מהשייטת ועד נאום התוכחה: מי אתה תא"ל דן גולדפוס?

מפקד אוגדה 98 צמח בשייטת 13 ופיקד על חטיבת הנח"ל ונחשב לאחד המפקדים הבולטים בצה"ל בשנים האחרונות • גולדפוס ידוע כאחד שפיו וליבו שווים • הדברים שאמר בהצהרתו החריגה נאמרו בידיעה כי יהיו השלכות - שאולי יפגעו בעתידו הצבאי

מפקד אוגדה 98 במסר חריג לנבחרי הציבור: "אתם חייבים להיות ראויים לנו" // דובר צה"ל

מי אתה תא"ל דן גולדפוס? הוא צמח בשייטת 13, התקדם בסולם הדרגות והתפקידים בתוך השייטת, והתאכזב מאוד כאשר לא מונה למפקד השייטת. בין היתר, שימש מפקד חטיבת הנח"ל וקצין חי"ר וצנחנים ראשי.

אוגדה 98 בפעילות מעל ומתחת לקרקע בחאן יונס // דובר צה"ל

הוא נחשב ללוחם עז נפש, אחד המפקדים הבולטים והאמיצים ביותר בצה"ל בשנים האחרונות, ולא רק בשדה הקרב. מאז ומתמיד הוא ידוע כבעל חשיבה מקורית ויצירתית, וכאחד שפיו וליבו שווים, ושלא חושש להביע את דעותיו, גם אם הן לא בהתאם לזרם המרכזי.

כפי שאמר בעצמו, וכפי שניתן היה להתרשם, הדברים של תא"ל גולדפוס נאמרו מדם ליבו, באופן שביטא את תחושותיהם של רבים מהלוחמים בשטח, שדורשים ממנהיגיהם להתאחד בשעה הקשה, ולהיות ראויים לגבורה ולהקרבה של הלוחמים בשדה הקרב. כשאמר "תוודאו שכולם לוקחים חלק", רמז תא"ל גולדפוס גם לתחושות הקשות בקרב הלוחמים בסדיר ובמילואים שכורעים תחת הנטל, בעוד מגזרים שלמים במדינה מתחמקים משירות צבאי.

תא"ל דן גולדפוס וגלנט, צילום: אלעד מלכה

תא"ל גולדפוס הקריא היום את הדברים מהכתוב, וניתן להניח כי חשב עליהם היטב, והבין את השלכותיהם מרחיקות הלכת, כקצין לובש מדים בצה"ל. בכנותו, שידר נכונות להקריב את עתידו הצבאי שהיה מובטח: עוד טרם המלחמה מונה לראש חטיבת המבצעים בצבא, אחד התפקידים המרכזיים ביותר בצה"ל, שנחשב לתפקיד מקפצה לפני קבלת דרגת אלוף. לאחר ביצועיו המרשימים כמפקד אוגדה 98 במהלך המלחמה, ניכר היה עוד יותר כי הבטיח את עתידו הצבאי.

דבריו הנוקבים והאמיתיים של תא"ל גולדפוס אמנם מבטאים תחושות של רבים בצבא, אך פנייה של לובש מדים לדרג המדיני לא מקובלת, בטח ללא תיאום עם מפקדיו. לפי הודעת הצבא, הדברים שנאמרו על-ידי בסוף ההצהרה לא אושרו עם מפקדיו, ולפיכך הוא יזומן לבירור.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר