נסראללה ביום שישי האחרון לרמדאן: "החיסול בדמשק עשוי להכריע את המערכה"

מזכ"ל חיזבאללה נאם בכנס מביירות: "חזית התמיכה בלבנון, תימן ועיראק - עדיין פתוחה" • הוא הדגיש: "החיסול בדמשק הוא אירוע משמעותי שיש מה שהיה לפניו ומה שיהיה אחריו - עיתוי ועוצמת התגובה בידי איראן, אנחנו מוכנים למלחמה״" • על הפעולה הקרקעית בעזה: "לקואליציה של נתניהו אין אופציה אחרת מאשר לעצור את המלחמה, לישראל אין תוכנית ליום שאחרי" • "האמריקנים רוצים לנהל משא ומתן ישיר עם האיראנים, אבל איראן עד כה סירבה"

חסן נסראללה. צילום: רשתות ערביות

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם היום (שישי) לרגל "יום אל־קודס" האיראני. הוא הדגיש בתחילת נאומו: "החיסול בדמשק היה מעשה שטות שעשוי להכריע את המערכה בקרוב. זה אירוע משמעותי שיש מה שהיה לפניו ומה שיהיה אחריו. נמשיך במלחמה עד שעזה תנצח וישראל תובס".

"העיתוי של התגובה האיראנית והמיקום והעוצמה הם בידו של האימאם חמינאי, מנהיג איראן. על כל אחד להכין את עצמו ולהיזהר כאשר הצד האיראני מגיב לתקיפה בקונסוליה וישראל תגיב לתגובה האיראנית", הדגיש ראש ארגון הטרור. הוא איים כי בחיזבאללה מוכנים בכל הכוח למלחמה אם ישראל תתקוף את לבנון ותצא למלחמה כוללת.

נסראללה: ״החיסול יכול להכריע את המערכה, התגובה בידי איראן״, צילום: רשתות ערביות

"היה לו תפקיד גדול בהתנגדות בלבנון במשך שנים רבות", אמר על מפקד כוח קודס האיראני בסוריה ולבנון שחוסל בתקיפה המיוחסת לישראל. לדבריו, ביום שני אחר הצהריים הוא ינאם בטקס שיתקיים לכבודו של זהדי. הוא הוסיף: "להרוגי התוקפנות הישראלית האחרונה בדמשק יש ערך היסטורי עבורנו". 

מוחמד רזא זהדי, בכיר בכוח קודס של משמרות המהפכה בסוריה ובלבנון, צילום: רשתות ערביות

הוא התייחס לפעולה הקרקעית בעזה: "המלחמה על עזה היא חסרת מטרה פוליטית או צבאית. היא מלחמה של טירוף. ביצעו שם מעשי טבח. הורגים אנשים, הורסים הכל. שישה חודשים אחרי המלחמה - נתניהו וגלנט נכשלו, הם לא הצליחו להשיג אף אחת מהמטרות שלהם. לנתניהו ולקואליציה שלו אין אופציה אחרת מאשר לעצור את המלחמה - וזה כשלעצמו מהווה הפסד לישראל".

הוא המשיך ותקף: "בשדה הקרב ברור שמה שקורה בעזה הוא לא מלחמה, אלא ביצוע מעשי טבח והרעבה. בשדה הקרב אין תוצאות. במשא ומתן אין תוצאות. וכל הלחץ, האיומים ומעשי הטבח לא פגעו בהתנגדות הפלשתינית ולא גרמו לוויתור. שישה חודשים ולנתניהו ולממשלה אין חזון ליום שאחרי עזה. שואפים לצבא של מדינות ערב או של הרשות וכלום. זו הוכחה לכישלון. לישראל אין תוכנית ליום של אחרי. כשהמלחמה תיפסק ישראל תעמוד בפני התחייבויות גדולות והתפטרויות, ומזה נתניהו בורח".

"החזיתות האחרות עדיין פתוחות. בלבנון ארה"ב ומדינות אירופה איימו, ומה קרה? החזית הלבנונית חסומה ללא החזית לעזה". הוא ציין ציין כי גם החזיתות בעיראק ובתימן עדיין פעילות.

אגוז, צנחנים, נח"ל וכוחות שריון פועלים במרכז הרצועה ובחאן יונס (ארכיון), צילום: דובר צה"ל

בנוסף, נסראללה טוען שממשל ביידן ניסה להניע את איראן בחזרה למשא ומתן: "האמריקנים רוצים מאוד לנהל משא ומתן ישיר עם האיראנים, אבל איראן עד כה סירבה". הוא התגאה בקשר עם איראן - "קשר מכובד ואנושי",  ויצא נגד מדינות שמנרמלות קשרים עם ישראל וטען שהן למעשה תומכות במעשי הטבח וברצח העם שישראל מבצעת.

גלנט: אם תשמעי שתקפנו בביירות - תביני שנסראללה עבר את הקו האדום (02.01.24) // לע"מ

הוא התייחס גם לסערת גיוס החרדים ותושבי הצפון העקורים: "חוק הגיוס גורם לבעיות עם החרדים. מאות אלפים מהגרים בצפון ובדרום. סקרי הדעת בהתנחלויות בצפון מראים שהרוב לא רוצים לחזור". עוד הוא הוסיף: "לפיד, גלנט והאמריקנים רוצים בחירות מוקדמות", וטען: "אתמול טראמפ, שהוא חבר נאמן לישראל ולנתניהו באופן אישי, קרא להפסקה מיידית של המלחמה. בזמנו נתניהו בגד בו וטראמפ קילל אותו, כשהפסיד בבחירות, שהוא בלתי נאמן. גם ביידן אמר לנתניהו שהוא מפסיד את העולם".

בכנס וידאו שנערך אתמול, אמר ראש ארגון הטרור הלבנוני  מפקד כוח קודס בלבנון ובסוריה, מוחמד רזא זהדי. בתקיפה שיוחסה בכלי תקשורת ערביים לישראל, נהרגו עוד שישה בכירים איראנים, ביניהם סגנו של זהדי. מאז התקיפה החריפה איראן את איומיה כלפי ישראל.

מוקדם יותר היום, מפקד משמרות המהפכה חוסיין סלאמי איים כי "כל תקיפה נגד איראן לא תישאר ללא תגובה וישראל לא תוכל לחמוק מהתוצאות של מעשיה".

נאום נסראללה, היום, צילום: רשתות ערביות

אתמול אמר בכיר איראני לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי היקף התגובה של טהרן יהיה מוגבל ומטרתה תהיה הרתעה. הפקיד וגורם נוסף ברפובליקה האסלאמית אמרו כי מדינתם לא תסטה מהגישה שנקטה מאז אוקטובר, כדי להימנע מעימות ישיר עם ישראל וארה"ב, ובה בעת תמשיך לתמוך בבעלות בריתה האזוריות שפגעו בישראל, בכוחות ארה"ב ובתעבורה הימית בים האדום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר