מתייצבים לצידנו: גרמניה הודיעה - נצטרף כצד שלישי להליך בבית הדין בהאג ונתמוך בישראל

דובר הממשלה הגרמנית, שטפן הבשטרייט, פרסם כי מדינתו תגיע לבית הדין על מנת להתערב בשימוע בהאג לטובת ישראל: "דוחים בתוקף את ההאשמה ברצח עם, אין לזה בסיס״

אולם בית הדין בהאג. צילום: אי.פי

בעמדה פרו-ישראלית ברורה, הודיעה הערב (שישי) ממשלת גרמניה כי היא דוחה את הטענות של דרום אפריקה בבית הדין הבינלאומי בהאג ותגיע לתמוך בישראל כצד שלישי.

שגריר גרמניה בישראל צועד עם משפחות החטופים: ״איתכם יום ולילה״ (17.11.23) // מטה המשפחות

דובר הממשלה שטפן הבשטרייט פרסם הודעה בה כתב: "הממשלה הפדרלית דוחה בתוקף את ההאשמה ברצח עם שהועלתה נגד ישראל, אין לזה שום בסיס. לפיכך נדבר כצד שלישי בדיון המרכזי בפני בית הדין הבינלאומי". הבשטרייט הבהיר כי הפעולה הקרקעית של ישראל בעזה היא לגיטימית לאחר ״האירועים הנוראים של 7 באוקטובר״ וכי לישראל הזכות להגן על עצמה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, והודה לו על החלטת גרמניה: "התייצבותך והתייצבות גרמניה לצד האמת מרגשת את כל אזרחי ישראל. אין לאפשר לעלילת הדם שכולה צביעות וזדון לגבור על עקרונות המוסר המשותפים לשתי מדינותינו ולעולם התרבותי כולו", אמר נתניהו.

הודעת התמיכה של גרמניה מגיעה לאחר סיום שלב הדיונים הראשוניים בבית הדין. בשלב הבא, שיתקיים בשבועות הקרובים, יתקיים דיון בצווי הביניים נגד הפעילות של ישראל בעזה,לאחריו יחל השלב העיקרי בהאשמות - תהליך שעשוי לקחת מספר שנים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר