היחידה המרכזית של משטרת מחוז ת"א פיענחה את רצח שמעון רביבו // דוברות המשטרה

13 חשודים נעצרו: המשטרה פיענחה את רצח שמעון רביבו, והצליחה לקשור את הראיות למקרים נוספים

מחומרי החקירה עלה כי החשודים פעלו בסמוך לאירוע באופן שיטתי בכוונה לפגוע בקורבן על רקע סכסוך בין עבריינים • עם התקדמות החקירה הצליחו בימ"ר לקשור ולחבר את מארג הראיות נגד חשודים נוספים שהיו מעורבים באירועים קשים של הנחת מטעני חבלה והשלכת רימונים

המשטרה פיענחה את רצח שמעון רביבו, שאירע ב-3 לאוקטובר באור יהודה, כתוצאה מהפעלת מטען שהוטמן באופנוע. במהלך החקירה, הצליחה היחידה המרכזית של מחוז להביא לרצף פענוחים של אירועי אלימות חמורים נוספים בהם זריקת רימונים והשלכת מטענים במועדים שונים בתקופה האחרונה. היום (ראשון) הוגשה הצהרת תובע נגד 13 חשודים.

שמעון רביבו וזירת הרצח, צילום: יוסי חי חנוכה, ושימוש ךפי סעיף 27א

במהלך החקירה הצליחו החוקרים לאסוף ראיות נגד מספר מעורבים החשודים בהטמנת והפעלה של המטען באופנוע. מחומרי החקירה עלה כי החשודים פעלו בסמוך לאירוע באופן שיטתי בכוונה לפגוע בקורבן על רקע סכסוך בין עבריינים. על פי החשד, לכל אחד מהמבצעים שפעלו בצוותא, הוגדר תפקיד שהוביל להטמנה של המטען אשר גרם לפיצוץ רב עוצמה ולרציחתו של הקורבן.

זירת פיצוץ האופנוע באור יהודה (ארכיון) // אורן אהרוני

הפעילות העבריינית של החשודים אופיינה במעקבים ותצפיות אחרי הקורבן והאופנוע שלו, וכללה בין היתר רכישה והטמנה של מכשירי מעקב (טרקר), במטרה להתחקות אחר תנועותיו של הקורבן "ולנצל" הזדמנות ולפגוע בו. עפ"י החשד האופנוע מתפוצץ בזמן שרכב מסוג סקודה עומד במקביל ומתוכו מפעילים החשודים את המטען.

עם התקדמות חקירת הרצח, הצליחו בימ"ר לקשור ולחבר את מארג הראיות נגד חשודים נוספים שהיו מעורבים באירועים קשים של הנחת מטעני חבלה והשלכת רימונים, שאירעו במועדים שונים במהלך התקופה האחרונה באזור תל אביב והמרכז, זאת בעקבות מאבקים עקובי דם בין ארגוני פשיעה אלימים ביותר.

תשעה חשודים נעצרו והועברו לחקירה. עצור, אילוסטרציה, צילום: אורן בן חקון

בהמשך לחקירה, לפני כחודש, פשטו שוטרי הימ"ר ביחד עם החטיבה הטקטית והחטיבה לבט"פ של מג"ב על בתיהם של מספר חשודים, וביצעו מעצרים וחיפושים, במהלכם נתפסו שני אקדחים, רובה קלצ'ניקוב עם מחסניות ותחמושת, כלי רכב יוקרתיים ורכוש נוסף. בתום החיפושים, תשעה חשודים נעצרו והועברו לחקירה במשרדי הימ"ר במהלכה גויסו שני עדי מדינה אשר קידמו באופן משמעותי את החקירות בשלל הפרשיות שצוינו וכן, באירוע ניסיון רצח של ראש ארגון פשיעה.

בין המקרים הנוספים בהם החשודים יואשמו פרט לרצח: השלכת רימוני הלם לעבר בתי מגורים בחולון, בבאר יעקב ובבת ים. כמו כן נאספו ראיות בגין חשודים המעורבים בפיצוץ מטען בבניין ברחוב יצחק נסים בחולון ובהשלכת מטען צינור לעבר בניין בפתח תקוה, ובגין ירי על בית עסק בראשון לציון. פרט לכך שני חשודים יואשמו גם בגין ניסיון רצח של יוסי מוסלי ושניים אחרים יואשמו בגין נסיון רצח של בן כהן הקטן.

כאמור, היום בתום החקירה הוגשה הצהרת תובע נגד 13 חשודים ובכוונת הפרקליטות להגיש בימים הקרובים כתם אישום עם בקשה למעצר עד תום ההליכים בגין רצח ועבירות נוספות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו