החשש מ-7.10 בשרון: יורים לעבר יישוב ומטפסים על הגדר

בחמאס פרסמו סרטון ירי לעבר היישוב בת חפר לאחר החיסול ברפיח • כמו כן, פורסם תיעוד שב"חים מטפסים על הגדר מהכפר שוויכה

ירי מטול כרם לעבר בת חפר // רשתות ערביות

על רקע החשש ביישובי השרון מתרחיש 7 באוקטובר, הבוקר (שני) פורסם תיעוד של 30 שב"חים שחוצים את חומת ההפרדה מהכפר שוויכה שבגזרת טול כרם, ועושים דרכם לעבר בת חפר.

ב"ישראל היום" פורסם החודש כי כיתות הכוננות, שבעבר הכילו עשרות חיילי מילואים, צומצמו עד לשישה חיילים בלבד, לאחר שהוחלט על שחרורם של מרבית אנשי כיתות הכוננות ממילואים.

מטפסים על הגדר וחודרים לעבר היישוב בת חפר // צילום: מצלמות אבטחה

ראש מועצת לב השרון, אלי אטון, מתריע: "בשני יישובי המועצה הסמוכים לגדר המערכת, ניצני עוז ושער אפרים, נותרו שישה מגויסים בלבד. בניצני עוז היתה כיתת כוננות מגויסת של 24 אנשים, וכעת היא מונה רק שישה. בשער אפרים היו 22 וכעת רק שישה. כיתות הכוננות נחתכו בשלושה רבעים. המשמעות היא הורדת כוח הכוננות בשיעור משמעותי. בכוח של שישה אנשים אי אפשר לבצע שמירה היקפית ואי אפשר לאבטח את שער הכניסה ליישובים".

נוסף על כך, שלוחה של חמאס בטול כרם פרסמה תיעוד של מחבליה יורים לעבר בת חפר בתגובה לתקיפה ברפיח שבה חוסלו שניים מבכיריה הלילה. 

תגובת דובר צה"ל: "מוקדם יותר היום, בוצעה חצייה של מסתננים באזור סמוך לטול-כרם, בעת קבלת הדיווח קפצו כוחות לנקודה ועצרו 19 מסתננים סמוך לגדר. במהלך השנים האחרונות הוקם גדוד חדש האמון על הגנה בתפר, שונו נהלי הפתיחה באש והוקמו יחידות מיוחדות להגנה בתפר.
בעקבות כך ניכרת ירידה משמעותית במספר המסתננים שחוצים, צה״ל מודע לקיום הבעיה ופועל בכדי לטפל בה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר