סנקציות יוטלו על משתתפים בדיוני הקבינט אשר קיים חשש שהעבירו מידע שלא בסמכות

בלשכת ראש הממשלה מנסים להילחם במגפת ההדלפות מהקבינט • בבדיקות פוליגרף שייערכו מידי תקופה יישאלו נבחרי הציבור וראשי מערכת הביטחון האם מסרו מידע לשם פרסום שלא בסמכות ושלא ברשות • אם עלה החשש שראש הממשלה העביר מידע שלא בסמכות, יתייעצו בעניין שר הביטחון ושר המשפטים עם שר נוסף

נתניהו עם הרמטכ"ל הלוי, בקבינט. צילום: חיים צח, לע"מ

הסוף להדלפות מתוך דיוני הקבינט המדיני-בטחוני? בלשכת רה״מ התקבלה החלטה לערוך פוליגרף לשרי הקבינט המדיני ביטחוני בעקבות רצף ההדלפות מישיבות הקבינט.

קבינט המלחמה מתכנס בקריה// רועי אברהם לע"מ

על פי תזכיר החוק, שירות הביטחון הכללי יוסמך לחקור בפוליגרף את כל חברי הקבינט, כולל ראשי מערכת הביטחון המשתתפים בקביעות בישיבות.

בבדיקות הפוליגרף שייערכו מידי תקופה יישאלו נבחרי הציבור וראשי מערכת הביטחון האם מסרו מידע לשם פרסום שלא בסמכות ושלא ברשות. במטה לביטחון לאומי אמרו כי החוק מקודם לאור ההדלפות הרבות מהקבינט אשר ״פוגעות בביטחון המדינה״.

קבינט המלחמה (ארכיון), צילום: קובי גדעון/לע"מ

אם מדובר בנבחרי ציבור: ״ראש הממשלה יתייעץ עם צוות השרים אם לנקוט בצעדים כנגד המשתתף האמור, לרבות האפשרות להעבירו מתפקידו״. אם עלה החשש שאחד מצוות השרים שאינו ראש הממשלה העביר מידע שלא בסמכות – לא ישתתף השר בהתייעצות שיקיים ראש הממשלה בעניינו.

אם עלה החשש שראש הממשלה העביר מידע שלא בסמכות, יתייעצו בעניין שר הביטחון ושר המשפטים עם שר נוסף, שיוסכם ביניהם.

לגבי משתתפים בדיוני הקבינט שאינם נבחרי ציבור: ראש הממשלה יתייעץ עם צוות השרים אם לפעול הפסקת הזמנת המשתתף לדיוני הקבינט; הגוף הציבורי אליו משויך המשתתף ישקול לנקוט צעדים בעניין, לרבות האפשרות להפסקת תפקידו בגוף הציבורי.

גורם המעורה בהכנות לכתיבת החוק אמר כי ההחלטה להציע את החוק נולדה בעקבות הדלפות שלדעת נתניהו וגורמי ביטחון רבים פגעו בהתקדמות המלחמה ובניהול מהלכיה. הגורם תיאר את התנהלותו של אדם החשוד בהדלפה וסיפר, ״הוא נמצא בישיבה, שומע מה שמדברים ורושם לעצמו. כל 20 דקות הוא יוצא החוצה. מתדרך עיתונאי על סמך הציטוטים ואז חוזר לישיבה. ככה אי אפשר לנהל מדינה, בטח לא בזמן מלחמה״, אמר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר