באיראן הודיעו: בכיר במשמרות המהפכה, מוחמד רזא זהדי, חוסל על ידי ישראל בדמשק

כלי התקשורת בסוריה הודיעו כי חיל האוויר הפציץ את הקונסוליה האיראנית בבירה • רזא זהדי שימש כבכיר בכוח קודס של משמרות המהפכה בסוריה ובלבנון • במהלך שירותו פיקד על כוחות היבשה ועל חיל האוויר האיראניים, וניהל קרבות במהלך מלחמת איראן-עיראק בשנות ה-80 • דיווחים ערביים: גם עוזרו של זהדי, מוחמד האדי רחימי, נהרג בתקיפה

מבנה סמוך לשגרירות האיראנית נפגע בתקיפה בדמשק

הבכיר ביותר מאז סולימאני: על פי דיווח באל-ערביה, מוחמד רזא זהדי, בכיר בכוח קודס של משמרות המהפכה בסוריה ובלבנון, חוסל היום (שני) על ידי ישראל בקונסוליה האיראנית בדמשק. זהדי הוא קצין צבאי איראני במשמרות המהפכה. בעברו פיקד על כוחות האוויר והיבשה וכיום משמש כאחד המפקדים הבכירים של כוח קודס. מדובר בגנרל האיראני הבכיר ביותר שמחוסל מאז מפקד כוח קודס קאסם סולימאני, שחוסל לפני ארבע שנים על ידי ארה"ב באיראן.

מוחמד רדא זאהדי, בכיר בכוח קודס של משמרות המהפכה בסוריה ובלבנון, צילום: רשתות ערביות

מוחמד רזא זהדי (79) נחשב לאחד הגנרלים הבכירים ביותר במשמרות המהפכה. הוא היה אמון על היחידות של כוח קודס בסוריה ובלבנון. במהלך שירותו פיקד על כוחות היבשה ועל חיל האוויר האיראניים, וניהל קרבות במהלך מלחמת איראן-עיראק בשנות ה-80. לפי דיווחים ערביים גם מוחמד האדי רחימי, שהיה עוזרו של זהדי בכוח קודס, נהרג בתקיפה הישראלית בדמשק.

המבנה שהותקף בדמשק, שצמוד לשגרירות האיראנית, צילום: רשתות ערביות

כלי התקשורת בסוריה דיווחו היום בצהריים על פיצוצים במבנה של השגרירות האיראנית בעיר דמשק. על פי הדיווחים, ההערכה היא שמדובר בתקיפה ישראלית.

המבנה שהותקף בדמשק, שצמוד לשגרירות האיראנית, צילום: אי.אף.פי

על פי דיווחים איראניים, ישנם מספר מחוסלים בזירה. רשת תסנים מדווחת על לפחות חמישה הרוגים בתקיפה. באיראן אישרו כי חוסל מפקד כוח קודס בסוריה ובלבנון. ערוץ טלגרם פרו-איראני הבהיר כי השגריר האיראני בדמשק ובני משפחתו לא נפגעו בתקיפה, אך הטלוויזיה האיראנית מדווחת כי בתקיפה בדמשק נהרגו גם כמה דיפלומטים איראנים נוספים. גם רשת אל-מיאדין הפרו-איראנית פרסמה כי מוחמד רזא זהדי הוא זה חוסל בתקיפה בדמשק.

המבנה שהותקף בדמשק, שצמוד לשגרירות האיראנית, צילום: רשתות ערביות

באופוזיציה הסורית טענו כי שני יועצים במשמרות המהפכה חוסלו אף הם בתקיפה הישראלית. צבא סוריה הודיע כי ישראל תקפה אחר הצהריים את מבנה הקונסוליה האיראני בדמשק, מה שהוביל לקריסתו. עוד דווח כי כל מה שהיה במבנה נהרג או נפצע. בשלב זה מתנהל מאמץ לחלץ גופות.

המבנה שהותקף בדמשק, שצמוד לשגרירות האיראנית, צילום: אי.אף.פי

הבניין שהופצץ ממוקם ברחוב אל-פראבי בדמשק, כאשר מימינו שוכנת השגרירות האיראנית ומשמאלו השגרירות הקנדית, דבר שככל הנראה דרש פעולה ממוקדת מצד הכוח שתקף את המבנה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר