נאום התוכחה של גולדפוס: קריאת השכמה מפיו של מפקד אמיץ

גולדפוס תמיד בחוד, תמיד מוביל, מסוג הקצינים שכל מפקד רוצה שיהיו לידו • עם ישראל התברך במפקד אמיץ , יצירתי וקר רוח שפיתח סוג של לחימה משולבת שתילמד שנים בבתי ספר צבאיים בכל רחבי העולם • ניתן לראות את התבטאותו בשתי דרכים: הדרך של המינהל התקין של הצבא שלפני ה-7 באוקטובר או לחילופין - קריאה אמיצה לכך שבלי אחדות לא נוכל לנצח

מפקד אוגדה 98 במסר חריג לנבחרי הציבור: "אתם חייבים להיות ראויים לנו" || דובר צה"ל

אני מכיר את דן גולדפוס היטב. דן הוא קצין לוחם מקצועי והתקפי, מפקד בעל יכולות מנהיגותיות יוצאות דופן וביחד עם זאת לעיתים רצונו העז ללכת קדימה עלול להובילו להתלהבות יתר. בהנחיה נכונה, הוא התפתח והפך למפקד שדה מוערך ומוביל בצהל. פיקדתי על גולדפוס במבצעים רבים בינהם פיקוד ישיר במבצע ההשתלטות על הקארין איי בה היה מפקד יחידה בדרגת סרן והוא הוביל בביטחה כח שטיפס בדופן השמאלית (הדופן שלא צולמה) והיה בנקודת הפרוץ בזמן הנכון כדי לבצע פריצה סימולטנית מושלמת.

בהמשך במבצעים מורכבים בעזה ובזירות אחרות וגם במבצע מורכב מאוד בשיתוף עם יחידה אחרת שטרם פורסם. תמיד בחוד, תמיד מוביל, מסוג הקצינים שכל מפקד רוצה שיהיו לידו. עם ישראל התברך במפקד אמיץ , יצירתי וקר רוח שתוך כדי הלחימה בחרבות ברזל פיתח סוג של לחימה משולבת בעל ובתת קרקע שעוד תילמד שנים בבתי ספר צבאיים בכל רחבי העולם. זה המקום לומר לך בשמי ובשם עם ישראל , תודה.

לחימה משולבת שתילמד עוד שנים, תא"ל דן גולדפוס, צילום: אורן כהן

ההתבטאות של דן במסיבת העיתונאים יכולה להיבחן בשתי דרכים. ראשית. הדרך של המינהל התקין: הצבא המסודר וזה הפועל במדויק על פי הפקודות. זה הצבא שלפני ה-7 באוקטובר, זה צבא של קצינים שחלקם הגדול יישר קו עם מפקדיו ולא העיר לקצינים בכירים שלקו ביהירות, חששו מאמירת דעתם למרות שסברו כי הקצין הבכיר הממונה עליהם מעריך באופן שגוי את המודיעין הרב שהצטבר בדבר יכולותיו של האויב. לפני כל דיון נהגו להתייעץ מה לומר ומה לא לומר. אני מכיר היטב קצין בכיר שהיה במצבים מסוג זה ותמיד הביע את דעתו בקול רם וברור. כך עשה גם גולדפוס.

הדרך השניה לבחינת מעשהו, היא להבין שישראל נמצאת במלחמה שהחלה בארוע טראומטי ב-7 באוקטובר בו כל מערכות הביטחון כשלו. מפקדים מעטים תפקדו והנחו את הכוחות שפעלו באומץ לב כיחידים וכקבוצות לא אורגניות, גם גולדפוס היה בין אלה שלחמו ב-7 באוקטובר בכוח מצומצם ומאולתר תוך שהוא רואה את הזוועות ומבין להיכן נקלענו. מאז 7 באוקטובר פועלת אוגדה 98 תחת פיקודו , שבשיא כוחה מנתה 7 צקחי"ם (צוותי קרב חטיבתיים) באופן מרשים ופרקה את גדודי החמאס בחאן יונס באופן ראוי להערכה. באומץ לב, ביצירתיות ובנחישות וזאת בהובלתו של דן ובזכות כישוריו יוצאי הדופן.

הוביל את האוגדה לפירוק גדודי חמאס, תא"ל דן גולדפוס וגלנט, צילום: אלעד מלכה

הערתו של גולדפוס, חרגה מהשורה, זה נכון. אבל הוא אמר את אשר על ליבו ואת מה שהוא חווה מלוחמיו מבלי לדבר בשמם או לייצג אותם. הבעת דעה מסוג זה, בזמן מלחמה, גם כשהיא נעשית ללא תיאום עם מפקדיו היא אמירה אמיצה ומביעה את כאב הלב הגדול שחש מפקד מעולה שרואה את אחדות השורה בקרב לוחמיו שנלחמים כתף אל כתף, כמו גל איזנקוט ז״ל מהרצליה ואייל ברקוביץ ז״ל מסוסיא, באחדות מדהימה ובאהבת הארץ ומנגד כאשר הוא יוצא מזירת הלחימה הוא רואה וחווה את הפילוג המתפשט ואת חוסר האחדות שמתפשטת בקרב חלקים מהעם והמנהיגות הפוליטית. זוהי קריאת השכמה מפיו של מפקד אמיץ שאומר בקול ברור, בלי אחדות לא ננצח. אשרי העם שתא"ל דן גולדפוס הוא אחד ממפקדיו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר