צה"ל מאשר: חוסלו שני בכירי חמאס ברפיח, נבדקת הטענה לפגיעה בעזתים נוספים ששהו במרחב

מקורות פלשתינים מדווחים על יותר מ-30 הרוגים ועשרות נעדרים בפיצוץ במחנה אליו עברו עזתים במלחמה • צה"ל חיסל את ראש מטה הגדה של חמאס ובכיר נוסף במטה הגדה בתקיפת כטב"ם, נבדק הקשר בין השריפה שפרצה ברפיח לתקיפה • בעקבות האירוע, חמאס דורש יישום מידי של צו בית הדין הבינלאומי בהאג להפסקת המבצע בחלקה הדרומי של רצועת עזה

דיווחים על עשרות הרוגים ופצועים בפיצוץ עז ברפיח // אל-ג'זירה

אירוע חריג בדרום רצועת עזה: מקורות שמזוהים עם חמאס דיווחו הערב (ראשון) על יותר מ-35 הרוגים בפיצוץ במחנה עקורים ברפיח. נוסף לכך, חוסלו בתקיפת צה"ל ראש מטה חמאס-יו"ש ואת המחבל חאלד נגאר, בכיר במטה הגדה של ארגון הטרור.  

בהודעה שפרסם דובר צה"ל אושר כי כלי טיס תקפו לפני זמן קצר מתחם של  חמאס ברפיח בו שהו מחבלים מרכזיים בארגון. בהודעה נכתב שהתקיפה בוצעה נגד מחבלים שמהווים יעד לתקיפה בהתאם לדין הבינלאומי, קדמו לה מידע מודיעיני שהצביע על שימוש של מחבלי חמאס במרחב והיא הושלמה באמצעות חימוש מדויק. בצה"ל מבהירים כי מוכרת הטענה שכתוצאה מהתקיפה ומהשריפה שהתלקחה במרחב נפגעו בלתי מעורבים, אולם האירוע בבדיקה.

פיצוץ עז ברפיח, צילום: רשתות ערביות

בתיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות נראית שריפה גדולה, שפרצה במחנה הכווייתי. במקום שהו עזתים שהתפנו ממקומות אחרים ברצועת עזה. כמו כן, תועד פינוי של גופות תחת להבות ואש שהתפשטו באזור. למעט תיעוד אחד, שאמינותו לא ברורה, לא התפרסמו תיעודים נוספים של רגע התקיפה. בחלק מהדיווחים נטען כי ייתכן שמדובר בפיצוץ של רקטות, אך לא התקבל לכך אישור ממקור רשמי או כלי תקשורת ממוסד.

בעזה מדווחים על יותר מ-20 הרוגים בתקיפה בצפון-מערב רפיח // רשתות ערביות

נוסף על כך, משרד הבריאות של חמאס בעזה פרסם הודעה שבה נכתב כי במקום יש "הרוגים ונעדרים רבים", מבלי להתחייב על מספר מוגדר. זאת, בניגוד לדיווחים פלשתיניים שדיברו גם על יותר מ-30 הרוגים. בעקבות ההרוגים עליהם דווח, חמאס פרסם הודעה לתקשורת שבה קרא לקהילה הבינלאומית לחייב את ישראל ליישם את הצו של בית הדין הבינלאומי בהאג, שדורש הפסקה מיידית של המבצע ברפיח. לא זו בלבד, גם הנהגת הרשות הפלשתינית דורשת מעורבות בינלאומית מידית להפסקת המלחמה.

יאסין רביע אבו שהד, מחבל חמאס יו"ש, חוסל ברפיח, צילום: רשתות ערביות

בצה"ל מאשרים כי בתקיפה שביצעו במרחב תל אלסלטאן שבצפון-מערב רפיח מוקדם יותר, חוסלו המחבלים יאסין רביע, ראש מטה הגדה של חמאס והמחבל חאלד נגאר, בכיר במטה הגדה של ארגון הטרור. המחבל יאסין רביע ניהל את כלל המערכים הצבאיים של מטה הגדה בחמאס, עסק בהעברת כספים טרור והכווין פיגועים של מחבלי חמאס ביו"ש. הוא אף הוביל פיגועים בהם נהרגו חיילי צה"ל בשנים 2001 ו-2002.

חאלד א-נג'אר, בכיר חמאס באיו"ש שגורש לרצועה וחוסל ברפיח., צילום: רשתות חברתיות

כוחות צה"ל אף סיכלו את המחבל חאלד נגאר, בכיר במטה הגדה של ארגון הטרור חמאס שעיקר תפקידו היה בהכוונת פיגועי ירי ומתווי טרור מיו"ש ובהעברות כסף שיועד לטרור מעזה לישראל. בעברו, הוא  הקים חוליה שהצטרפה לחמאס וביצעה 11 פיגועים במהלך האינתיפאדה השנייה. חברי החוליה נעצרו ב-2003 ונידונו למאסרי עולם. א-נג'אר שוחרר ב-2011 בעסקת שליט וגורש לרצועת עזה, שם הוא היה מעורב במטה הגדה שהכווין מהרצועה פיגועים ביו"ש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר