צה"ל: לוחמי ההגנה האווירית יירטו מטרה חשודה מעל עכו

גורם רשמי: המכשול העיקרי להתקדמות השיחות הוסר • צה"ל פרסם תיעוד מתקיפת מספר יעדים בדרום לבנון • מטיילים מצאו כטב"ם בסמוך לכינרת • ראש המוסד צפוי להגיע לדוחא ולהיפגש עם ראש ממשלת קטאר • ניסיון פיגוע בחברון, המחבל נוטרל

תיעוד של הגעת הסיוע ההומניטרי מקפריסין // דובר צה"ל

היום ה-162 למלחמה: ראש המוסד צפוי להגיע מחר (ראשון) לחידוש לדוחא כדי לדון בתשובת חמאס. מטיילים מצאו כטב"ם בסמוך לכינרת. פיגוע ירי בחברון: מחבל ירה מבית הקברות לעבר היישוב היהודי ונוטרל. נקבע מותו של האזרח הישראלי, עצור ביטחוני שחצה לשטח הרצועה והצטרף לחמאס.

עדכונים שוטפים

1:10: צה"ל: לוחמי ההגנה האווירית יירטו לפני זמן קצר מטרה אווירית חשודה מעל המרחב הימי באזור עכו, לא הופעלה התרעה על פי מדיניות.

00:00: דיווחים ראשוניים בסוריה: מערכות ההגנה האווירית הופעלו כנגד תקיפה ישראלית באזור דמשק.

23:12: דיווחים ערביים: ארה"ב ובריטניה תקפו ארבע פעמים בדרום אזור אל-חודיידה שבשליטת החות'ים.

22:21: חמאס: חוסל בכיר במשטרת רפיח 

22:18: באופוזיציה הסורית דיווחו שצה"ל תקף אתר צבאי באזור דרעא בדרום סוריה אחרי ירי לרמת הגולן. אין מידע על הרוגים

22:05: פרסום ראשון: ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע באחת מישיבות הקבינט האחרונות לשרים כי בכוונתו למנות פרויקטור אזרחי לטיפול בסיוע ההומניטרי הנכנס לרצועת עזה. לידיעה המלאה

21:12: שרים שהשתתפו בקבינט המורחב בשישי אמרו שגורמי הביטחון לא נתנו שום מידע חדש על העסקה המתגבשת. השר סער זעם: "בתקשורת מדווחים יותר פרטים ממה שאתם נותנים לנו". רק אחרי זה קיבלו השרים מידע טיפה יותר מפורט במשך שבע דקות עם קווי המסגרת הכלליים. שר שנכח בדיון: "זה היה זלזול מוחלט בשרים בכינוס הדיון ביום שישי לטובת דיון שיגרתי וללא מידע חדש".

19:57: צה"ל תקף מבנים צבאיים ועמדת תצפית בדרום לבנון. מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר היום שני מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב מיס אל ג׳בל ובמרחב מרווחין. כמו כן, מוקדם יותר הותקפה עמדת תצפית של הארגון במרחב מרווחין.

דובר צה"ל

19:23: קבינט המלחמה יתכנס מחר בשעה 19:30. 

19:05: המחאה נגד הממשלה: איילון דרום נחסם לזמן קצר 

18:53: גורם הבקיא בשיחות מאשר: משלחת רשמית תצא מישראל להמשך השיחות על העסקה. "המכשול העיקרי להתקדמות השיחות הוסר", אמר הגורם בהתייחס לדיווח המתווכות על כך שחמאס לא מעמיד עוד כתנאי לעסקה את סיום המלחמה. לידיעה המלאה

18:03: מטיילים מצאו כטב"ם באזור רמת פוריה בגליל התחתון שליד הכינרת. כוחות משטרת ישראל אספו את הכלי והוא הועבר לחקירה של כוחות הביטחון. לא ברור מתי נפל והוא פוצץ בידי חבלן.

17:58: על רקע הדיונים על הגוף שישלוט ברצועה ב"יום שאחרי", בפת"ח תקפו את חמאס: "המיטו אסון על הרצועה". לידיעה המלאה. 

17:56: בהמשך לפיגוע הירי בחברון וחיסול המחבל, כוחות צה"ל הגיעו למרחב ביתו של המחבל בחברון ומתחקרים חשודים במקום.

17:40: תמונת המחבל מחמוד נופל שעשה את הפיגוע בחברון

מחמוד נופל, מבצע הפיגוע בחברון, צילום: רשתות ערביות

17:00: פרו פלשתינים פועלים לקדם תביעות באירופה נגד חיילי צה"ל בעלי אזרחות כפולה. לידיעה המלאה. 

15:12: מקור במו"מ: ראש המוסד צפוי לחדש את השיחות ולהגיע מחר (ראשון) לדוחא כדי לדון בתשובת חמאס עם ראש ממשלת קטאר ובכירים מצרים.

14:21: חיזבאללה לקח אחריות על שיגור שתי רקטות בורקאן לעבר אזור קריית שמונה. (שחר קליימן)

14:05: דיווחים פלשתיניים: הגיע משלוח האספקה מקפריסין למעגן בחופי הרצועה - בין העיר עזה למרכזה. (שחר קליימן)

משלוח האספקה מקפריסין מגיע למעגן בחופי הרצועה, צילום: רשתות ערביות

13:35:  צה"ל: ראשוני: התקבל דיווח על ירי במרחב העיר חברון, המחבל נוטרל, כוחות צה״ל סורקים אחר מחבלים נוספים.

עם נשק בין הקברים: מחבל יורה לעבר היישוב היהודי בחברון

13:28: האזעקה בקריית שמונה: שיגור אחד לעבר מרחב קריית שמונה שלא יורט. (עידן אבני)

13:24: אזעקות הופעלו באזור קריית שמונה.

13:20: התרעות חדירת מחבלים בחברון.

13:00: צוות הקרב של חטיבת הנח״ל ממשיך לפעול במרחב מסדרון נצרים שבמרכז רצועת עזה, משם מבצעים הלוחמים פשיטות ממוקדות על מחבלים ויעדי טרור. בשבועיים האחרונים חוסלו מעל 250 מחבלים בקרבות, בתקיפות כלי טיס מהאוויר וירי טנקים. לידיעה המלאה

תיעוד מפעילות צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ברצועת עזה // דובר צה"ל

11:16: שב"ס: מותו של אזרח ישראל עצור ביטחוני נקבע בבית החולים, לאחר שנמצא ביום שלישי האחרון מחסור הכרה בתאו בבית הסוהר "אשל". מדובר בג'ומעה אבו גנימה, בן 26 מאל עאסם, שנעצר בגין סיוע לאיוב במלחמה וחברות בארגון טרור. זאת, לאחר שבשנת 2016 חצה לרצועת עזה, הצטרף לזרוע הצבאית של החמאס וערך איתם אימונים. הוא נעצר כשניסה לשוב לישראל. (איציק סבן)

10:27: מקורות פלשתיניים מסרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי גורמים בחמאס, הג'יהאד האסלאמי והחזית העממית נפגשו בשבוע שעבר עם אנשי המיליציה של החות'ים כדי לדון במנגנוני התיאום לשלבים הבאים במלחמה. לפי הדיווח, במיליציה הדגישו כי ימשיכו בתקיפות בנתיבי הים האדום. כמו כן הצדדים דנו בהמשך הפעולות במקרה של מבצע ישראלי ברפיח. (שחר קליימן)

09:12: צה״ל תקף במהלך הלילה תשתית טרור ומבנה צבאי בדרום לבנון. מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב טיר חרפא ותשתית טרור של הארגון במרחב לבונה. (לילך שובל)

צה״ל תקף תשתית טרור ומבנה צבאי בדרום לבנון // דובר צה"ל

08:59: צבע אדום בנחל עוז.

08:56: צה"ל: מטוס קרב תקף והשמיד מחסן אמצעי לחימה של חמאס בחאן יונס. בנוסף, לוחמי צוות הקרב החטיבתי של גבעתי זיהו שני מחבלים נכנסים ויוצאים מתשתית טרור, כלי טיס תקף והשמיד את שניהם בתקיפה מדויקת; ביממה האחרונה חוסלו כ-15 מחבלים; במרחב נוציראת התקבל מידע מודיעיני על התבצרות של מספר מחבלים בתוך תשתית טרור של ארגון הטרור חמאס, החטיבה הכווינה כלי טיס שהרג את המחבלים. (לילך שובל)

תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועה // דובר צה"ל

07:41: רשת הטלוויזיה הסעודית "אל-ערביה" דיווחה כי "עדיין אין פריצת דרך במשא ומתן להפסקת אש ברצועת עזה ולשחרור חטופים". לפי הדיווח, שציטט גורמים מצרים: "קיימות נקודות מכשול המונעות הגעה להסכם". 

07:02: חיל האוויר תקף הלילה שתי דירות בשכונת היוקרה רימאל בעיר עזה. הפלשתינים דיווחו על הרוגים, פצועים ונעדרים תחת ההריסות.

הריסות בשכונת אל רימאל בעזה לאחר הפצצת צה"ל, צילום: אי.אף.פי

06:34: צבא ארה"ב מדווח: "הפלנו למעלה מ-35,700 ארוחות אמריקאיות מוכנות לאכילה ו-31,800 בקבוקי מים לצפון עזה" .

05:10: משרד התקשורת הממשלתי של עזה דיווח כי צה"ל תקף הלילה יותר מ-12 בתים ברחבי הרצועה.

04:46: דיווחים פלשתיניים על תקיפה ארטילרית באיזורים המזרחיים והצפוניים של חאן יונס.

ההרס הנרחב ברצועה, צילום: רשתות ערביות

03:23: צבא ארה"ב: החות'ים ירו מתימן שלושה טילים נגד ספינות לכיוון ים סוף - אין נפגעים או נזק. 

02:46: מקורות סורים מדווחים כי כטב"מים של ארה"ב תקפו לקראת חצות משאית אמל"ח של מיליציה פרו-איראנית מעיראק שנכנסה למזרח סוריה. (שחר קליימן)

02:27: הפלשתינים מדווחים על הרוגים ופצועים בהתקפה ישראלית על בית במרכז העיר עזה. (שחר קליימן)

02:23: עיתונאית של ה"ניו יורק טיימס" מפרסמת בעמוד ה-X שלה כי איראן וארה"ב קיימו שיחות חשאיות בעומאן על התקפות החות'ים והפסקת אש ברצועה.

02:20: צעדת ענק מתקיימת במרוקו. המפגינים קוראים להפסקת אש וליציאת כוחות הביטחון הישראלים מהרצועה.

מרוקו: הפגנת ענק למען עזה // רשתות ערביות

01:29: רשות הסחר הימי של בריטניה (UKMTO) הודיעה מוקדם יותר הערב כי היא בודקת דיווח על פיצוץ שאירע ליד ספינה בים האדום, כמאה קילומטרים מערבית לעיר הנמל חודיידה בתימן. על פי הדיווח, לספינה ולצוות לא נגרם נזק, והרשויות חוקרות את האירוע.

01:07: דיווחים ערביים: כוחות הביטחון פועלים בשעה זו בשכם ובג'נין, שם הופעלו גם אזעקות התרעה על כניסת הכוחות למחנה הפליטים. על פי הדיווחים נתקלו הכוחות במטעני חבלה מאולתרים בכניסה לעיר.

00:13: דיווחים פלשתיניים: חיל האוויר בפשיטה על מחנה נוסייראת במרכז הרצועה. הפלשתינים מדווחים על מספר הרוגים ופצועים.

חילוץ פצועים ברצועה, הלילה, צילום: רשתות ערביות

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, דנה בן שמעון, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יואב לימור, חנן גרינווד, נטעאל בנדל, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר