"אתם חייבים להיות ראויים לנו": מפקד אוגדה 98 שלח מסר לממשלה - ויזומן לשיחת הבהרה אצל הרמטכ"ל

נתניהו עודכן מראש על הדברים לפני פרסומם • דובר צה"ל: "הדברים שנאמרו לא אושרו עם מפקדיו, הקצין יזומן לבירור" • השר סמוטריץ' גיבה: "מבטא את התחושה האמיתית של הלוחמים בשטח • נוסף על כך, תת-אלוף דן גולדפוס פירט את ההישגים: "לוחמינו חיסלו יותר מ-3,500 מחבלים בדרום הרצועה"

מפקד אוגדה 98 במסר חריג לנבחרי הציבור: "אתם חייבים להיות ראויים לנו" // צילום: דובר צה"ל

נתניהו עודכן, הרמטכ"ל העביר מסר והנאום החריג: מפקד אוגדה 98, תת-אלוף דן גולדפוס, דיבר היום (רביעי) על ההישגים של לוחמי האוגדה תחתיו, ושלח מסר חריג לנבחרי הציבור: "אתם חייבים להיות ראויים לנו, לאותם לוחמים שקיפחו את חייהם לאותם אנשי מילואים שלא עניין אותם מאיזה צד הם ונלחמים זה לצד זה. תוודאו שכולם לוקחים חלק, שלא נחזור ל-6 באוקטובר ושכל המאמץ לא היה לשווא.

הרמטכ"ל עם תת-אלוף דן גולדפוס, צילום: דובר צה"ל

"תקשיבו לליבו של הלוחם שנלחם מ-7 באוקטובר. אנחנו נחלמים ולא מתעייפים, אנחנו נחושים לנצח. אנחנו נחושים להביא הביתה את החטופים בכל דרך".

לוחמי גבעתי בפעילות בשכונת "חמד" ברצועה // צילום: דובר צה"ל

על ההישגים של האוגדה פירט: "אנחנו מצליחים להשמיד ולשלול מחמאס את תשתיות הטרור שלו שבו השקיע שנים רבות וכסף רב. אוגדה 98 נלחמת בכמה מוקדים ברצועה, ופנינו לאזורים נוספים בדרום עזה. עד כה לוחמי האוגדה יותר מ-3,500 מחבלים ועצרו יותר מ-1,500 מחבלים".

דובר צה"ל הבהיר: "הדברים שנאמרו על ידי הקצין בסוף הצהרתו לא אושרו עם מפקדיו. הקצין יזומן לבירור".

שר הפנים משה ארבל, צילום: אורן בן חקון

שר הפנים משה ארבל, הגיב על דבריו של תת-אלוף גולדפוס: "אני מחבק ומאמץ אל לבי כל מילה מדבריו של תא״ל דן גולדפוס. מפקד ולוחם אמיץ וגיבור. עלינו להסיר את כל גורמי הפירוד, לסלק המחיצות המבדילות, ולגרש שנאת חינם מתוכנו. נכבד איש את רעהו, נהיה מתונים זה לזה, ורק יחד ננצח".

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳, מגבה: ‏"תא"ל דן גולדפוס
‏הוא לוחם עז נפש, ומפקד מהזן שצה"ל צריך היום יותר מתמיד. ‏כפי שהוא דהר קדימה בלחימה בחאן יונס, כך הוא דוהר קדימה ומבטא את התחושה האמיתית של הלוחמים בשטח שדורשים מאיתנו להיות ראויים לגבורה, להקרבה ולביחד של הלוחמים. זה לא הזמן להבהרות ובירורים".

השר בצלאל סמוטריץ', צילום: אורן בן חקון

סגן השר לשעבר יאיר גולן אמר על נאומו של מפקד אוגדה 98: "נאום חשוב. את גולדפוס קיבלתי כמפקד הפלס״ר בחטיבת הנח״ל. כבר אז היה איש אמיץ וישיר, לוחם ומפקד מעולה. גולדפוס, מצדיע לו".

חיסול מחבלים והשמדת תשתיות

במהלך התקדמות הכוחות במרחב, לוחמי מגלן, אגוז וסיירת גבעתי עצרו מחבלים, ובניהם מפקד בכוח הנח׳בה. המחבלים מכווינים באופן מדויק את הכוחות לתשתיות טרור בשכונה, מיקומי פירים, מלכודים והימצאות מחבלים נוספים.

לוחמי צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

צוות הקרב של עוצבת הקומנדו נלחם בשכונת "חמד" ובמרחבים נוספים במערב חאן יונס, בשיתוף חיל האוויר בפעילויות קרקעית משולבת. הלחימה מאופיינת בפשיטה על מבנים רבי קומות ובמהלכן חוסלו כמאה מחבלים ובוצעו למעלה ממאה תקיפות אוויריות סמוך לכוחות.

לוחם צה"ל בפעילות בעזה, צילום: דובר צה"ל

נוסף על כך, לוחמי סיירת גבעתי עצרו פעיל חמאס בחטיבת חאן יונס, שבחקירתו הוביל את הכוחות לתשתית טרור שבה התבצרו כחמישה עשר מחבלים. המחבלים חוסלו והאיתור הושמד על ידי כלי טיס בהכוונת הכוחות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר