"הנשיא חזר על עמדתו הברורה בנוגע לרפיח": ביידן ונתניהו שוחחו

מהבית הלבן נמסר כי השניים דנו במשא ומתן לעסקת שחרור חטופים ובהגדלת היקף הסיוע ההומניטרי • "הנשיא הביע את מחוייבותו לביטחון ישראל על רקע מתקפת הטילים מאיראן"

ביידן ונתניהו. צילום: אי.פי, מרים אלסטר/פלאש 90

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו שוחחו הערב (ראשון), כך הודיע הבית הלבן. על פי ההודעה, הנשיא "חזר על עמדתו הברורה בנוגע לפעולה ברפיח" והשניים שוחחו על המשא ומתן לעסקת שחרור חטופים והפסקת אש מיידית בעזה. הנשיא התייחס להצהרה שלו עם 17 מנהיגי עולם נוספים בה דרש מחמאס לשחרר את החטופים ללא דיחוי.

כמו כן השניים דנו בהגדלת הסיוע ההומניטרי לעזה, לרבות באמצעות הכנות לפתיחת מעברים צפוניים חדשים החל מהשבוע. ביידן הדגיש את הצורך בהתקדמות זו בתיאום מלא עם ארגונים הומניטריים. 

לפני כן, "ביידן הדגיש את המחויבות שלו לביטחון ישראל על רקע ההגנה המוצלחת מפני מתקפת הטילים והכטב״מים חסרת התקדים של איראן בתחילת החודש".

יירוט בשמי ישראל של המתקפה האיראנית, צילום: אי.פי.אי

השיחה, שהיא הראשונה מאז המתקפה האיראנית ב-13 באפריל מגיעה על רקע האפשרות לעסקת חטופים, שעשויה לדחות את הפעולה ברפיח - למורת רוחם של שותפי נתניהו לממשלה השרים בן גביר וסמוטריץ'. כמו כן היא כאשר בישראל פועלים ביחד עם הממשל למנוע את הוצאת צווי המעצר על ידי בית הדין הבינלאומי בהאג לבכירים ישראלים, בהם רה"מ שר הביטחון והרמטכ"ל. 

מוקדם יותר היום גורם מדיני הכחיש את האפשרות כי עסקה תבטל את הכניסה לרפיח. "ההכנות לכניסה לרפיח נמשכות. בשום עסקה, אם תהיה כזאת, ישראל לא תוותר על מטרות המלחמה", נאמר. 

אלא שבמקביל, דובר המועצה לביטחון הלאומי של ארה״ב, ג'ון קירבי התייחס לאפשרות הפעולה במקום ואמר כי ״ישראל הסכימה להקשיב לדאגות ולמחשבות של ארה"ב לפני שהיא תיכנס לאזור״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר