ארה"ב הזהירה את עובדיה לא לצאת משטחים מסוימים בישראל; הבית הלבן במרתון שיחות למנוע תקיפה איראנית

לראשונה מפרוץ הלחימה: יום ללא אזעקות ברחבי הארץ • שר החוץ של בריטניה: "אסור לאיראן להרחיב את הקונפליקט במזרח התיכון" • דיווח פלשתיני: מפקד משטרת חמאס בג'באליה נהרג בתקיפה ישראלית • גלנט למזכיר ההגנה האמריקני: "מתקפה איראנית ישירה תחייב תוגבה ישראלית הולמת" • שירות הביטחון הרוסי טוען כי מנע פיגוע בבית כנסת במוסקבה • מנהיג חמאס איסמעיל הנייה אמר לרויטרס כי חמאס עדיין מעוניינים בעסקה

תיעוד מכניסת משאיות הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה // דובר צה"ל

היום ה-188 למלחמה: הכוננות לתקיפה אפשרית מצד איראן בשיאה, כאשר מפקד פיקוד המרכז של צבא ארה"ב נחת בישראל. לאחר חיסול בני משפחתו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה, בכיר חמאס הבהיר: "החיסול לא יפגע במו"מ עם ישראל". המשלחת האיראנית באו"ם: אם הייתם מגנים את החיסול בדמשק - ניתן היה להימנע מפעולת תגמול. בכיר בחמאס: "חיסול בני משפחתו של הנייה לא יפגע במו"מ".

 
 

עדכונים שוטפים:

03:12: איסמעיל הנייה בראיון לאלמיאדין: "הרג ילדיי לא יפעיל לחץ על חמאס לשנות את עמדתו במשא ומתן. בלי לקיים את התנאים שלנו, שהם הפסקת אש קבועה והחזרת העקורים ללא תנאים, חמאס לא ילך לשום עסקה‌‌".

02:40: שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין: "שוחחתי היום עם שר הביטחון הישראלי יואב גלנט, כדי להדגיש את התמיכה המוצקה של ארה"ב בישראל ובזכותה להגן על עצמה מול האיומים ההולכים וגדלים מצד איראן ושלוחותיה האזוריות. ישראל יכולה לסמוך על תמיכה מלאה של ארה"ב". 

01:48: גורמים בממשל האמריקני אמרו ל״פוליטיקו״ כי איראן מתכננת להוציא פעולה ״גדולה מהרגיל״ נגד ישראל, אך לא כזאת שתוביל את ארה״ב להגיב לה ואת וושינגטון להיכנס למלחמה אזורית. לפי המקור, המתקפה תכלול ירי טילים ומל״טי תקיפה. גם ברויטרס דווח כי בארה"ב מצפה לתקיפה נגד ישראל, אך לא כזו שתמשוך את וושינגטון למלחמה. בנוסף נאמר כי הממשל נמצא בקשר עם שותפים במזה"ת על מנת להפחית את הסיכויים להסלמה באזור. 

01:08: דיווחים פלשתיניים על תקיפות במחנה הפליטים נוסריאת שבמרכז הרצועה.

00:40: דיווח: צה"ל והמוסד אישרו תכנית לתקיפה ואיראן במקרה שתגיב משטחה על חיסול מוחמד רזא זהדי.

00:00: לראשונה מפרוץ המלחמה: לא נשמעה אזעקה אחת באף אזור בארץ במהלך היום 

23:40: ארצות הברית הגבילה את עובדיה בישראל ובני משפחתם מנסיעות אישיות מחוץ לאזור תל אביב, ירושלים ובאר שבע, על רקע איומיה של איראן.

אזהרת ארה"ב לעובדיה בישראל, צילום: מתוך שגרירות ארה"ב

23:06: החברה הבריטית Ambrey לאבטחה ימית: קיבלנו מידע על התקפת ספינה הייתה ממוקדת כ-61 מייל ימי דרומית-מערבית לחודיידה, תימן.

22:30: דיווח פלשתיני: מפקד משטרת חמאס בג'באליה ששימש גם כראש "ועדת הסיוע" חוסל בתקיפה ישראלית.

22:17: שר החוץ של בריטניה דיוד קמרון: "הבהרתי לשר החוץ האיראני שאסור לאיראן להרחיב את הקונפליקט במזרח התיכון. אני מודאג עמוקות מהפוטנציאל לשיקול דעת מוטעה שיוביל לאלימות נוספת, ואיראן צריכה לפעול כדי להחליש זאת".

22:15: דיווח באל-ג'זירה: הרוגים ופצועים בבית משטרת ג'באליה בצפון רצועת עזה בעקבות תקיפה ישראלית. (שחר קליימן)

22:07: גלנט למזכיר ההגנה האמריקני אוסטין: "מתקפה איראנית ישירה תחייב תגובה ישראלית הולמת נגד איראן״. בשיחה בין השניים נדונה ההיערכות למתקפה איראנית נגד ישראל. השר גלנט אמר למזכיר אוסטין כי הוא מחויב לביטחון אזרחי ישראל, ולפיכך מתקפה איראנית ישירה לשטח ישראל תחייב תגובה ישראלית הולמת כנגד איראן.

גלנט ואוסטין, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

22:03: דיווחים פלשתינים: תקיפה על ביתו של מפקד משטרת ג'באליה בצפוןה רצועה. על פי הדיווחים מספר אזרחים נהרגו, כולל מפקד תחנת המשטרה.

21:59: שירות הביטחון הרוסי טוען כי מנע פיגוע בבית כנסת במוסקבה, כך מדווחת סוכנות הידיעות הממשלתית הרוסית ריא. לפי הדיווח, "הפיגוע תוכנן להתבצע בשעת התקהלות במקום". לפי ההודעה, החשוד, יוצא אחת ממדינות מרכז אסיה, למד את אזור בית הכנסת ורכש אמצעי חבלה. בשעת המעצר, פתח באש ונוטרל.

21:39: קארין ז'אן-פייר דוברת הבית הלבן על האיום האיראני "ברור שאנחנו לא רוצים שהקונפליקט יתרחב. העברנו מסר לאיראן שלארה"ב אין מעורבות במתקפה בדמשק. הנשיא תמיד דיבר בישירות עם מנהיגים כולל עם ראש הממשלה (נתניהו). הנשיא היה ברור מאוד בצורך לעשות יותר כדי להגן על אזרחים. ראש הממשלה התחייב בפני הנשיא. ראינו עלייה במשאיות - יותר מאלף משאיות בשלושת הימים האחרונים".

עינב צנגאוקר ומיכל וולדיגר, צילום: גדעון מרקוביץ'

21:37: דובר מחלקת המדינה האמריקנית מתיו מילר: ״אנחנו ממשיכים להיות מודאגים מהסיכון להסלמה במזרח התיכון, משהו שאנחנו פועלים לצמצם מאז ההתקפות בשבעה באוקטובר, ובמיוחד מהאיומים שהשמיעה בימים האחרונים איראן נגד מדינת ישראל והישראלים". לדבריו, "מזכיר המדינה בלינקן שוחח ביממה החולפת עם עמיתיו מטורקיה, סין וערב-הסעודית כדי להבהיר שהסלמה אינה אינטרס של איש״. הוא הוסיף ואמר ש‏"התמיכה של אמריקה בביטחון ישראל חזקה כמו ברזל, במיוחד נגד האיומים שמגיעים מאיראן ושלוחותיה".

21:10: כ-50 בני אדם, בהם קרובי משפחות החטופים ובראשם עינב צנגאוקר, אימו של מתן שבשבי חמאס, צרים על רכבו של ח"כ שמחה רוטמן - שסירב לצאת ולדבר איתם.

רוטמן ברכבו שמוקף במפגינים, צילום: גדעון מרקוביץ'

20:55: מנהיג חמאס איסמעיל ענייה אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי שיחות המו"מ עדיין נמשכות וכי על אף חיסול בני משפחתו, חמאס עדיין מעוניינים בעסקה. 

20:48: עם ציון חצי שנה לפרוץ המלחמה, 19 הנשים עדיין נמצאות בשבי חמאס. הערב הגיעו פעילות בונות אלטרנטיבה לכיכר הבימה בתל אביב והציגו מיצג מטלטל של בטן הריונית בחודשה השישי. 

בונות אלטרנטיבה במיצג היריון מטלטל בסיומה של צעדת הנשים, צילום: רוני להב/בונות אלטרנטיבה

20:32: יו"ר הכנסת אמיר אוחנה נפגש הערב בפריז עם נשיא צרפת עמנואל מקרון. אוחנה אמר בפגישה כי "אין תרחיש שבו ישראל לא תטפל בגדודי החמאס שברפיח; ההצעות להטיל אמברגו על ישראל ולהכיר חד-צדדית במדינה פלשתינית הם ניצחון לטרור החמאסי". מקרון מצידו אמר: "הזהרנו את איראן לבל תתקוף בישראל".

אוחנה ומקרון בפריז, צילום: נתן ווייל | דוברות הכנסת

20:25: תיעוד חריג: בעקבות 600 משאיות סיוע הומניטרי שממתינות לאיסוף האו"ם בצד העזתי של כרם שלום - באופן שמונע העברת משאיות נוספות לרצועה, מתאם פעולות הממשלה בשטחים קורא לאו"ם: "הרחבנו את שעות הפעילות והוספנו את אמצעי הבידוק - עכשיו תורכם לבצע את המלאכה שהוטלה עליכם; ישראל אינה צוואר הבקבוק".

מכולות סיוע הומניטרי ממתינות לאיסוף של גורמי האו"ם // דובר צה"ל

20:22: פיצוץ גדול אירע באיזור בדרום-מערב לטהרן, באחד המחסנים/מפעלים המייצרים ממיסים כימי. 

20:15: דובר צה"ל: "אנחנו נמצאים בדריכות גבוהה למגוון תרחישים וערוכים עם השותפות האסטרגטיות שלנו. אנחנו במוכנות גבוה למספר תרחישים. תקיפה משטח איראן תהווה הוכחה ברורה לכוונה להסלמה במזרח התיכון ולהפסיק להסתתר מאחורי השלוחים. הקשר האסטרטגי שלנו עם צבא ארצות הברית הוא איתן והדוק כמו שבא ליידי ביטוי מתחילת המלחמה". (לידיעה המלאה)

20:00: לפני ישיבת קבינט המלחמה, גדי איזנקוט שוחח עם אימו של של מתן צנגאוקר החטוף בעזה.

לפני ישיבת קבינט המלחמה, גדי איזנקוט שוחח עם אימו של של מתן צנגאוקר החטוף בעזה // 27א

19:51: דובר צה"ל: לפני זמן קצר מטוסי קרב תקפו שלושה מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים מיס אל ג'בל, ירין ואל-חיאם, לצד תצפית צבאית נוספת של הארגון במרחב מרווחין שבדרום לבנון. במהלך היום כוח ארטילרי ביצע ירי להסרת איום במרחב אבו שש.

תיעוד: צה"ל תוקף עמדת תצפית ושלושה מבנים צבאיים של חיזבאללה בדרום לבנון // דובר צה"ל

19:39: דובר חמאס עבד אל-לטיף אל-קנוע, המקורב לסינוואר, הודיע היום דרך ערוץ הטלגרם הרשמי של ארגון הטרור כי "המפתחות לכל הסכם עם ישראל מתבססים על הפסקת אש קבועה ובראש סדרי העדיפויות שלנו במו"מ עומדים חזרת העקורים ללא תנאים ונסיגת כל הכוחות מרצועת עזה. בלי זה (הסכם) לא יושלם".

19:29: פקיד אמריקני בכיר אמר שאיראן העבירה הודעה לוושינגטון לאחר התקיפה בדמשק. בתגובה, וושינגטון הזהירה את טהרן "לא להשתמש בחיסול בדמשק כעילה להסלמה נוספת באזור או לתקוף מתקנים או כוח אדם אמריקני".

19:28: "האיום של איראן על ישראל בלתי מתקבל", כך אומר היום ר"מ בריטניה רישי סונאק. "כמו האמריקנים, אני תומכים באופן מלא בזכותה של ישראל להגן על עצמה", אמר סונאק לרשתות הטלוויזיה.

רישי סונאק, צילום: רויטרס

19:27: וושינגטון הודיעה לאחרונה לבעלות בריתה כי תגובתה של איראן עשויה להיות קרובה מכיוון שהיא דחקה בהן להפעיל לחץ על טהרן להתאפק, כך לדברי מקור שמעורה בדיונים. דיפלומט שני שמכיר את האזהרה הוסיף כי ארה"ב אמרה שתקיפה ישירה של איראן על ישראל אפשרית וכי  פעולה שכזו תגרום להסלמה משמעותית של שישה חודשי פעולות איבה באזור.

18:56: דיווחים פלשתיניים: תקיפה נוספת של צה"ל על דירה בבניין בן שש קומות במחנה נוסריאת שבמרכז רצועת עזה.

18:49: דיווחים ערביים: תקיפה ישראלית באל-חיאם שבדרום לבנון.

דיווחים על תקיפה ישראלית בדרום לבנון, צילום: רשתות ערביות

18:45: אשתו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הנייה קיבלה את ההודעה ממנו על חיסול בניה כשהיא בבית החולים, אחרי שפונתה אליו בעקבות מחלה. בתמונה שצולמה שם היא סימנה וי כאות "ניצחון".

הנייה עם אשתו בבית החולים לאחר שבישר לה על חיסול בניה ונכדיה, צילום: רשתות ערביות

18:40: ראש עיריית שדרות אלון דוידי אמר לרשת ב': "זו הממשלה הראשונה שעושה טרנספר לתושביה. כשפתחתי את בתי הספר נתניהו הבטיח לי באופן אישי שהעזתים לא יחזרו לצפון הרצועה - ועכשיו רוצים להחזיר לשם מאות אלפים ביחד עם כל המחבלים".

ראש עיריית שדרות אלון דוידי, צילום: דניאל סטרבו

18:05: המשלחת האיראנית באו"ם: אם מועצת הביטחון הייתה מגנה את התקיפה על הקונסוליה בדמשק - ניתן היה להימנע מפעולת תגמול איראנית".

17:20: צה"ל ומשרד הבריאות הורו על פינוי של מחבל נוסף לביה"ח הדסה – בנוסף על המחבל שאושפז והועבר לביה"ח אסותא באשדוד. מבית החולים נמסר: "איננו צד בהחלטה".

17:01: המשטרה מסרה בנוגע למעבר משאיות הסיוע לשטח הרצועה כי "במהלך ההיערכות הגיוע כ-50 מפגינים למתחם מעבר ניצנה. לאחר שסירבו להתפנות ולא נענו להוראות השוטרים הם פונו מהמקום בכוח והורחקו מהמעבר. אחד המפגינים שסירב להתפנות, תוך שהוא מפריע לכוחות המשטרה לבצע את משימתם, נעצר במקום ובהמשך נלקח לחקירה בתחנת המשטרה. בסיום הפינוי המעבר נפתח להמשך מעברן של הסחורות ומשאיות הסיוע ההומניטרי".

משאיות הסיוע במעבר ניצנה // דוברות המשטרה

16:42: ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, משה דוידוביץ', אמר בתום פגישה עם מנכ"ל משרד רה"מ וצוות המשרד עם ראשי רשויות פורום קו העימות כי "לראשונה הוצגה טיוטה עדכנית של החלטת הממשלה לחיזוק קו העימות. בשלב זה הטיוטה שהוצגה לנו עדיין לא נותנת מענה למטרת העל של חיזוק ופיתוח קו העימות הן בפן של היקף התקציב ובעיקר בהיעדר תיקוני מדיניות מהותיים שקריטיים לריפוי השבר הכלכלי חברתי ונפשי שחווה האזור".

פגישת פורום קו העימות עם מנכ"ל משרד רה"מ, צילום: ללא קרדיט

16:30: מפקד פיקוד דרום, האלוף ירון פינקלמן, ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, נפגשו עם נציגי הארגונים הבינלאומיים הפועלים בעזה כחלק מהגברת התיאום ושיתוף הפעולה בנושא הסיוע ההומניטרי. במסגרת הפגישה, הציג פינקלמן את תמונת המצב המבצעית, ועליאן הציג את פעילות צה"ל בנושא ההומניטרי, זאת לצד הצעדים שננקטו לאחרונה על מנת להגביר את קצב העברת הסיוע לרצועה.

הפגישה שנערכה בין מפקד פיקוד דרום ומתפ"ש עם ארגוני הסיוע, צילום: דובר צה"ל
פינקלמן ועליאן בפיקוד דרום מקשיבים לנציגים הבינלאומיים, צילום: דובר צה"ל

16:02: בכיר בחמאס אומר לעיתון הקטארי "אל־ערבי אל־ג'דיד" כי חיסול בניו ונכדיו של איסמאעיל הנייה, לא ישפיע על הליך המו"מ הנוכחי. הבכיר הדגיש כי הגורם היחיד שישפיע הוא מידת ההיענות של ישראל ומחויבותה לעקרונות שהציב חמאס. לטענתו, ישראל דחתה לפני יום אחד הצעה להפוגה מטעם המתווכים שתימשך במהלך שלושת ימי העיד אל-פיטר (מרביעי עד שישי). כמו כן הוא טען כי לכאורה חמאס השיב כי הוא יתחייב להפוגה כזו אפילו אם ישראל תודיע על כך.

שלושת בניו של הנייה שחוסלו, צילום: רשתות ערביות

15:55: צה"ל ושב"כ חיסלו את המחבל נאצר יעקוב ג׳אבר נצר, שכחלק מפעילותו בזרוע הצבאית עסק במימון מרכזי של הפעילות הצבאית של חמאס ברפיח ואף העביר במהלך חודש דצמבר האחרון מאות אלפי דולרים לטובת פעילות צבאית.

לוחמי צה"ל בפיקוד החטיבה הצפונית באוגדת עזה פעלו בימים האחרונים בפעילות ממוקדת במרחב שג'עייה שבצפון הרצועה, חיסלו מחבלים והשמידו תשתיות טרור רבות. באחת הפעילויות, הלוחמים פשטו על מוצב ששימש את מחבלי ארגון הטרור חמאס לאימונים. לאחר פשיטת הכוחות על המוצב, כלי טיס של חיל האוויר תקף את המוצב והשמיד אותו.

פעילות כוחות צה"ל במרחב שג'עייה שבצפון הרצועה, צילום: דובר צה"ל

15:48: לפי וול סטריט ז׳ורנל, גורם רשמי בחמאס חזר ואמר שהארגון לא מתחייב לשחרר 40 חטופים חיים, אבל יכול להתחייב ל-40 חטופים בסך הכל, חיים או מתים.

הצעת ארה״ב כללה שחרור של 40 חטופים - נשים, ילדים, גברים קשישים וחולים, במסגרת הפסקת אש בת שישה שבועות במלחמה בעזה. בתמורה, ישראל תשחרר מאות אסירים פלשתינים. חמאס לא הצליח לאשר שיש בידו מספיק חטופים ישראלים כדי לממש את תחילת העסקה.

15:25: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מוקדם יותר היום מבנה צבאי במרחב א-דהירה שבדרום לבנון, בו שהה מחבל מארגון הטרור חיזבאללה. במהלך היום כוח שריון ביצע ירי להסרת איום במרחב טיר חרפא.

15:20: דיווחים ערביים על שני מחוסלים בג'באליה, בצפון רצועת עזה.

13:55: ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאפשרות למתקפה איראנית, ואמר בביקורו בבסיס חיל האוויר בתל נוף כי "אנחנו נערכים גם לתרחישים של אתגרים מזירות אחרות. אנחנו ערוכים בהגנה ובהתקפה". נתניהו נפגש עם אנשי טייסת 133 שמפעילה מטוסי F15, והוסיף: "אנחנו בימים מאתגרים, בעיצומה של המלחמה בעזה שנמשכת במלוא עוזה, במקביל אנחנו ממשיכים במאמצים שלא נפסקים כדי להחזיר את חטופינו. קבענו עיקרון פשוט - מי שפוגע בנו, אנחנו פוגעים בו. אנחנו נערכים לענות על הצרכים הביטחוניים של מדינת ישראל גם בהגנה וגם בהתקפה".

נתניהו: "נערכים לתרחישים של אתגרים מזירות אחרות - מי שפוגע בנו אנחנו פוגעים בו" רועי אברהם / לע״מ

13:31: דיווח ברויטרס: הקרמלין התייחס לחיסול הבכיר האיראני בדמשק, ואמר כי "התקיפה הישראלית בקונסוליה האיראנית הייתה הפרה של כל עקרונות החוק הבינלאומי". עם זאת, הקרמלין קרא למדינות האזור "לנהוג באיפוק".

12:45: דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי חשף לתקשורת הזרה את התוכנית להרחבת הסיוע ההומניטרי עבור תושבי רצועת עזה ופרסם נתונים בנוגע לסיוע שהועבר מתחילת המלחמה. בין היתר, הועברו לרצועה 22,205 משאיות ומאות אלפי טונות של מזון. לידיעה המלאה (לילך שובל)

יותר מ-22 אלף משאיות: צה"ל חושף את נתוני הסיוע מתחילת המלחמה // דובר צה"ל

12:42: הערוץ הלבנוני "אל-מנאר", השייך לחיזבאללה, מדווח על תקיפות בטיר חרפא וא-דהירה שבדרום לבנון. במקביל, רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על ירי רקטות לעבר הגליל המערבי.

12:20: דיווחים ערביים על תקיפה בעיר רפיח בדרום רצועת עזה. הפלשתינים מדווחים על חמישה הרוגים. (שחר קליימן)

תיעוד ההרס מחאן יונס לאחר נסיגת כוחות צה"ל 11.04.2024 // רשתות ערביות

11:45: שרי החוץ של איראן וטורקיה שוחחו בטלפון על ״השלכות״ התקיפה המיוחסת לישראל בסוריה וכן בהרחבת הקשרים בין טהרן לאנקרה.

11:37: כוחות הביטחון עצרו הלילה שישה מבוקשים ברחבי יו"ש. הלוחמים החרימו אמצעי לחימה רבים, בהם רובה מסוג M-16, אקדח ואמצעי לחימה נוספים. בנוסף הוחרמו חומרי הסתה וציוד צבאי. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,700 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,600 מהם משויכים לחמאס. (לילך שובל וחנן גרינווד)

בחטיבת עציון אותרו והוחרמו אמצעי לחימה רבים, צילום: דובר צה"ל

11:17: המתפ"ש מאשר: בהמשך לתיאום, הושלם התיקון של קו המים בשכונת בני סוהליה שבאזור חאן יונס. המים יסייעו ל-400 אלף עזתים מדי יום. (שחר קליימן)

11:00: לאחר תקיפות חריגות במהלך הלילה והפצצת מגדל הבוקר, הותר לפרסם כי צה"ל החל בפעולה במחנה הפליטים שבמרכז רצועת עזה. הפלשתינים דיווחו על לפחות 5 הרוגים בתקיפות. לידיעה המלאה (לילך שובל)

כותרת: צה"ל פתח במתקפה באזור ניסיראת להרחבת "המסדרון"// דובר צה"ל

10:49: בני משפחות חטופים ופעילים נוספים חוסמים את משאיות הסיוע לעזה במעבר ניצנה. אחיינית החטופה מיה גורן ז"ל: "אם לא נטפל בזה עכשיו, לא יהיה כאן בן אדם אחד בטוח". יו"ר תנועת צו 9, רעות בן חיים, ציינה: "הסיוע ההומניטרי הוא קלף מיקוח להשבת החטופים. אין סיוע בחינם". (איליה יגורוב)

נגה, אחייניתה של מיה גורן ז"ל: "אם לא נתעורר - אף אחד לא יהיה בטוח" // צו 9

10:18: הפלשתינים מדווחים על שני הרוגים במחנה שאטי במערב העיר עזה, כתוצאה מתקיפה של חיל הים. (שחר קליימן)

09:23: לפי דיווחים פלשתיניים יש חמישה הרוגים בתקיפה במחנה נוסיראת שבמרכז רצועת עזה. לפי הדיווחים התקיפה התמקדה בבית ספר ובדירה בבניין. (שחר קליימן)

09:15: בשעה זו מתכנסים פעילים מכל רחבי הארץ בנקודת המפגש ובזמן הקרוב צפוים לצאת לדרך למעברי הגבול. "לא מחלקים מתנות חינם לחמאס". ארנון, אבא של רועי עדני שנפצע בפיגוע בגן יבנה לפני שבועים: "לכולם זה נראה רחוק וזה לא יגיע אלינו, אבל כולם חייבים להגיע לפה ולעשות את המעט. אם אבות לילדים פצועים יכולים, אז כל אחד יכול להניע את האוטו ולהגיע".

אביו של רועי עדני, שנפצע בפיגוע בגן יבנה משתתף בחסימת משאיות הסיוע // צילום: צו 9

09:05: הפלשתינים מדווחים על שני הרוגים וכמה פצועים בתקיפת כטב"ם, שכוונה לעבר דירה במגדל "אל-סאלחי 2", צפונית למחנה הפליטים נוסייראת שבמרכז רצועת עזה. 

הנזק לרכב בו חוסלו שלושת בניו של הנייה, אתמול, צילום: אי.אף.פי

08:43: משרד החוץ הרוסי הודיע כי הוא ממליץ לאזרחי רוסיה להימנע מטיסות "לא חיוניות" למזרח התיכון, "בדגש על ישראל, לבנון והטריטוריות הפלשתיניות". לידיעה המלאה (נטע בר)

08:19: בשיחה וירטואלית עם הוועד היהודי-האמריקני (AJC) אמר השליח המיוחד של הבית הלבן לנושאים הומניטריים במזרח התיכון, דיוויד סטרפילד, כי תוכנית ההתנתקות ב-2005 היא שהובילה למציאות באזור ושארה"ב הזהירה את רה"מ דאז, אריאל שרון, מפני השלכותיה.

06:39: דיווח באקסיוס: מפקד פיקוד מרכז של צבא ארה"ב, הגנרל קורילה, יגיע לישראל לשיחות תיאום בנושא ההיערכות למתקפה אפשרית מצד איראן. הגנרל קורילה ייפגש עם הרמטכ"ל הרצי הלוי ועם שר הביטחון יואב גלנט.

גנרל קורילה יבקר בישראל לשיחות תיאום לקראת מתקפה איראנית אפשרית, צילום: אי.פע

06:21: ברצועה מדווחים כי אחרי יציאת כוחות צה''ל - בעיריית עבסאן אל-כבירה שממזרח לחאן יונס החלו לשקם דרכים תוך פינוי הריסות. בתיעודים נראים צוותים של העירייה ואף דחפור שפועל באחת הדרכים. בימים האחרונים צוותים של רשות המים המזוהה עם הרשות הפלשתינית החלו לשקם קווי מים בעיר עזה ובשכונת בני סוהליה. (שחר קליימן)

06:05: מקור בכיר בחמאס אמר לתקשורת הערבית כי לארגון הטרור היו הערות על ההצעה האמריקנית במו"מ הנוגעות למספר החטופים שחמאס אמור לשחרר והתנאי של ארה"ב כי הם יהיו חיים. עוד אמר אותו גורם כי חמאס יגישו תשובה גם לגבי חזרת עזתים מדרום הרצועה לצפונה. בארגון הטרור טוענים כי ההצעות בסוגיה לא עונות לתנאים שלהם, כשהאחרונה מדברת על חזרה תחת פיקוח ביטחוני ישראלי וללא הגבלת מספר. (שחר קליימן)

05:20: השליח האמריקני למזרח התיכון, ברט מקגורק, פנה אל שרי החוץ של סעודיה, איחוד האמירויות, קטאר ועיראק וביקש מהם להעביר מסר לאיראן - לקרוא לה להימנע מהסלמה עם ישראל.

מבנה סמוך לשגרירות האיראנית נפגע בתקיפה בדמשק, צילום: אי.פי.אי

05:15: פיקוד המרכז של צבא ארה"ב הודיעו כי הצליחו להפיל שלושה כטבמ"ים ששוגרו מאזורים שבשליטת החות'ים בתימן מעל מפרץ עדן והים האדום. בנוסף, השמידו הכוחות גם שמונה מל"טים באזורים שבשליטת החות'ים. 

03:27: דובר משרד החוץ האמריקני, מתיו מילר, מסר כי שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן הבהיר לשר הביטחון יואב גלנט בשיחתם, כי ארה"ב תעמוד לצד ישראל מול כל איום מאיראן ושלוחותיה באזור.

01:07: דיווח: שרי החוץ של סעודיה, קטאר, איחוד האמירויות ועיראק שוחחו אמש בטלפון עם שר החוץ האיראני ודנו עמו במתיחות האזורית. 

00:45: דיווח בסוכנות הידיעות האיראנית MEHR: איראן השעתה את כל התנועה האווירית מעל טהרן בעקבות "תרגילים צבאיים". לאחר כחצי שעה, הדיווח נמחק.

23:24: נשיא איראן, איברהים ראיסי, התקשר לנחם את מנהיג חמאס הנייה על חיסול בניו המחבלים. גם סגנו של נסראללה, נעים קאסם, התקשר להנייה.

שלושה מילדיו של איסמעיל הנייה חוסלו בתקיפה ישראלית בעזה // רשתות ערביות

22:54: בכיר בחמאס אומר ל"אל-חדת'" כי הם מסרבים לאפשר לישראל לפקח על מספר העזתים שיחזרו לצפון רצועת עזה. הבכיר הוסיף כי הם דורשים "חזרה ללא תנאים" מדרום הרצועה לצפונה.

22:45: גורם אמריקני אמר לתחנת הטלוויזיה הקטארית "אל-ג'זירה" כי "אם ישראל תותקף על ידי איראן או שלוחותיה - נעזור בהגנה". עוד דווח כי הגורם אמר שארה"ב "לא שוללת פעולת תגמול", אם אכן ישראל תותקף.

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יואב לימור, חנן גרינווד, נטעאל בנדל, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר