טראמפ למגזין "טיים": "נתניהו זכה בצדק לביקורת על מה שהתרחש ב-7 באוקטובר״

נשיא ארה"ב לשעבר התייחס בכתבת שער למגזין "טיים" לישראל וחשף: "היה לי ניסיון רע עם נתניהו" • עוד אמר כי הוא לא שולל שימוש בסיוע צבאי כדי לכפות את סיום המלחמה בעזה • והאשים את רה"מ באירועי 7 באוקטובר: "זה קרה במשמרת שלו"

נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ. צילום: רויטרס

דיווח במגזין האמריקני טיים (TIME): לפי כתבה שפורסמה היום (שלישי), דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני לנשיאות והנשיא לשעבר, מבהיר כי הוא מתנגד לכינון מדינה פלשתינית. "אני חושב שפתרון שתי מדינות עשוי להיות מאוד בעייתי בעת הזו", אמר טראמפ. עם זאת בראיון הוא לא שלל אפשרות שימנע סיוע צבאי מישראל כדי ללחוץ עליה לסיים את המלחמה בעזה.

דונלד טראמפ: "רק משוגע או טיפש לא היה מגיב למתקפת 7 באוקטובר כמו ישראל"

הכתבה, שכוללת שני ראיונות נרחבים העוסקים בעיקר בחזון שלו לכהונה שנייה בבית הלבן, העביר ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען, לא בפעם הראשונה, שהוא החליט ברגע האחרון לפרוש ממבצע ישראלי-אמריקני לחיסול הגנרל האיראן קאסם סולימאני והותיר את ארה"ב לבדם.

למרות זאת, טראמפ אמר שהוא יצטרף לצדה של ישראל בעימות עם איראן. "אם יתקפו את ישראל, כן, נהיה שם".

"לגמור עם זה"

למרות תמיכתו בישראל, על פי המגזין, תמיכה זו אינה מוחלטת. הוא מתח ביקורת על התנהלותה של ישראל במלחמתה נגד חמאס, שהרגה יותר מ-30 אלף פלשתינים בעזה, וקרא לישראל "לגמור עם זה".

בהתייחסות לאפשרות לכינון מדינה פלשתינית, אמר טראמפ כי הגיעה למסקנה כי שתי מדינות שמתקיימות זו לצד זו היא לא תרחיש סביר.

"הייתה תקופה שחשבתי ששתי מדינות יכולות לעבוד", הוא אמר. "עכשיו אני חושב ששתי מדינות היא לא תרחיש אפשרי".

טראמפ תקף בראיון את ראש הממשלה נתניהו. "היה לי ניסיון רע עם נתניהו", אמר. "זה משהו שמעולם לא שכחתי". בנוסף, האשים ישירות את נתניהו ב-7 באוקטובר וטען שהיה עליו למנוע את מתקפת הטרור הנוראה.  "זה קרה במשמרת שלו", אמר הנשיא לשעבר.

טראמפ ונתניהו. "הברית עם ישראל אינה חזקה כמו בעבר", צילום: אי.פי.אי

כזכור, הנשיא ה-45 של ארה"ב התראיין ל'ישראל היום' בסוף חודש מרץ והעביר ביקורת על התנהלות ישראל במלחמה ואמר לעומר לחמנוביץ' ואריאל כהנא.

"אתם צריכים לסיים את המלחמה שלכם. אתם צריכים לסיים את זה. אתם חייבים לעשות את זה, ואני בטוח שתעשו את זה. אנחנו צריכים להגיע לשלום. אי אפשר שזה יימשך ישראל צריכה להיות מאוד זהירה כי אתם מפסידים הרבה מהעולם. אתם מאבדים הרבה תמיכה. אתם צריכים לסיים, לעשות את העבודה ולהתקדם לשלום. אתם צריכים להמשיך לחיים נורמליים עבור ישראל ועבור כל האחרים".

לנתניהו וטראמפ היו יחסים קרובים ברוב תקופת הכהונה של הנשיא לשעבר. השניים פעלו יחד כדי לקדם הכרה אמריקנית בריבונות ישראלית ברמת הגולן, כמו גם לממש את הסכמי אברהם שכוננו יחסים דיפלומטיים בין ישראל לאיחוד האמירויות, בחריין מרוקו וסודאן. אולם היחסים החמיצו כאשר לאחר הבחירות לנשיאות 2020, נתניהו בירך את ג'ו ביידן על ניצחונו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר