יירוטים בשמי אילת; דיווחים ערביים: צה"ל תוקף ברפיח ובעיר עזה

מקורות מצריים טענו כי הירי במעבר רפיח החל מהצד הישראלי לכאורה • פרשן מצרי ל"ישראל היום": "חיילים מצרים בגבול שיוצאים לחופשות בביתם וחוזרים, סופגים אווירה רעילה ועוינת כלפי ישראל" • פגיעות ישירות בבתים בקרית שמונה, ללא נפגעים • צה"ל תקף משגרים שביצעו את השיגורים לעבר מרחב מירון • הבית הלבן על התקיפה הישראלית ברפיח: "תמונות קשות"

אזור התקיפה ברפיח, הבוקר // רשתות ערביות

היום ה-234 למלחמה: דובר צה"ל מאשר כי לפני מספר שעות (שני) אירעה תקרית ירי במעבר רפיח בגבול מצרים. מנגנון התחקור המטכ"לי יתחקר את תקיפת צה"ל ברפיח אמש. מנהרת חמאס באורך 800 מטר הושמדה במרכז הרצועה. "עברה בסמוך לכוחות". פגיעת נ"ט ישירה במבנה במרגליות. בנוסף, שישה מבוקשים נעצרו הלילה ביהודה ושומרון, שניים מהם משויכים לחמאס.

 

עדכונים שוטפים:

02:21: מקור פלשתיני מדווח כי החל מחצות חיל האוויר תקף במתווה חגורת אש במרכז רפיח. לפי הדיווח, הפגזות ארטילריה נמשכו לכיוון מרכז ומערב העיר. כמו כן נטען כי נשמעו קולות ירי של טנקים וכטב"מים. עם זאת, צוין כי אין אימות לכך שיש התקדמות של משוריינים בלב העיר בשלב זה. (שחר קליימן)

02:06: על פי מקורות פלשתיניים, מטוס קרב תקף בניין מגורים באזור פאלוג'ה במחנה ג'באליה בצפון הרצועה. יש נפגעים. מדווח במקביל הפגזות מתמשכות במרכז העיר רפיח. (שחר קליימן)

01:57: הדי הפיצוצים בדרום הארץ ובמרכז: דיווחים פלשתיניים על גל תקיפות של חיל האוויר במוקדים שונים בעזה, לרבות צפון הרצועה. (שחר קליימן)

00:46: סוכנות הידיעות AFP דיווחה כי מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס היום לדיון דחוף בנוגע לתקיפה ברפיח, שהביאה לטענת חמאס למותם של 45 בלתי מעורבים, זאת בעקבות בקשתה של אלג'יריה.

00:40: דיווחים פלשתיניים: חיל האוויר תוקף ברפיח. במקביל דווח על הרוג בתקיפה של חיל האוויר בשכונת א-דרג' בעיר עזה.  (שחר קליימן)

התקיפות ברפיח, צילום: רשתות ערביות

00:27: דיווחים ערביים על מספר תקיפות מטוסי קרב לעבר יעדים בלבנון, לרבות מבנים באל-חיאם ומיס אלג'בל בדרום המדינה. (שחר קליימן)

00:11: דובר צה"ל מודיע כי צה"ל יירט שני כטב"מים שעשו את דרכם לשטח הארץ. בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב אילת לפני זמן קצר, מטוס קרב יחד עם לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה שני כטב"מים שעשו את דרכם לשטח הארץ מכיוון מזרח. אין נפגעים והכלים לא חצו לשטח הארץ.

23:59: פיקוד העורף: בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה על כניסת כלי טיס עוין לשמי ישראל - האירוע הסתיים.

23:57: עיריית אילת בשם גורמי הביטחון: שתי מטרות חשודות, שעשו את דרכן לכיוון אילת יורטו בהצלחה מעל המפרץ. חיל האוויר ממשיך עדיין בסריקות, לכן ישנה עדיין תנועת מטוסים. יש להמשיך ולהישמע להנחיות פיקוד העורף.

23:31: ירי לדרום: שתי אזעקות נשמעו באילות, אילת ואזור תעשיה שחורת. מספר יירוטים נראו בשמי הערבה ונשמעו מספר פיצוצים. המיליציות הפרו-איראניות בעיראק הודיעו כי שיגרו לעבר אילת שלושה כטב"מים. (רונית זילברשטיין)

יירוט מעל שמי אילת// אבי חובר

23:19: דיווחים ערביים: עימותים בין פלשתינים לכוחות הביטחון במחנה אל-ערוב בצפון נפת חברון, עשרות נפצעו מגז מדמיע.

22:47: לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שחצה משטח לבנון לעבר מרחב הגליל המערבי. במקביל, זוהה כלי טיס בלתי מאויש נוסף שחצה משטח לבנון ונפל במרחב הגליל המערבי. האירוע מתוחקר.

התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה במרחב צפון הארץ מחשש לנפילת שברי יירוט.

22:07: ח'אלד שריף עספורה הוא החייל המצרי שנהרג היום בחילופי האש עם כוחות צה''ל.

החייל המצרי שנהרג בחילופי אש עם כוחות צה"ל. ח'אלד שריף עספורה, צילום: ללא

21:52: באזעקה בשלומי יורטה מטרה חשודה.

21:14: ירי לצפון, לישובים שלומי ועבדון ומנות.

21:00: ירי לעוטף, לישובים נחל עוז וסעד.

20:57: מקור מצרי בכיר מסר לתקשורת במדינה כי הוקמו ועדות חקירה כדי לברר את הנסיבות ולנקוט בצעדים הדרושים כדי למנוע הישנות של אירועים כאלה בעתיד. לדבריו מחקירה ראשונית עולה כי כוחות צה"ל ניהלו חילופי אש עם מחבלי חמאס - מה שהוביל לירי לכמה כיוונים. מאבטח נקט באמצעים כדי לטפל במקור הירי.

20:15: הפרשן המצרי מוחמד סעד חיראללה אמר ל"ישראל היום" כי במהלך המלחמה ברצועת עזה נוצרה מתיחות חסרת תקדים, שכן חיילים מצרים בגבול שיוצאים לחופשות בביתם וחוזרים, סופגים אווירה רעילה ועוינת כלפי ישראל.

יתר על כן, הוא טען כי מה שמכפיל את המתיחות הוא העובדה שהכוחות הישראליים מתקרבים למנהרות ההברחה, מה שיכול להביך גורמים מצרים שהרוויחו מכך כסף רב. נציין כי בקהיר הרשמית מכחישים שיש מנהרות וטוענים שכולן טופלו על ידי צבא מצרים בשנים האחרונות.

19:58: קרית שמונה: חלק מהשיגורים נפלו בשטחים פתוחים וחלק מהשיגורים נפלו בתוך העיר כולל פגיעות ישירות בבתים. נזק גדול נגרם לבתים, למבנים, לרכוש ולתשתיות. למרבה המזל אין נפגעים בגוף.

חור בקיר. פגיעה ישירה בבית בקרית שמונה, צילום: דוברות עיריית קרית שמונה
פגיעה ישירה בבית בקרית שמונה, צילום: דוברות עיריית קרית שמונה
עשרות שיגורים לצפון. נזק רב נגרם לרכוש, ללא נפגעים, צילום: דוברות עיריית קרית שמונה

19:40: צה״ל תקף משגרים שביצעו את השיגורים לעבר מרחב מירון. מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר משגרים של ארגון הטרור חיזבאללה מהם בוצעו השיגורים לעבר מרחב מירון מוקדם יותר היום.

19:20: הבית הלבן על התקיפה הישראלית ברפיח: "תמונות קשות".

19:07: החות'ים בתימן טוענים כי תקפו ספינה "ישראלית" בשם MSC MECHELA באוקיינוס ההודי, וספינה נוספת בים האדום שהפליגה לכיוון ישראל. עוד דווח על תקיפה של שתי משחתות של ארה"ב בים האדום.

19:06: בהמשך להתרעות במרחב קריית שמונה, זוהו כ-25 שיגורים שחצו לעבר המרחב, חלקם יורטו. 

18:33: חיזבאללה הצהיר כי מחבליו שיגרו עשרות קטיושות לעבר מירון וספסופה.

18:29: ירי רקטות לצפון. אזעקות בכפר גלעדי, משגב עם, קריית שמונה, מנרה, מרגלית, תל חי ובית הלל.

18:00: לוחם (מיל׳) בביה״ס ללוט״ר, חטיבת המרום, נפצע אתמול (ראשון), באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הלוחם נפצע כתוצאה מהיתקלות עם מחבלים.

17:52: הג'יהאד האסלאמי הודיע כי אחד ממחבליו חוסל בדרום לבנון ע"י צה"ל.

17:36: 35 שיגורים לאזור מירון. זוהו נפילות בשטחים פתוחים בקרבת היישובים באזור, ללא נפגעים. 

נפילות במירון ללא נפגעים - שריפות מתפתחות באזור

17:30: עשרות מטענים אותרו בעקבות מחבל שנעצר. 

חטיבה 460 במרחב ג'בליה: עשרות מטענים אותרו לאחר מעצר מחבל// דובר צה"ל

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 460 נלחמים בלב ג׳בליה עם מספר גדודי קרב משוריינים, חי"ר והנדסה. הכוחות השמידו מעל מאה תשתיות טרור ואיתרו והשמידו פירים ומתחמי לחימה של חמאס. הכוחות איתרו ביממות האחרונות עשרות אמצעי לחימה, מטענים, רקטות, פצצות מרגמה ועוד.

במהלך התקדמות הכוחות, הלוחמים עצרו מחבל שנכנע בשטח. המחבל תוחקר באופן מהיר על ידי חוקר שטח מיחידה 504 אשר הפיק ממנו מודיעין רב על מצבורי אמצעי לחימה במרחב. הכוחות פשטו על מצבורי הלחימה בהכוונת המחבל. במתחם, הלוחמים איתרו והשמידו אמצעי קשר, חביות נפץ, רימוני יד, רובים מסוג 'קלאצ'ניקוב' ואמצעי חבלה ולחימה נוספים.

16:33: מנגנון התחקור המטכ"לי יתחקר את תקיפת צה"ל ברפיח אמש. הפרקליטה הצבאית הראשית, האלופה יפעת תומר ירושלמי, הנחתה את מנגנון התחקור המטכ״לי לתחקר את התקיפה. צה"ל: "לא הערכנו שצפוי נזק לבלתי מעורבים". 

מפת התקיפה ברפיח, צילום: דובר צה"ל

16:27: ערוץ א-שרק הסעודי מפי מקורות בחמאס: ארגון הטרור הודיע למתווכות שלא ייקח חלק במו"מ עם ישראל בעקבות הטבח ברפיח.

16:23: דובר צה"ל מאשר: לפני מספר שעות אירעה תקרית ירי בגבול מצרים, הנושא בחקירה, מתקיים שיח עם הצד המצרי. אש נפתחה לעבר כוחות של אוגדה 162 שנמצאים על גבול מצרים. הם משיבים באש לעבר המצרים. ה(לילך שובל)

16:02: מקורות מצריים טענו בערוץ אל-ערבי הקטארי כי הירי במעבר רפיח החל מהצד הישראלי לכאורה. (שחר קליימן)

15:40: חיזבאללה הודיע על תקיפה חמישית היום, שבה שוגרו כטב"מים תוקפים לעבר בסיס באצבע הגליל. (שחר קליימן)

15:38: איחוד האמירויות מגנה את "ההפרות הישראליות ברצועת עזה, שהאחרונה בהן היא הפגיעה במאהל של עקורים ברפיח. יש חשיבות לחייב את יישום החלטת ביה"ד הבינלאומי הדורש מישראל להפסיק מיד את המבצע במחוז רפיח". (שחר קליימן)

רצועת עזה, היום, צילום: רשתות ערביות

15:31: לפני דק אחדות שוגר נ"ט מלבנון ופגע פגיעה ישירה בבית בגבול. (עידן אבני)

15:12: ניקי היילי בעת ביקורה בישראל: "ישראל נלחמת באויבים של אמריקה. לאמריקה יש מחויבות להטיל וטו על כל החלטה שנוגעת לבתי הדין בהאג. זה מגעיל לדבר על ישראל ועל חמאס באותו מישור. אסור לשתוק כאשר מדובר ברוצח".

ניקי היילי עם דני דנון בביקור ביישובי העוטף, צילום: GettyImages

14:13: משרד הבריאות בעזה, המנוהל בידי חמאס, עדכן כי מניין ההרוגים בתקיפה במחנה האוהלים ברפיח עלה ל-45 בני אדם, בהם 23 נשים, ילדים וקשישים. לדברי המשרד, 249 אנשים נפצעו.

אזור התקיפה ברפיח, הבוקר // רשתות ערביות

14:04: נשיא צרפת עמנואל מקרון התייחס לתקיפות ברפיח אמש ואמר כי הוא "זועם. נהרגו המון עקורים מהעיר, המבצע חייב להיפסק". מקרון הוסיף כי "קורא לכיבוד מלא של החוק הבינלאומי ולהפסקת אש מיידית".

13:50: כטב"ם התפוצץ במרחב כפר יובל, בין היישוב לבין קריית שמונה. לא היו נפגעים אך פרצה שריפה במקום. לוחמי האש פועלים כעת באזור. (עידן אבני)

13:30: דובר צה"ל עדכן כי במהלך הלילה כוחות חטיבה 679, בשיתוף לוחמי יהל"ם, השמידו מנהרה באורך 800 מטר ובעומק 18 מטר בשכונת צברא שבמרכז רצועת עזה. לפי צה"ל, המנהרה שימשה את חמאס ועברה בסמוך למרחב המסדרון שבו שוהים כוחות צה"ל. "הלוחמים מצליחים לפגוע משמעותית ביכולות של חמאס במרכז הרצועה ולהעמיק את השליטה במרחב. הכוחות השמידו עשרות תשתיות אויב, איתרו תוואי תת-קרקעי, אמצעי לחימה רבים ואמצעים מודיעיניים", נמסר.

הושמדה במרכז הרצועה מנהרת חמאס באורך 800 מ': "עברה בסמוך לכוחות צה"ל" // דובר צה"ל

13:16: ראש המל"ל צחי הנגבי אמר בכנס של מכון המחקר INSS כי "המטרה המרכזית היא שמעזה לא יהיה איום. זאת משימה אפשרית, שאפתנית ולא יומרנית". הוא הוסיף כי "בחמישי יתקיים דיון שמטרתו היא חלופות לחמאס. אין אדם אחד בקבינט שרוצה ממשל צבאי ישראלי ברצועה". לידיעה המלאה (שחר קליימן)

12:49: לוחמי צה"ל שב"כ ומג"ב עצרו שישה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, שניים מהם משוייכים לארגון הטרור חמאס. בנוסף, אותר והושמד רכב ובו מטענים בפעילות סמוך לג׳נין. (חנן גרינווד)

פעילות הכוחות ביו"ש, צילום: דובר צה"ל

12:47: השר איזנקוט: "ההישגים הטקטיים של צה״ל מרשימים ביותר, אבל ההישג המצרפי האסטרטגי טרם הושג. חמאס מחדש את כוחו. הלחימה תימשך עוד שנים ארוכות, לכן לא נכון לדבר במונחים של שחרור חטופים או סיום המלחמה". עוד אמר: "יוזמה לעסקה מתוך עוצמה - חובה ערכית ומוסרית כלפי מי שהופקרו לגורלם, וצורך אסטרטגי של מדינת ישראל. השמדת היכולת השלטונית של חמאס טרם הושגה, ניצחון בשפה האוניברסלית הוא: השגת מטרות המלחמה ושיפור מצבה האסטרטגי של מדינת ישראל לאורך זמן". (אמיר אטינגר)

12:47: בשל חשש לחדירת כלי טיס עוין, אזעקות הופעלו במספר ישובים באצבע הגליל.

12:43: ארבעה שיגורים שנורו ממרכז הרצועה לכיוון רעים זוהו בשעה האחרונה. שלושה מהם נפלו בשטחים פתוחים והשיגור הנוסף לא חצה לשטח הארץ. לא הופעלה אזעקה באזור.

הפצצות בג'בליה, היום, צילום: רשתות ערביות

12:28: דיווחים ראשוניים בלבנון: הרוג פלשתיני בתקיפת צה"ל בעיתרון בדרום המדינה. (שחר קליימן)

12:06: בלבנון מדווחים על תקיפה נוספת בעיתרון שבדרום המדינה. ככל הנראה חיסול נוסף.

בלבנון מדווחים על תקיפה נוספת בעיתרון שבדרום המדינה. ככל הנראה חיסול נוסף, צילום: רשתות ערביות

11:54: סעודיה מצטרפת לגינויים נגד ישראל ממדינות ערב ומודיעה כי "דוחה את ההפרות של הכיבוש הישראלית להחלטות ולחוק הבינלאומיים". בממלכה קראו גם להתערבות מיידית להפסקת "מעשי הטבח של הכיבוש הישראלי". (שחר קליימן)

11:39: כלי טיס תקפו וחיסלו הבוקר במרחב עינתא שבדרום לבנון מחבל שזוהה במרחב ממנו בוצעו שיגורים לעבר מרחב מלכיה. בנוסף, מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עיתרון.

צה"ל חיסל מחבל שזוהה במרחב ממנו בוצעו שיגורים לעבר מרחב מלכיה // דובר צה"ל

11:32: על רקע החלטת בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג והביקורת שהפנה כלפי הרשויות בישראל, הפרקליטה הצבאית הראשית, האלופה יפעת תומר-ירושלמי, אמרה בכנס לשכת עורכי הדין באילת כי מתחילת המלחמה הפרקליטות הצבאית פתחה ב-70 חקירות מצ"ח - גם של ביזה ומות עצורים עזתים. היא התייחסה לתקיפה החריגה ברפיח: "מטבע הדברים, במלחמה בהיקף ובעצימות שכאלה, קורים גם אירועים קשים. חלק מהאירועים כמו קשים מאוד. פרטי האירוע עדיין מצויים בבדיקה, ואנו מחויבים למצותה עד תום". לדבריה, הטענות של דרום אפריקה, שהגישה את התביעה נגד ישראל לבית הדין בהאג, מופרכות. "ישראל נמצאת במלחמה שלא בחרה. הטענה להרג מכוון של אזרחים נעדרת אחיזה במציאות".

האלופה יפעת תומר-ירושלמי והיועמ"שית גלי בהרב מיארה, צילום: יהודה בן יתח

11:25: ירדן וקטאר פרסמו הודעות גינוי רשמיות לתקיפה ברפיח. משרד החוץ הירדני מסר כי "על הקהילה הבינלאומית לחייב את ישראל לשאת באחריות". משרד החוץ של קטאר: "המתקפה עלולה לפגוע במאמצי התיווך לעסקה".

11:14: העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי תקיפת האופנוע בבינת ג'בייל בוצעה לעבר אופנוע חונה וכי ההרוג הוא אזרח שהיה מול בית החולים באזור. בנוסף, דווח כי 10 בני אדם נפצעו בתקיפה.

11:03: שלוחה של חמאס בטולכרם פרסמה תיעוד של מחבליה יורים לעבר בית חפר בתגובה לתקיפה ברפיח שבה חוסלו שניים מבכירים "מטה הגדה".

10:45: דובר צה"ל הודיע כי הכוחות הרחיבו בימים האחרונים את פעילותם למזרח ג'באליה, חיסלו מחבלים בהיתקלויות פנים אל פנים ואיתרו אמצעי לחימה רבים, בהם רובי קלצ'ניקוב, פצצות מרגמה, מטענים וציוד צבאי נוסף. עוד נמסר כי הלוחמים איתרו והשמידו מעבדה לייצור מטענים וכמה פירי מנהרות, עשרות תשתיות טרור ואמצעי לחימה. בנוסף, כלי טיס של חיל האוויר תקפו בג'באליה מרחב שממנו בוצעו שיגורים לאשקלון במהלך המלחמה. במהלך היממה האחרונה, חיל האוויר תקף והשמיד יותר מ-75 מטרות טרור ברחבי הרצועה. (לילך שובל)

חיל האוויר תקף בג'באליה מרחב שממנו בוצעו שיגורים לאשקלון // דובר צה"ל

10:40: מצרים פרסמה גינוי נגד ישראל בעקבות התקיפה ברפיח: "מגנים בחריפות את התקיפה של הכוחות הישראליים, שהובילה למאות הרוגים ופצועים". בקהיר קראו שוב ל"גורמים הבינלאומיים המשפיעים להתערב באופן מיידי כדי להבטיח הפסקת אש מיידית ברצועת עזה ואת סיום הפעולות הצבאיות בעיר רפיח". (שחר קליימן)

10:10: בלבנון מדווחים על תקיפות ארטילריה בטייבה ובאל-קנטרה שבדרום המדינה. עוד מדווחים על סיכול ממוקד לעבר אופנוע ב-בינת ג'בייל.

סיכול ממוקד לעבר אופנוע ב-בינת ג'בייל, דרום לבנון, צילום: רשתות ערביות

09:50: דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל": הממשל האמריקני ביקש מבריטניה וצרפת להימנע מהבעת ביקורת פומבית על התקדמות תוכנית הגרעין האיראנית, זאת בניסיון למנוע הסלמה מול טהרן לפני הבחירות לנשיאות בנובמבר.

09:41: שר החוץ הספרדי: "אנחנו נבקש מהשותפות שלנו באיחוד האירופי לגבות באופן פומבי את החלטת בית הדין בקשר לרפיח, ישראל מתבקשת לכבד את הפסיקה".

09:16: שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזפ בורל האשים את ישראל כי היא "ממשיכה בפעולה הצבאית שנדרשה לעצור ברפיח - למרות פסיקת בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג". הוא הוסיף כי על ישראל ליישם את הפסיקה, וכי האיחוד האירופי ידון ביישום ההחלטה.

שר החוץ של האיחוד האירופי, ז'וזפ בורל, צילום: אי.אף.פי

08:45: צה"ל פשט הלילה על בתים בכפר דאן שליד ג'נין, ולפי דיווחים פלשתיניים החרים כמה כלי רכב. עימותים פרצו בין מחבלים במקום לכוחות, וכמה מכוניות עלו באש. לפי הצבא, בכלי הרכב הללו היו מטעני חבלה.

08:40: בהנחיית שר החוץ ישראל כ"ץ שוגרה אגרת דיפלומטית האוסרת על הקונסוליה הספרדית בירושלים להעניק שירותים קונסולריים לתושבי הרשות הפלשתינית: "מי שיפגע בנו אנחנו נפגע בו - ימי האינקוויזיציה תמו".

08:15: שלושה טילי נ"ט שנורן מלבנון פגעו במבנה ציבור במרגליות. נזק רב נגרם במקום. (עידן אבני)

3 טילי נ"ט פגעו במרגליות - אין נפגעים: תיעוד הנזק

07:18: כוח צה"ל מיחידה 869 זיהה חוליית מחבלים פועלת במבנה צבאי של חיזבאללה במרחב יארון שבדרום לבנון. מטוסי קרב תקפו את המבנה. כמו כן, כלי טיס של חיל האוויר תקף חוליית מחבלים של הארגון, שזוהתה על ידי כוח של סיירת גולני פועלת במרחב חולא. במהלך הלילה, מטוסי קרב וכלי טיס תקפו מטרות נוספות של חיזבאללה בדרום לבנון: מחסן אמצעי לחימה ומבנה צבאי במרחב מיס אל-ג'בל לצד תשתיות טרור במרחב אל-חיאם ומבנים צבאיים נוספים במרחב חולא. (לילך שובל)

תקיפה לילית של מטרות חיזבאללה, 26 במאי 2024 // דובר צה"ל

06:15: סוכנות הידיעות הפלשתינית "וואפא" הודיעה כי מספר ההרוגים בתקיפת צה"ל ברפיח עלה ל-40. 

אנשי צוות רפואי מטפלים בנפגעים בתקפיה ברפיח, צילום: אי.אף.פי

04:40: לוחמי צה"ל פועלים כעת במחנה הפליטים שועפט שבירושלים.

פעילות לוחמי צה"ל במחנה הפליטים שועפט שבירושלים // ללא

04:31: דיווח: בשעה זו מתנהלים עימותים בין לוחמי צה"ל למחבלים ממערב לג'נין.

03:47: פיקוד המרכז האמריקני מדווח כי לוחמיו השמידו כטב"מ ששיגרו לעברם החות'ים, מעל הים האדום.

03:42: בעקבות הדיווחים על הפיצוץ ברפיח, הארגון ההומניטרי "רופאים ללא גבולות" הצהיר על זעזועו מהתקיפה האווירית שביצעה ישראל בעקבותיה חוסלו שני בכירי חמאס ולפי משרד הבריאות העזתי נהרגו יותר מ-35 בני אדם. "אנחנו מזועזים מהתקרית הקטלנית שמראה פעם נוספת כי אין מקום בטוח. נמשיך לקרוא להפסקת אש מידית בעזה", נכתב.

01:42: במקביל לצעדה שהתקיימה בישראל למען החטופים בשבי חמאס שנערכה במסגרת הלוויתו של החטוף חנן יבלונקה ז"ל, שגופתו חולצה מעזה: מאות צעדו בניו יורק, בהובלת קרובי משפחתו של חנן המתגוררים בעיר. הצעדה התקיימה בסנטרל פארק ומנתה יותר מ-500 משתתפים, וביניהם בני משפחה של החטופים עומר נאוטרה ועומרי מירן. יהודה גורביץ, דוד של חנן, אמר בדמעות: "אני דורש בשם אלה שלא יכולים לדרוש, שאת קולם אי אפשר לשמוע - שימו בצד את הפוליטיקה המיותרת, ותעשו הכל כדי להחזיר את כולם הביתה. לא נפסיק להיאבק בכל העולם עד שכל החטופים ישובו". (דור מלול, כתבנו בארה"ב)

צעדת תמיכה לשחרור החטופים בארה"ב במקביל לצדה שנערכה בהלווית החטוף חנן יבלונקה ז"ל, צילום: בני כולאנא
משפחות החטופים עומר נאטורה ועומי מירן בצעדה למען שחרורם בניו-יורק, צילום: בני כולאנא

01:37: בכירים ברשות הפלשתינית מגנים את התקיפה הישראלית ברפיח: "הטבח הנורא שבוצע בידי כוחות הכיבוש מאתגר את ההחלטות הבינלאומיות שננקטו בנוגע ללגיטימציה", כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

01:25: דובר מטעם הבית הלבן לתקשורת הזרה: "אנחנו מודעים לדיווחים על התקרית ברפיח ואוספים מידע בנושא". נוסף לכך, רשתות התקשורת האמריקניות מצוטטות את משרד הבריאות הפלשתיני שמדווח על יותר מ-35 הרוגים בפיצוץ ברפיח. 

00:48: צה"ל חיסל את ראש מטה הגדה בחמאס, יאסין רביע אבו שהד, ובכיר נוסף בארגון הטרור, חאלד א-נג'אר, בתקיפת כלי טיס חיל האוויר ובהכוונה מודיעינית של אגף המודיעין ושב"כ. לידיעה המלאה. (שחר קליימן)

חאלד א-נג'אר, בכיר חמאס באיו"ש שגורש לרצועה וחוסל ברפיח., צילום: רשתות חברתיות

23:55: דובר צה"ל מעדכן כי כלי טיס תקפו לפני זמן קצר מתחם של ארגון הטרור חמאס ברפיח בו שהו מחבלים מרכזיים בארגון. התקיפה בוצעה נגד מחבלים שמהווים יעד לתקיפה בהתאם לדין הבין-לאומי, באמצעות חימוש מדויק ועל בסיס מודיעין מקדים שמצביע על ביצוע מעשי טרור בידי המחבלים במרחב. בצה"ל הבירו כי מוכרת הטענה שתוצאה מהתקיפה ומשריפה שהתלקחה במרחב נפגעו עזתים, אולם יתר פרטי האירוע בבדיקה.

דיווחים על עשרות הרוגים ופצועים בפיצוץ עז ברפיח // אל-ג'זירה

23:47: בעקבות הפיצוץ והשריפה ברפיח בהם נהרגו ונעדרו עשרות פלשתינים, הרשות הפלשתינית דורשת מעורבות בינלאומית מידית להפסקת המלחמה בעזה. (שחר קליימן)

23:46: דיווחים פלשתיניים: מחבל מחמאס-יו"ש שגורש בעבר לרצועת עזה, יאסין רביע אבו שהד, נהרג ברפיח. (שחר קליימן)

יאסין רביע אבו שהד, מחבל חמאס יו"ש, חוסל ברפיח, צילום: רשתות ערביות

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יואב לימור, חנן גרינווד, נטעאל בנדל, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר