נתניהו: "העתיד של המזרח התיכון תלוי בניצחון שלנו, יש עוד 4 גדודי חמאס ברפיח"

הפסיכולוג האמריקני ד"ר פיל, ראיין את ראש הממשלה, שלא מתראיין לערוצי התקשורת הישראליים מאז שבעה באוקטובר • בנוגע להחלטת ממשל ביידן לעכב את משלוחי הנשק , אמר: ״אני מכיר את ביידן מעל 40 שנה, יש ביננו הסכמות ואי הסכמות, אני מקווה שנוכל להתגבר על מה שצריך" • בקשר לעסקת החטופים: ״נעשה הכל כדי להביא אותם בחזרה, אני מחוייב לזה באופן אישי״

נתניהו בראיון לדוקטור פיל // Dr. Phil/Merit

ראש הממשלה נתניהו התראיין הלילה (בין חמישי לשישי) לתוכניתו של הפסיכולוג ד״ר פיל, שביקר בירושלים, ובה התייחס למלחמה של ישראל בחמאס. בפתח הראיון הדגיש נתניהו כי ״העם בישראל חזק ואיתן, ומבין שאנחנו נלחמים באויב אכזרי שצריך להביס, וגם שאנו נאבקים באיראן שקוראת להשמיד אותנו ולעשות שואה נוספת״.

נתניהו בתכנית האירוח של ד"ר פיל, צילום: Dr. Phil/Meri

ראש הממשלה אמר כי מה שאירע בשבעה באוקטובר ״היה בלתי ייאמן״. ״רצחו נשים וגברים, אנסו נשים וערפו את ראשן, שרפו תינוקות בחיים, חטפו אנשים, ושידרו הכל בלייב. הם היו גאים במעשי הזוועה שלהם. אלו הזוועות הכי גדולות שאירעו מאז השואה, ביום אחד״.

עזתים חוזרים לרצועה עם שלל מישראל ביום הטבח (ארכיון), צילום: אי.פי

לדברי נתניהו, ״צה״ל נכנס לבניינים אזרחיים בעזה מהם המחבלים ירו, ושם מצאנו טאבלטים עם תמונות של היטלר. באחרים נמצאו ספריו של היטלר ״מיין קאמף״. הם חינכו את הילדים שלהם לשנאת ישראל והשתמשו בהם כמגנים אנושיים כאשר ירו על אוכלוסייה אזרחית בישראל". בנוסף, הוא הדגיש: "זה פשע מלחמה כפול והפך את המשימה שלנו ליותר קשה״.

"העם בישראל חזק, ומבין שאנחנו נלחמים באויב שצריך להביס", צילום: Dr. Phil/Merit

ראש הממשלה התייחס ללחימה המורכבת של צה״ל בתוך עזה, ואמר כי ״אין צבא בעולם שעומד בפני האתגר של צה״ל. הוא נלחם מעל ומתחת לקרקע. ישראל לוקחת צעדים חסרי תקדים שיצילו חיים בקרב החפים מפשע. אנחנו משתמשים בשיחות טלפון, טקסטים, כרוזים. זו הסיבה שיש פחות נפגעים בקרב האוכלוסייה האזרחית מאשר במלחמות אחרות בהיסטוריה שקרו באזורים אורבניים״.

הוא התייחס ליחס של הקהילה הבינלאומית בנוגע להמשך הלחימה: ״אתם לא יכולים לדבר על הזכות של ישראל להגנה עצמית, ואז להתנגד לזה. אי אפשר לעשות את זה. אם חמאס יישאר בעזה, הם יקחו את השליטה בעזה שוב. והם יקיימו את מה שהבטיחו - יעשו טבח עוד יותר גדול שוב ושוב ושוב״.

שר החוץ של האיחוד האירופי, ז'וזף בורל בביקורו בלבנון, צילום: אי.פי

לדבריו, ״מנהיגי עולם רבים מסכימים עם ההחלטה שלנו, אבל כשהם רואים את התעמולה ומה שקורה בקמפוסים, הם מתחילים לפחד. אני לא פוחד. אני עושה את מה שצריך כדי להגן על ישראל. אנשים צריכים לדעת איזה זוועות עברנו. מה אמריקה הייתה עושה במקומנו? מה מדינות אחרות היו עושות?״

הוא הוסיף: ״העתיד של המזרח התיכון תלוי בניצחון הזה. אם נפסיד, לא תהיה תקווה לבנות הברית במערב, ולערכים המשותפים שלנו. אנחנו דואגים לעצמנו אך גם לציביליזציה".

נתניהו התייחס למהומות הפרו פלשתיניות בקמפוסים ברחבי ארה״ב. ״חמאס הצהיר בגלוי שהוא רוצה להרוס את ישראל, זו לא התנגדות, כמו שהמוחים מנסים לצייר. איראן אומרת את אותו דבר, להשמיד את מדינת ישראל. מה שקורה בקמפוסים בארה״ב זה בורות רבה בקרב אנשים רבים, ללא ידע בהיסטוריה, ללא ידע מה זה חמאס. אני רואה שלטים 'גייז למען חמאס'. אם אתה גיי בעזה, ירו בך. ׳מהנהר לים׳ אומר דבר אחד - למחוק כליל את מדינת ישראל, זה לתמוך ברצח עם״.

מעצר מפגינים פרו-פלשתינים באוניברסיטת אמורי, אטלנטה // רויטרס

בהקשר לרפיח, טען נתניהו: ״הרסנו בערך 24 גדודי חמאס, יש עוד 4 ברפיח וזו הסיבה שאנחנו רוצים להיכנס לשם. חמאס רוצה לסחוט אותנו לצאת מעזה כדי לשמור על הגדודים שנותרו ואז יעשו שוב את מה שהבטיחו. זה למה אנחנו צריכים להשיג ניצחון. אנחנו עומדים בפני אופוזיציה מאוד גדולה בנושא הזה אבל נתגבר״.

״נעשה הכל כדי להביא בחזרה את החטופים, אני מחוייב לזה באופן אישי״, הוא אמר בקשר לעסקת החטופים.

אזרחים פלשתינים מתפנים מרפיח, צילום: אי.פי.איי

בנוגע להחלטת ביידן לעכב משלוחי נשק לישראל, אמר: ״אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי לפנות את האנשים. כדי להימנע מפגיעה באזרחים אנחנו זקוקים לתחמושת מדויקת, אבל נילחם עם מה שיש לנו. אני מכיר את ביידן מעל 40 שנה. יש ביננו הסכמות ואי הסכמות. אני מקווה שנוכל להתגבר על מה שצריך. נעשה מה שצריך כדי להביס את חמאס כולל ברפיח, אין לנו ברירה אחרת״.

״אנשים רציונלים מבינים שאין לנו ברירה. אמרתי בטקס יום השואה שעמדנו לבד ללא הגנה. אם ישראל צריכה להישאר היום לבד, היא תשאר לבד. אבל יש היום אנשים שיודעים את האמת ויהיו איתנו. נביס את האוייבים שלנו ונבטיח את עתידנו״.

הנשיא ג'ו ביידן, צילום: רויטרס

לגבי שאלת היום שאחרי: ״אחרי המלחמה נעשה את הבדיקות הנדרשות. עכשיו אנחנו צריכים להתמקד בניצחון. זה מה שחשוב עכשיו. איפה צה"ל כשל? איפה המודיעין כשל? נבדוק את הכל על מנת שלא יהיה כשלון נוסף. אני מתמקד כרגע בהבטחת הניצחון״.

לדבריו, "נצטרך להביא לשלטון אזרחי שלא יהיה מחוייב להשמדתנו, בסיוע של האמירתים, סעודיה ומדינות אחרות שרוצות לראות יציבות ושלום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר