ארבעה לוחמים נפלו בקרב ברצועת עזה; 14 רקטות שוגרו לבאר שבע, אישה נפצעה קל

שני לוחמים נפצעו קשה בפעולה בה נפלו ארבעת הלוחמים • שריפות בשטחים פתוחים בשל מטח כבד של כ-35 רקטות לעבר קריית שמונה • דיווח: דו״ח אמריקני קבע שישראל לא הפרה את החוק הבינלאומי • בעקבות הפעולה ברפיח: דרום אפריקה דורשת מבית הדין בהאג צווים נוספים נגד ישראל

תיעוד ההרס ברפיח // רשתות ערביות

היום ה-217 למלחמה: ארבעה לוחמים מחטיבת הנח"ל נהרגו וקצין נפצע קשה כתוצאה מפיצוץ מטען בעת שהיו בפעילות מבצעית היום (שישי) בשכונת זייתון שבצפון רצועת עזה. 14 רקטות נורו בשני מטחים לבאר שבע, 9 מהן שוגרו מרפיח, אישה נפצעה קל מרסיסים. 35 רקטות נורו לעבר קריית שמונה, כמה מהן נפלו בשטחים פתוחים וגרמו לשריפות לאורך כביש 90. הקבינט אישר את העמקת הפעולה ברפיח. דיווח: דו״ח אמריקני קבע שישראל לא הפרה את החוק הבינלאומי.

עדכונים שוטפים

23:05: צה"ל השמיד באמצעות כלי טיס את אתרי השיגור ברפיח מהם בוצע הירי לבאר שבע מוקדם יותר היום. בתום השמדת האתרים זוהו פיצוצי משנה אשר העידו על הימצאות של אמצעי לחימה נוספים באתרים.

צה"ל: השמדנו את אתרי השיגור ברפיח שמהם נורו רקטות לבאר שבע // דובר צה"ל

21:40: הבית הלבן: ארה"ב צופה בפעולה הישראלית ברפיח בדאגה. יש לפתוח מחדש את המעבר לעזה באופן מיידי. ארה"ב עדיין מאמינה שניתן לסגור את הפערים הנותרים בעסקת החטופים.

21:25: הגליל בוער: שריפות גדולות ברכס רמים לאחר המטח לצפון מוקדם יותר היום. כוחות הכיבוי נאבקים באש. צה"ל תקף בתגובה שישה מרחבים שונים בדרום לבנון. במסגרת התקיפות מטוסי קרב של חיל האוויר השמידו חמישה מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה לצד עמדה צבאית נוספת בשימוש הארגון, ממנה בוצעו שיגורים לצפון הארץ. (עידן אבני, לילך שובל)

שריפות בגליל העליון בשל המטחים

20:39: בעקבות הפעולה ברפיח: דרום אפריקה הגישה בקשה דחופה לצווים חדשים בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג

20:36: רשת אל-מיאדין דיווחה על סדרת תקיפות בדרום לבנון, באזור הכפרים מיס אל-ג'בל, כפר כילא ואל-חיאם (שחר קליימן)

20:22: תיעוד השריפות שפרצו כתוצאה מהשיגורים לעבר קריית שמונה:

שריפות בקריית שמונה כתוצאה מהמטחים לעבר העיר 0_i5DsxETJ17dEmyBUmy

19:55: דובר צה"ל מעדכן: 14 רקטות נורו בשני המטחים האחרונים לעבר באר שבע. 

19:34: הירי לעבר באר שבע: תשע רקטות נורו מרפיח. חמאס לקח אחריות. 

19:27: דו"ח של ממשל ביידן שיפורסם בקרוב קובע שישראל לא הפרה את התנאים לשימוש בנשק אמריקני. בכיר בממשל ביידן אמר ל-AP שהדו״ח עשוי להתפרסם היום אך סירב להתייחס לתוכנו.

19:26: הנפילה בבאר שבע מוקדם יותר היום: מדובר בפגיעה ישירה (איליה יגורוב)

19:18: בפעם השנייה היום: אזעקות בבאר שבע והסביבה. דיווחים על שמונה פיצוצים לפחות. (איליה יגורוב)

19:13: חמאס בהודעה רשמית: נשקול מחדש את אסטרטגיית המשא ומתן. התיקונים של ישראל להצעה - הם למעשה דחייתה ומחזירים את השיחות לנקודת ההתחלה שלהם. (שחר קליימן)

18:45: צוותי כיבוי והצלה פועלים במספר זירות שריפה והרס בשטחים פתוחים כתוצאה ממטח הירי האחרון למרחב קריית שמונה. (עידן אבני)

שריפה כתוצאה מהמטח לקריית שמונה, צילום: דוברות כבאות והצלה

18:41: ההתרעות האחרונות בצפון: עשרה שיגורים מלבנון. מעל 35 רקטות בשעה האחרונה (עידן אבני)

18:31: אזעקות הופעלו בקריית שמונה ובמרגליות (עידן אבני)

18:28: האו"ם אישר את ההחלטה על שדרוג המעמד של המשלחת הפלשתינית (דור מלול, שליחנו בארה"ב) לידיעה המלאה

18:18: המטח לקריית שמונה והסביבה: זוהו 20 שיגורים מלבנון. נגרם נזק לרכוש, אין נפגעים. (עידן אבני)

17:53: במטח האחרון לבאר שבע והסביבה: חלקי מיירט נפלו בגן שעשועים בעיר.

נפילה בגן שעשועים בבאר שבע, צילום: ללא

17:49: זוהו שלוש נפילות בקריית שמונה. בשלב זה, לא ידוע על נפגעים כתוצאה מהירי. (עידן אבני)

17:40: הותר לפרסום: סמל איתי לבני, בן 19, מרמת השרון, סמל יוסף דסה, בן 19, מקרית ביאליק, סמל ארמיאס מקוריאו , בן 19 מבאר שבע, סמל דניאל לוי , בן 19, מקרית מוצקין, מגדוד 931 של חטיבת הנח"ל נפלו בקרב ברצועת עזה. באירוע בו נפלו הלוחמים, נפצעו באורח קשה קצין לוחם, ולוחם מגדוד 931, חטיבת הנח״ל. נוסף לכך, שני לוחמים מגדוד 9, חטיבה 401, נפצעו באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. (לילך שובל) לידיעה המלאה

הותר לפרסום: ארבעה לוחמי צה"ל נפלו בדרום רצועת עזה, צילום: ללא

17:39: המשבר במו"מ על עסקת חטופים: מקור מצרי אמר לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי המאמצים של קהיר ושל המתווכים הנוספים נמשכים במטרה לקרב בין עמדות הצדדים. מנגד, מקור בחמאס טען כי הנוסח הנוכחי להצעה הוא האחרון שארגון הטרור יכול לקבל אחרי השינויים של האמריקנים. (שחר קליימן)

בתוך כך, מקור מצרי אמר לעיתון כי ראש ה-CIA וויליאם ברנס נכשל בניסיון להזיז את רה"מ נתניהו מעמדתו, הדוחה הגדרה של מועד לסיום המלחמה. לדברי המקור, נתניהו גם סירב לדרישת ראש ה-CIA לסיים את המבצע ברפיח בשטח.

17:33: אזעקות גם בדרום: הופעלו אזעקות צבע אדום בבאר שבע ובחצרים.

17:31:  אזעקות הופעלו בגליל העליון. (עידן אבני)

17:29: הג'יהאד האסלאמי הודיע כי מחבל נוסף בארגון מהסניף בסוריה חוסל בדרום לבנון ע"י צה"ל. (שחר קליימן)

מחבל הג'יאהד האיסלאמי שחוסל, צילום: ללא קרדיט

17:04: חיזבאללה הודיע על מחבל שלישי משורותיו שחוסל היום. מתחילת המלחמה הודיע ארגון הטרור על 299 מחבלים שנהרגו. בישראל מעריכים שהמספר האמיתי הוא יותר מ-300 מחבלים שחוסלו. (שחר קליימן)

חיזבאללה מודיע על מחבל נוסף משורותיו שחוסל, צילום: ללא

16:57: עימות סביב רכש המטוסים: השר גלנט מבהיר כי אם לא תבוצע קניית מטוסי הקרב מסוג F-35 וF-15 בתוך חודש ימים, הרכישה תתעכב בשלוש שנים. מנגד, שר האוצר סמטוריץ' סבור שיש צורך בהקמת ועדת בדיקה בממשלה טרם הרכישה שתתחשב בתקציב הביטחון שאושר בממשלה. לידיעה המלאה. (לילך שובל)

מטוסי F-35 "אדיר"., צילום: דובר צה"ל

16:30: בצל העימות עם ארה"ב: קבינט המלחמה והקבינט הנורחב אישרו את המשך הפעולה ברפיח. (אריאל כהנא)

גלנט בגבול הרצועה: "הפעולה ברפיח לא תעצר עד לחיסול חמאס", צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

15:28: במהלך השעות האחרונות, צוות מיחידה 869 זיהה שני מחבלי חיזבאללה נעים בסמוך למבנה צבאי במרחב יארון, בעודם נושאים אמצעי לחימה. זמן קצר לאחר מכן, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המחבלים.

14:21: התרעות על חדירת כלי טיס עוין בבית הלל, כפר גלעדי, כפר יובל, מטולה, מנרה, מעיין ברוך, מרגליות, משגב עם, קריית שמונה, תל חי - מדובר בהתרעות שווא.

13:40: בדקות האחרונות התקבל דיווח על ירי נ"ט לאזור משגב עם, במקום פרצה שריפה שמטופלת על ידי אנשי המקום, כוחות כיבוי אש בדרך לסייע. האירוע הסתיים ללא נפגעים.

13:22: דיווח ברויטרס: טנקים ישראלים השלימו את כיבוש כל הצד המזרחי של רפיח. בתוך כך, הלחימה האינטנסיבית מול מחבלי חמאס והג'יהאד האיסלאמי נמשכת.

11:18: דיווחים פלשתיניים: כוחות הביטחון מנהלים חילופי אש עם מחבלים של חמאס בשכונת זייתון בעיר עזה.

10:30: צה"ל: שני שיגורים מרפיח לכיוון כרם שלום יורטו בצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית.

9:50: אזעקות בכרם שלום. 

9:20: פעילות כוחות צה״ל נמשכת במרחב זייתון שבמרכז הרצועה בהובלת אוגדה 99 ובמזרח רפיח אוגדה 162 ממשיכה בלחימה.

חיילי צה"ל ברפיח, צילום: דובר צה"ל

9:05: דיווח ב-CNN: המכשול בעסקה - חמאס דרש מישראל הפסקת אש למשך 12 שבועות במקום שישה.

9:02: אעזקות בחולית ובסופה שבעוטף עזה.

7:50: לאחר המחאות: מנכ"ל אונר"א הודיע על סגירת מתחם הארגון בגבעת התחמושת בירושלים. תנועת אם תרצו שפעלה לכך: "מברכים על עזיבתם, הם אינם רצויים כלל בירושלים ובשטח מדינת ישראל".

7:25: המחבל אחמד ר'נים, מפקד שטח בג'יהאד האסלאמי ואסיר ביטחוני משוחרר, חוסל הלילה בתקיפת חיל האוויר בג'באליה. ר'נים שוחרר ב-2021 אחרי שריצה עונש של 15 שנות מאסר.

המחבל אחמד ר'נים (במרכז) חוסל הלילה בתקיפת חיל האוויר, צילום: רשתות ערביות

7:04: המיליציות השיעיות בעיראק טוענות הבוקר בהודעה כי שיגרו כטב"מ לעבר אילת.

7:00: חמאס העביר מסר לארגוני הטרור הפלשתיניים האחרים, שלפיו ישראל דחתה למעשה את ההצעה החדשה והתנגדה לכמה סוגיות.

הפצצות צה"ל ברפיח, צילום: רויטרס

06:28: עשרות סנטורים וחברי קונגרס, בכללם דמוקרטים רבים, יוצאים נגד עצירת משלוחי הנשק מצד ביידן. אחת מהן, הסנאטורית ג'קי רוזן מנבאדה, אמרה: "אנחנו צריכים לספק לישראל סיוע ביטחוני ללא תנאי. הממשל לא צריך לעשות שום דבר שמערער את יכולתה של ישראל להביס את חמאס ולהתמודד עם איומים הולכים וגוברים ברחבי האזור". 

04:15: ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין לתוכנית של הפסיכולוג האמריקני ד"ר פיל. "העתיד של המזרח התיכון תלוי בניצחון שלנו. אם נפסיד, לא תהיה תקווה לבנות הברית במערב, ולערכים המשותפים שלנו. אנחנו דואגים לעצמנו, אך גם לציביליזציה", טען נתניהו. בהקשר לרפיח, אמר: ״יש עוד 4 גדודי חמאס שם, וזו הסיבה שאנחנו רוצים להיכנס. חמאס רוצה לסחוט אותנו לצאת מעזה כדי לשמור על הגדודים שנותרו". בנוגע להחלטת ביידן לעכב משלוחי נשק לישראל: ״אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי לפנות את האנשים. אני מכיר את ביידן מעל 40 שנה. יש ביננו הסכמות ואי הסכמות. אני מקווה שנוכל להתגבר על מה שצריך". לכתבה המלאה

רה"מ נתניהו, צילום: .

04:08: תמונות לוויין מציגות את המהירות וההיקף של פינוי רפיח: בדיווח באתר ערוץ החדשות הבריטי סקיי ניוז, מוצג ניתוח צילומי לוויין המראה כי מאות אוהלים הוסרו ברפיח בזמן שהפלשתינים נמלטו מהעיר, כולל באזורים הרחק מחוץ לאזור הפינוי הרשמי. תמונות לוויין שצולמו ביום ראשון, הראו על פי ההערכות כ-1,903 אוהלים על פני 27 מאהלים בטווח של קילומטר מאזור הפינוי. עד יום שלישי בבוקר הוסרו כל האוהלים, מלבד 397.

00:45: הפלשתינים מדווחים על ארבעה הרוגים בתקיפה של צה''ל על בית בג'בליה בצפון רצועת עזה.

00:39: דובר צה"ל: מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מבנים צבאיים ותשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים כפר כילא, עלמא א-שעב ויארון שבדרום לבנון.

צה"ל תוקף מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון // דובר צה"ל

23:51: דיווח: חיל האוויר תקף בעיירה עיתא אל-שעב בדרום לבנון.

23:49: דיווחים פלשתיניים: סדרת תקיפות של חיל האוויר בג'בליה, רפיח ובעיר עזה.

23:35: מקור מצרי בכיר לתקשורת המקומית: קהיר שוב הזהירה את כל הצדדים במו"מ להסכם הפסקת אש ושחרור חטופים מהשלכות של הסלמה ברפיח. 

שער ה"טיים",

22:57: דובר צה"ל מעדכן: בהתאם להערכת המצב בצה״ל ובתיאום עם הגופים הרלוונטים, הוחלט על ביטול אירועי הילולת הרשב״י בהר מירון, בין התאריכים 24-27 במאי 2024. זאת, בהתאם לסמכויות הקבועות בחוק ההתגוננות האזרחית. אין שינויים נוספים בהנחיות לעורף.

22:00: דובר הבית הלבן ג'ון קירבי: "הנשיא ביידן השמיע את ההתנגדות לפעולה ברפיח שוב ושוב באופן ישיר לנתניהו, כניסה לרפיח לא תקדם את המטרה של להביס את חמאס". עוד הבהיר קירבי כי ארה"ב לא נוטשת את ישראל.

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יואב לימור, חנן גרינווד, נטעאל בנדל, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר