"אני נגעל ממה שקורה כאן": השגריר ארדן בנאום תקיף במיוחד נגד החלטת מועצת הביטחון

בנאום תוכחה חריף, שגריר ישראל לאו"ם יצא כנגד חברות המועצה לאחר שאישרו פה אחד את ההחלטה להפסקת אש לתקופת הרמדאן • הוא טען כי ההחלטה "נותנת לחמאס תקווה להשיג הפסקת אש בלי לשחרר את החטופים" • ארדן הציג דוגמאות להתנהלות צבועה מול ישראל, והאשים: "אתם מפלים בין דם לדם, עבור המועצה הזו הדם של ישראלים הוא זול"

"עבורכם הדם של ישראלים הוא זול": גלעד ארדן תקף בחריפות את החלטת מועצת הביטחון // UN WEBTV

בהצבעה הדרמטית במועצת האו"ם היום (שני), אושרה ההחלטה הקוראת להפסקת אש לתקופת הרמדאן. 14 חברות הצביעו בעד, 0 נגד וארה"ב, בהחלטה שמעוררת הדים רבים, נמנעה. שגריר ישראל לאו״ם גלעד ארדן תקף בחריפות וקרא להחלטה 'חרפה':

״שחרור החטופים צריך להיות הראשון בסדר העדיפויות של המועצה. הדרישה שלכם להפסקת אש מבלי להתנות אותה בשחרור חטופינו, פוגעת במאמצים לשחרורם ונותנת לחמאס תקווה, להשיג הפסקת אש בלי לשחרר את החטופים. כל חברות המועצה כולן, היו צריכות להתנגד להצעה הזו", טען בתוקף ארדן.

מיהרו לגנות. הפיגוע במוסקבה, צילום: רויטרס

הוא המשיך ונתן את היחס של המועצה לפיגוע התופת במוסקבה בסוף השבוע כדוגמה לצביעות שלה מול ישראל: ״מועצת הביטחון הזדרזה, ובצדק, לגנות את מתקפת הטרור בקונצרט ברוסיה מייד אחרי שבוצעה. אבל את הטבח בפסטיבל נובה, מועצת הביטחון מסרבת לגנות כבר שישה חודשים. זו חרפה! אתם מפלים בין דם לדם״.

השגריר תיאר איך מועצת הבטחון פעלה כנגד בוקו חראם כדי לשחרר את הילדות שחטף, והטיח בשגרירים: ״מדוע החיים של כפיר ביבס פחות חשובים לכם מהחיים של ילדים בניגריה? זה מאותה סיבה שאתם יכולים לגנות טרור ברוסיה או איראן אבל לא בישראל. עבור המועצה הזו הדם של ישראלים הוא זול. זו הזיה. ואני פשוט נגעל ממה שקורה כאן!״.

ללא וטו אמריקני: מועצת הביטחון של האו"ם הצביעה בעד הפסקת אש בעזה לתקופת הרמדאן // רויטרס

בן גביר: "מוסד אנטישמי עם מזכ"ל אנטישמי"

בתוך כך, גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב להחלטה בתקיפות תוך האשמות: "ההחלטה מוכיחה את מה שהיה ידוע מאז ומעולם - מדובר במוסד אנטישמי, עם מזכ"ל אנטישמי, שמעודד את חמאס לעבר הניצחון המוחלט. הבחירה של הנשיא ביידן מנגד, להמנע מלהטיל וטו על ההחלטה מצידה של ארה"ב, מוכיחה כי הוא לא מעמיד בראש סדרי העדיפויות שלו את הניצחון של ישראל והעולם החופשי על הטרור, אלא את שיקוליו הפוליטיים. דווקא לאחר ההחלטה הזו אנו חייבים להגביר את העצימות במלחמה ולהמשיך לחתור בכל הכח, בכל מחיר, להכרעת החמאס".

"חייבים להגביר את העצימות במלחמה". בן גביר (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

בצלאל סמוטריץ׳ תוקף את ארה"ב שבחרה להימנע בהצבעה: "החלטת ארה"ב שלא להטיל ווטו במועצת הביטחון משחקת לידי חמאס ופוגעת במאמצים להשיב את החטופים ולייצב את האזור באמצעות חיסול הכוחות הרדיקליים וחיזוק הכוחות המתונים. מדינת ישראל לא תעצור עד להשמדה מוחלטת של החמאס ולהשבת החטופים הביתה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר