״בלתי נמנעת״: מתגברים הדיווחים על כוננות שיא באיראן ובצבא האמריקני; כך המודיעין בארה״ב מאמין שהיא תיראה

גורמים רשמיים טוענים בפני ה-CBS כי ישראל וארה"ב מאמינות שאיראן עומדת להגיב למתקפה בסוריה עד לסוף חודש הרמדאן • מקור המעורה בפרטים מוסיף כי לא ידוע אם התקיפה תתבצע משטח איראן או סוריה • להערכתו - המתקפה תכוון למתקן דיפלומטי ישראלי • ב"ניו יורק טיימס" דווח כי "איראן העלתה כוננות והחליטה - נגיב ישירות כדי ליצור הרתעה"

טילי שיוט ימיים במתקן התת קרקעי באיראן . צילום: ללא

ברשת CBS האמריקנית מדווחים הערב (שישי) כי גורמים רשמיים טוענים: ישראל וארה"ב מאמינות שאיראן עומדת להגיב על ההפצצה הישראלית של הקונסוליה הסורית. על פי מקור במודיעין האמריקני, מתקפת התגמול האיראנית לחיסול בכירי משמרות המהפכה תכלול שימוש במל״טים מתאבדים וטילי שיוט ותתרחש עד לסוף חודש רמדאן.

מבנה סמוך לשגרירות האיראנית נפגע בתקיפה בדמשק

עוד הוסיף המקור, כי לא ידוע אם איראן תבחר לבצע את התקיפה משטחה או מעיראק וסוריה, שם היא מחזיקה בכוחות חסות משמעותיים. לטענתו, הם מאמינים שהמתקפה תכוון למתקן דיפלומטי ישראלי.

דיווח ב-CNN: ארה"ב בכוננות גבוהה

רשת CNN מדווחת כי כוחותיה של ארה"ב באזור נמצאים בכוננות שיא לקראת אפשרות של מתקפת תגמול איראנית לחיסול בכירי משמרות המהפכה בדמשק השבוע.

גורם אמריקני אמר לרשת כי פעולה איראנית נראית כ"בלתי נמנעת" בשלב זה. בדיווח נמסר כי גם ארה"ב וישראל נערכות במהירות לפעולה שכזאת וכי היא הייתה סוגייה מרכזית בשיחת הנשיא ביידן ורה"מ נתניהו.

מבנה סמוך לשגרירות האיראנית נפגע בתקיפה בדמשק, צילום: אי.פי

בתוך כך, גם ה"ניו יורק טיימס" מדווח כי הצבא האיראני הושם בכוננות גבוהה על ידי המשטר במדינה.

שני מקורות איראנים רשמיים מסרו לעיתון האמריקני כי כל כוחותיה הצבאיים של איראן הושמו בכוננות עליונה והחלטה להגיב באופן ישירה כבר נפלה וזאת על מנת ליצור התרעה מול ישראל

תגובה מוגבלת עם מטרה אחת: הרתעה

בנאום נסראללה מוקדם יותר הערב, הוא טען כי "העיתוי של התגובה האיראנית והמיקום והעוצמה הם בידו של האימאם חמינאי, מנהיג איראן. על כל אחד להכין את עצמו ולהיזהר כאשר הצד האיראני מגיב לתקיפה בקונסוליה וישראל תגיב לתגובה האיראנית". הוא איים כי בחיזבאללה מוכנים בכל הכוח למלחמה אם ישראל תתקוף את לבנון ותצא למלחמה כוללת.

נסראללה: ״החיסול יכול להכריע את המערכה, התגובה בידי איראן״, צילום: רשתות ערביות

מפקד משמרות המהפכה חוסיין סלאמי איים הבוקר, ואמר: "כל תקיפה נגד איראן לא תישאר ללא תגובה וישראל לא תוכל לחמוק מהתוצאות של מעשיה". אתמול אמר בכיר איראני לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי היקף התגובה של טהרן יהיה מוגבל ומטרתה תהיה הרתעה.

הפקיד וגורם נוסף ברפובליקה האסלאמית אמרו כי מדינתם לא תסטה מהגישה שנקטה מאז אוקטובר, כדי להימנע מעימות ישיר עם ישראל וארה"ב, ובה בעת תמשיך לתמוך בבעלות בריתה האזוריות שפגעו בישראל, בכוחות ארה"ב ובתעבורה הימית בים האדום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר