העולם התחתון אלי מוסלי ושל אנשיו.

הנאשמים הם אופק הרוש (23), אליה סלומון (20) ועידן חן (22) מתל אביב, שלמה ניאמצ'יק (40) מראשון לציון, אבי ניסני (38) ודביר כהן (33) מבת ים ועדן חתויל (30) מבאר יעקב.

מכתב האישום, שהוגש באמצעות עורכות הדין דליה ויסברג ופנינה לוי מפרקליטות מחוז תל אביב, עולה כי בין חבורת חייא לחבורת מוסלי יש סכסוך עברייני אלים ומדמם, שמביא לפגיעות הדדיות.

החשוד שנתפס כשהוא עוטה מסיכה על פניו, צילום: דוברות המשטרה

עקבו אחרי תנועותיו של מוסלי

בהתאם לאישום הראשון, תכננו המשיבים לגרום למותו של אלי מוסלי באמצעות מטען חבלה רב עוצמה, במשקל של ארבעה קילוגרמים, שיופעל מתחת לרכבו המשורין במהלך מסלול נסיעתו ברחוב בוגרשוב בתל אביב.

הנאשמים עקבו, בלשו והתחקו אחר תנועותיו של מוסלי, הכינו תחפושות שיקשו על זיהויים, וכן התאמנו לצורך שכלול ודיוק ביצוע תוכנית הרצח בטרם ביצועה. הנאשמים הפעילו צי של קטנועים ורכבים, שנועדו לשמש אותם לביצוע הרצח. את כלי הרכב הם הסוו באמצעות לוחיות זיהוי גנובות.

נגד מוסלי בוצעו שני ניסיונות חיסול: ב-8 בינואר וב-16 בינואר. הנאשמים תכננו לחסום את ציר תנועתו של מוסלי, על ידי שימוש ברכב שיגרום למכוניתו לעצור. אחרי העצירה, תכננו הנאשמים להשליך מטען חבלה תחת הרכב, להפעילו מרחוק, ולגרום לפיצוצו על יושביו. עם זאת, ב-16 בינואר נתפסו הנאשמים כשהם ממתינים ליציאתו של מוסלי ומוכנים לביצוע הרצח.

אלי מוסלי, היעד לחיסול, צילום: ללא

מטען מתחת לרכב

באישום השני נכתב כי הנאשמים אופק הרוש ואבי ניסני ביצעו ניסיון רצח אחר, בנובמבר 2023, גם הוא במסגרת הסכסוך העברייני בין שתי החבורות.

במקרה זה, תכננו הנאשמים לרצוח את בן כהן, המשתייך לארגון מוסלי. ניסני סיפק מטען חבלה במשקל 2.2 קילוגרמים של חומר נפץ, בעל מערכת כפולה הניתנת להפעלה מרחוק. ב-13 בנובמבר, הצמידו הנאשמים מטען חבלה רב עוצמה במצב דולק מוכן להפעלה לתחתית רכבו של כהן. מטען החבלה התגלה על ידי בת זוגו של כהן שנסעה ברכב והזעיקה את המשטרה כדי לנטרלו.

בית המשפט המחוזי בתל אביב, צילום: גדעון מרקוביץ

בבקשת המעצר ציינו עורכות הדין ויסברג ולוי כי "מלחמת כנופיות עבריינים, המתנהלת מעל ראשיהם של אזרחים חפים מפשע, מעידה עשרות מונים על מסוכנותם של הנאשמים ויריביהם. פיצוץ מטען חבלה באחד הרחובות המרכזיים ביותר בתל אביב, הומה בתי עסק והומה אדם, בשעת בוקר עמוסה, יכול היה לגרום לא רק למותם של מוסלי ויושבי רכבו, אלא לנזק הרסני ברדיוס גדול ולהביא לפגיעה בחפים מפשע רבים, כמו פיגוע פלילי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר