עסקה על הפרק לחץ על נתניהו מימין ומשמאל: סמוטריץ', בן גביר וגנץ מאיימים בפירוק הממשלה

בפנייה לרה"מ טען שר האוצר כי עד כה עסקאות מצריות שסיימו סבבים קודמים מול החמאס רק חיזקו את ארגון הטרור • מהצד השני, יו"ר המחנה הממלכתי גורס כי אם יושג מתווה אחראי להשבת החטופים בגיבוי מערכת הביטחון והממשלה תמנע אותו - לא תהיה לה זכות קיום 

סמוטריץ' ונתניהו (ארכיון). צילום: חיים צח, לע"מ

לנוכח המאמצים להגיע לעסקת שחרור חטופים, ועל רקע הדיווחים על התקדמות במשא ומתן והנכונות של ישראל לדחות את הפעולה ברפיח שרים מאיימים היום (ראשון) כי יפעלו להפלת הממשלה.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳ על איים נתניהו: "אם תחליט להניף דגל לבן ולבטל את הפקודה לכיבוש רפיח באופן מיידי לצורך השלמת משימת השמדת החמאס, ולהחזרת הביטחון לתושבי הדרום ולאזרחי ישראל, והשבת כל אחינו ואחיותנו החטופים לביתם – לממשלה בראשותך לא תהיה זכות קיום", אמר. גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר צייץ בחשבון ה-X שלו: "עסקה מופקרת = פירוק הממשלה".  

בתגובה לדברים השר גנץ אמר כי אמנם הכניסה לרפיח חשובה במאבק נגד חמאס, אך "השבת חטופינו, שהופקרו על ידי ממשלת ה-7.10, דחופה ובעלת חשיבות עליונה הרבה יותר". עוד הוסיף: "אם יושג מתווה אחראי להשבת החטופים בגיבוי כל מערכת הביטחון, שאינו כרוך בסיום המלחמה, והשרים שהובילו את הממשלה ב-7.10 ימנעו אותו - לא תהיה לממשלה זכות להמשיך להתקיים ולהוביל את המערכה".

דוברות שר האוצר

יו"ר הציונות הדתית הסביר את האיום שלו בכך שעד כה, עסקאות תיווך מצריות שסיימו סבבים קודמים מול החמאס, הותירו את אירגון הטרור חי ובועט. "העסקאות איפשרו לחמאס להתעצם שוב ושוב ולטבוח באזרחי ישראל כמו שלא קרה מאז השואה, זה בדיוק מה שהובלת בשני העשורים האחרונים, וזה בדיוק, אבל בדיוק מה שהבטחנו כולנו לא לעשות שוב הפעם".

רפיח אחרי הפצצות צה"ל, השבוע, צילום: אי.אף.פי

בתוך כך, יו"ר האופוזציה יאיר לפיד פרסם בחשבון ה-X שלו כי "הממשלה הזו צריכה לבחור: להחזיר את החטופים בחיים, או בן גביר וסמוטריץ', היחסים עם האמריקאים או בן גביר וסמוטריץ', העסקה הסעודית או בן גביר וסמוטריץ', בטחון ישראל או בן גביר וסמוטריץ'".

אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתינו אמר: "אני מציע לכל הפוליטיקאים להבין את גודל השעה, לקחת פסק זמן ולשתוק. כל ההצהרות ופסטיבל הדיבורים לא משרתים אף אחד, חוץ מאת מפלצות האדם מחמאס, שעוקבים באדיקות אחר כל אמירה והצהרה". עוד הוא הדגיש: "לא מנהלים משא ומתן בתקשורת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר