הרמטכ"ל בתגובה ראשונה להסכם עם לבנון: "ביטחון כוחותינו בעדיפות עליונה"

הרמטכ"ל אייל זמיר אישר תוכניות להמשך בפיקוד הצפון והתייחס להסדר המדיני: "הסכם היסטורי, אך המבחן הוא מבחן המעשה" • "אנו ערוכים לחזרה ללחימה מהירה גם בלבנון וגם באיראן אם נידרש לכך" • זמיר הדגיש כי צה"ל שומר על שליטה מבצעית ודריכות גבוהה: "חיזבאללה מוכה וחבול, כוחותינו שולטים ברכס הבופור"

הרמטכ"ל בהערכת מצב בפיקוד צפון. צילום: דובר צה"ל

"העוצמה המבצעית בחודשים האחרונים יצרה את התנאים להסכם": בביקור בפיקוד הצפון, הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר הגיב היום (ראשון) בפני הלוחמים לראשונה להסכם ההיסטורי שנחתם בין ישראל ללבנון בוושינגטון, ביום שישי האחרון.

המטרה: "לאפשר לצה"ל להיערך מחוץ לשטח לבנון" | הנוסח המלא של ההסכם

הרמטכ"ל מגיב להסכם: "נכבד את ההסכם ונפעל להצלחתו" // דובר צה"ל

בתמונה היסטורית מוושיגנטון, ישראל ולבנון חתמו ביום שישי האחרון על הסכם מסגרת, במרכזו עומדים עקרונות של הכרה הדדית, ניתוק מובהק של זירת לבנון מאיראן ונסיגה ישראלית שאינה אוטומטית - אלא מותנית בפירוז חיזבאללה. לידי "היום" הגיע לראשונה מסמך החתימה הרשמי.

"ערוכים לחזור ללחימה"

"ההסכם שנחתם עם ממשלת לבנון הינו היסטורי ומשמעותי", אמר הרמטכ"ל זמיר. "העוצמה המבצעית וההישגים של צה"ל בחודשים האחרונים הם שיצרו את התנאים לכך. אנחנו נכבד את ההסכם, אך המבחן כעת הוא מבחן המעשה של שני הצדדים והתקופה הקרובה תכתיב את העתיד".

רא"ל זמיר הדגיש בדבריו כי זירת פיקוד הצפון נותרה מרכז הכובד של צה"ל, וכי הצבא שומר על דריכות גבוהה: "אנו ערוכים לחזרה ללחימה מהירה, גם בלבנון וגם באיראן, במידה ונידרש לכך. חיזבאללה מוכה וחבול, פעיליו כלואים בתת-הקרקע וצה"ל נמצא בשליטה מבצעית במרחב".

הרמטכ"ל התייחס גם לביטחון המשרתים בשטח וציין כי לוחמי אוגדה 36 והקומנדו שולטים במרחב רכס הבופור ומצוידים בכל הכלים הנדרשים, תוך שהוא מביע הערכה רבה למפקדים וליחידות על הובלת המהלכים שהביאו להישגים המדיניים והצבאים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר