דיווח: ארה"ב צופה תגובה איראנית "גדולה מהרגיל", אך לא בעוצמה שתוביל את וושינגטון למלחמה

על פי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, בארצות הברית חושבים כי המתקפה לא תהיה כזו שתוביל למערכה אזורית כוללת • עוד דווח כי הפעולה האיראנית עשויה לכלול ירי טילים ומל"טי תקיפה

מבנה סמוך לשגרירות האיראנית נפגע בתקיפה בדמשק

גורמים בממשל האמריקני צופים מתקפה איראנית נגד ישראל, שצפויה להיות "גדולה מהרגיל", כך דווח הלילה (בין חמישי לשישי) בפוליטיקו. עם זאת, על פי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, בארה"ב חושבים כי המתקפה לא תהיה גדולה מספיק על מנת "למשוך את וושינגטון למלחמה".

 

 

הלוויתם של מפקדי משמרות המהפכה שחוסלו בדמשק, צילום: AFP

המשמעות היא כי הפעולה האיראנית המסתמנת, שעל פי המקור שצוטט בפוליטיקו תכלול ירי טילים ומל"טי תקיפה, תהיה חריגה, אך לא תגרור תגובה אמריקנית או מלחמה אזורית. 

בין השאר נאמר כי הממשל נמצא בקשר עם שותפים במזרח התיכון על מנת להפחית את הסיכויים להסלמה באזור, אך פקיד אמריקני לא שלל תרחיש בו תידרש התערבות של ארצות הברית. זאת על אף שבממשל ביידן טוענים כי בטהרן לא מעוניינים להרחיב את המשבר האזורי עוד יותר. 

גלנט ואוסטין, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

האיתותים הללו מגיעים לאחר שאתמול שגרירות ארה"ב בישראל שלחה מכתב לעובדיה בארץ, בו ביקשה מהם ומבני משפחותיהם להימנע מנסיעות אישיות לאזורים שאינם תל אביב, ירושלים ובאר שבע. 

אזהרת ארה"ב לעובדיה בישראל, צילום: מתוך שגרירות ארה"ב

בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט שוחח אתמול עם מזכיר ההגנה לויד אוסטין והבהיר כי "מתקפה איראנית ישירה תחייב תגובה ישראלית הולמת נגד איראן". הדברים הגיעו על רקע ההיערכות לתגובה לחיסולו של המפקד מוחמד רזא זהדי ממשמרות המהפכה בשבוע שעבר בדמשק.

בתום השיחה צייץ אוסטין בחשבון ה-X שלו כי לישראל יש זכות להגן על עצמה מפני תקיפות של איראן ושל שלוחותיה האזוריות, וכי ארה"ב תומכת בכך. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר