בזמן ההתפרצות בישראל: מסע הראווה של לפיד במרוקו

תמונתו של שר החוץ נתלתה בנציגות הישראלית החדשה שנחנכה ברבאט, בניגוד לנהלים • בהמשך, הזמר שמעון בוסקילה, אותו לפיד מגדיר כחברו, הופיע בבית כנסת בקזבלנקה מול השר, פמלייתו - ונציגים בודדים מהקהילה היהודית בעיר • הוא גם תועד כשהוא משוחח עם אנשים בזמן שהוא לא עוטה מסכה

במהלך הטיסה למרוקו: לפיד תועד כשהוא משוחח במטוס ללא מסכה // צילום: עמוד הטוויטר של מאיר כהן

הנציגות החדשה של ישראל ברבאט, עיר הבירה של מרוקו, נחנכה הבוקר (חמישי) על ידי שר החוץ יאיר לפיד, כשבמהלך הטקס התגלה כי תמונתו של לפיד נתלתה במקום – בניגוד לנהלים.

שר החוץ אף חשף את התמונה בחשבון הטיקטוק שלו. כאמור, הנהלים קובעים כי בנציגויות ישראל בעולם ובשאר משרדי הממשלה תולים רק את תמונותיהם של ראש הממשלה ושל נשיא המדינה.

צילום של תמונתו של יאיר לפיד שנתלתה בנציגות ישראל במרוקו, מתוך עמוד האינסטגרם של יאיר לפיד


בהמשך יצא לפיד לקזבלנקה כדי לצפות בהופעה קצרה של הזמר שמעון בוסקילה, שהוריו ילידי מרוקו ושאותו השר מגדיר כחברו, שנערכה במיוחד עבור שר החוץ בבית הכנסת "בית אל" בעיר. האירוע הוגדר כמפגש עם הקהילה היהודית, אך רק מעטים בה השתתפו באירוע, כך שנותרו עשרות מושבים פנויים במהלך ההופעה.

לפיד נשא נאום במהלך באירוע, וכך גם שר הרווחה מאיר כהן וח"כ רם בן ברק (יש עתיד), שלקחו חלק במשלחת הישראלית. גם נציג הקהילה, שפגש אתמול את לפיד, לא נאם. כך, בסופו של דבר האירוע כלל רק את הופעתו של בוסקילה ותפילות למען מלכי מרוקו בעבר ובהווה.

ביקורו של לפיד במרוקו, שהוא הביקור הראשון של שר חוץ ישראלי במדינה הערבית מזה 18 שנה, עורר ביקורת רבה, מכיוון שהוא מתקיים בזמן שבממשלה מנסים להימנע מהטלת סגר נוסף. כזכור, לפיד הוא חבר בקבינט הקורונה, אך הוא לא נכח בישיבות הקבינט עד לשבוע שעבר. לאחר ביקורות שהושמעו לעברו בנושא, הוא אמר שיחל להגיע אל הישיבות ככל שיתאפשר לו. אתמול הוא אף השתתף לזמן קצר בישיבה, דרך "זום".

ההופעה של שמעון בוסקילה בעת ביקור לפיד במרוקו // צילום: עמוד האינסטגרם של יאיר לפיד


לפיד גם תועד במהלך הטיסה למרוקו כשהוא משוחח עם אחרים בזמן שהוא אינו עוטה מסכה, בניגוד להנחיות. כזכור, גם בחודש שעבר לפיד תועד בנתב"ג כשהוא ללא מסכה בעת חזרתו מהביקור באיחוד האמירויות.

לפי ההנחיות בטיסות "אל על" ובכלל, יש חובה לעטות מסכות במהלך הטיסה. דיילי החברה נוהגים להעיר לנוסעים שלא עוטים את מסכתם כראוי ומבקשים מהם לעטות אותה בצורה המקבלת. לפני כשבועיים פורסם ב"ישראל היום" תלונותיהם של דיילים על כך שהם מתקשים לאכוף את ההנחיה, וכי הכלים הקיימים ברשותם מאוד מצומצמים.

יאיר לפיד בטקס חניכת הנציגות החדשה של ישראל ברבאט שבמרוקו, אריאל כהנא


גורמים בפמליה הישראלית אמרו ל"ישראל היום" כי הביקורת על לפיד רלוונטית וכי מאחורי הקלעים של הטקס בבית הכנסת עמדו חילוקי דעות.

מלשכתו של לפיד נמסר כי הם הופתעו מתליית התמונה וביקשו להורידה. עם זאת, לא התקבלה תגובה לשאלה מדוע היה צורך להביא את בוסקילה ואת הנגן שליווה אותו עד למרוקו, כדי לקיים הופעה שמרבית צופיה הם ישראלים.

יאיר לפיד בטקס חניכת הנציגות החדשה של ישראל ברבאט שבמרוקו,
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר