סקר: 78% מיהודי ארה"ב מרגישים פחות בטוחים מאז החלה מתקפת 7 באוקטובר

כרבע מהיהודים־האמריקנים הותקפו מטעמים אנטישמיים • 63% מרגישים שמצבם הביטחוני הידרדר בשנה האחרונה • "הגידול בפרסומי הפייק ובהפצת הדיסאינפורמציה מהווה אחד מהמרכיבים באנטישמיות הגואה"

מפגינים פרו־פלשתינים בניו יורק, החודש. צילום: אי.פי.אי

סקר חדש שנערך מטעם הוועד היהודי־אמריקני, AJC, משרטט תמונה חמורה ומדאיגה באשר למצבם של היהודים בארה"ב לאחר מתקפת חמאס ב־7 באוקטובר: אחד מארבעה יהודים בארה"ב מעיד שהותקף על רקע אנטישמי בשנה האחרונה. כמחצית מהיהודים הודו ששינו את התנהגותם מחשש לאנטישמיות.

"השנאה מנצחת רק אם אתה מאפשר אותה": פרסומת הסופרבול נגד אנטישמיות

עוד על פי הממצאים, 78% מהיהודים האמריקנים מדווחים שמאז תחילת מלחמת חרבות ברזל הם מרגישים פחות בטוחים כיהודים בארה"ב. עוד עולה מהסקר, שמסכם את מצב האנטישמיות בארה"ב בשנת 2023, כי 63% מהיהודים האמריקנים מרגישים שמצבם הביטחוני של היהודים בארה"ב הידרדר בשנה האחרונה. יותר משליש מייחסים זאת למצב בישראל.

זו השנה החמישית שבה מתפרסם סקר מסוג זה, שמשווה בין התפיסות של יהודי ארה"ב והציבור הכללי בארה"ב בנוגע לאנטישמיות במדינה.

צלבי קרס במרכז אנה פרנק באיידהו, ארכיון, צילום: איי.פי

בעיה לאומית

"הנתון הבלתי נתפס, שלפיו שלושה מתוך ארבעה יהודים אמריקנים מרגישים פחות בטוחים מאז פרוץ המלחמה, מראה באופן מדויק את הקשר הבלתי ניתן לניתוק בינינו לבינם. כמו כן, הגידול בפרסומי הפייק ובהפצת הדיסאינפורמציה מהווה אחד מהמרכיבים לאנטישמיות הגואה", אמרה מנכ"ל AJC בישראל, סא"ל (מיל') אביטל ליבוביץ.

לגבי הממצאים שעולים מהסקר כי 63% מהנשאלים השיבו שהם "מרגישים פחות בטוחים בארה"ב השנה" - מדובר בתוספת של 20% ביחס לסקר הקודם לפני שנה. 86% העידו כי לתחושתם, תופעת האנטישמיות בארה"ב החמירה בחמש השנים האחרונות. 74% מהציבור הכללי הסכימו שאנטישמיות היא בעיה לאומית, המשפיעה על החברה האמריקנית כולה.

הפגנה נגד אנטישמיות בניו יורק (ארכיון), צילום: GettyImages

הסקר נערך על ידי מכון הסקרים העצמאי SSRS בקרב מדגם לאומי המייצג כלל 1,528 נשאלים יהודים אמריקנים בגילי 18 ומעלה, שנשאלו בסקר טלפוני ובאינטרנט בתאריכים 5 באוקטובר עד 21 בנובמבר 2023, וכן בקרב מדגם לאומי מייצג של כלל הציבור האמריקני, שכלל 1,223 נשאלים בוגרים בגילי 18 ומעלה ובוצע באמצעות המאגר של SSRS בתאריכים 24-17 באוקטובר 2023.

מרווח השגיאה לנשאלים היהודים עמד על 3.2% ובקרב הציבור הכללי עמד על 3.9%, ברמה של 95% מובהקות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר