הרמטכ"ל משיב לדרישת המבקר: "אחריותי האישית ברורה לי מאוד, אך הטיית הקשב תפגע במלחמה"

בשבוע שעבר דרש אנגלמן מהרצי הלוי ומראש הממשלה לשתף פעולה עם בדיקת אירועי 7 באוקטובר על ידו • "במדינת ישראל מעולם לא נערכה ביקורת מבקר המדינה בצה"ל תוך כדי מלחמה, ביקורות הופסקו בעתות שכאלה, ולא בכדי", כתב הרמטכ"ל

הרמטכ״ל בחאן יונס: להביא להסכם שחרור החטופים זו משימה עליונה. היא תגיע רק מלחץ חזק יותר, ואנחנו נלחץ כמה שיהיה צריך

"צה"ל ממוקד במלחמה, בהתכוננות להתפתחויות ובביצוע התחקירים ביחס לאירועי ה7 באוקטובר": הרמטכ"ל הרצי הלוי השיב הבוקר (שלישי) לדרישת מבקר המדינה לשתף פעולה עם בחינת אירועי 7 באוקטובר על ידו, וכתב כי בדיקה בשלב זה "תפגע בלחימה".

פעילות הכוחות ברצועה, צילום: דובר צה"ל

מכתב הרמטכ"ל למבקר המדינה

כזכור, בשבוע שעבר אנגלמן שלח מכתבים להלוי וכן לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה שישתפו פעולה: "עליהם להורות לאנשיהם לפעול על פי החוק ולשתף פעולה עם צוותי הביקורת, באופן שיבטיח את ביצועה כמתחייב בחוק". הרמטכ"ל השיב לו וכתב כי "צה"ל נלחם כמעט מתחילת המלחמה בשבע זירות שונות ולאחרונה מתמקד במוכנות להתקפה ברפיח, יצירת תנאים להשבת החטופים, המשך פירוק חמאס, הריגת מפקידיו, פעיליו והשמדת תשתיותיו. בגזרת לבנון, צה"ל מתמקד בלחימה עם ארגון חיזבאללה, ביו"ש קיימת עליה ברף הטרור וכמו כן, איראן בראש במוקד.

"אני מציע לדון על כך בהמשך, על פי התפתחות האירועים"

הרמטכ"ל חידד את דבריו: "את אחריותי האישית לאירועים, כמו גם את אחריות צה"ל ומפקידיו הבעתי מספר פעמים בפומבי, היא ברורה לי מאוד, על כל השלכותיה. חובתי המרכזית כעת היא לביטחון אזרחי מדינת ישראל, להשגת מטרות המלחמה, להיערכות המתחייבת להפתחויות האפשריות".

הרמטכ"ל הוסיף במכתבו: "אני מתחייב כי צה"ל ישתף פעולה באופן מלא עם ביקורת מבקר המדינה, לא יסתיר דבר וישתף את כל חומריו ותובנותיו להליך חשוב זה, אותו יש לערוך בפניות ובקרב המתאימים, ולא על חשבון המשימות המורכבות העומדות בפנינו".

הרמטכ"ל הרצי הלוי בסיור והערכת מצב בגבול לבנון, צילום: דובר צה"ל

הלוי סיכם במכתבו כי "כניסת המבקר לביקורת בעת הזו, גם באופן מדורג, כמפורט במכתבך, תפגע במאמצי הלחימה, כאשר העומס על המפקדים עצום ממילא, תחטא למטרה ותהווה מכשול בביצוע המשימות המתחייבות". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר