תקיפות אינטנסיביות ברצועה: חמישה פלשתינים חוסלו בהפצצה ישראלית בשכם

לוחמי צה"ל השמידו מוצב מרכזי לייצור אמל״ח של ארגון הטרור גא"פ ברצועה • ראש המל"ל על העברת הדלק לעזה: "עשינו זאת לבקשת האמריקנים כדי למנוע מגיפות" • הבית הלבן: "תומכים בהעברת כמויות גדולות יותר של דלק" • דיווחים פלשתיניים: יותר מ-20 הרוגים בדרום עזה

קבלת שבת בעזה | TPS. צילום: ללא

מלחמת חרבות ברזל - היום ה-42: דובר צה"ל דניאל הגרי: "מסרנו הודעות למשפחות של 272 חללי צה"ל", ובנוסף הבהיר לגבי סוגיית הכנסת הדלק לרצועה כי היא "לצרכים הומניטריים בלבד, אנחנו נפקח על זה". מתיחות הצפון: מספר פצועים מירי נ"ט שגרם לשריפת בתים. דיווחים פלשתיניים על תקיפות נרחבות בצפון הרצועה.

עדכונים שוטפים:

02:40: דובר צה"ל לאחר ההתרעות שנשמעו בגליל העליון: "לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה טיל קרקע אוויר ששוגר משטח לבנון לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל. ההתרעה הופעלה בעקבות המיירטים ששוגרו, לא זוהתה חצייה לשטח ישראל".

02:20: בעקבות ההודעה על כך שישראל תעביר נפט לרצועה, הבית הלבן מפרסם הודעה בה הבהירו כי "העברת הדלק צריכה להיות באופן קבוע, ואף בכמויות גדולות יותר".

02:15: חמישה הרוגים בהפצצה ישראלית במחנה הפליטים בלאטה במזרח שכם, כך לפי דיווחים פלשתיניים והודעת הסהר האדום. שניים אחרים נפצעו. בכמה דיווחים נמסר כי "בוצעה תקיפה מהאוויר". סוכנות הידיעות "וופא" מסרה כי "מזלט ישראלי הפציץ מבנה של פתח במחנה בלאטה". בתיעוד מהמקום נראה הרס ועשן מיתמר ממבנה. בתוך כך, דווח על פעילות צבא בעיירה טובאס מזרחית שכם ובטולכרם.

02:10: בהמשך לדיווחים על פעילות צה"ל ברצועה, הפלשתינים מדווחים על יותר מעשרים הרוגים - 15 נהרגו בתקיפה של חיל האוויר בחאן יונס ושבעה נוספים נהרגו בתקיפה נוספת בדרום הרצועה. 

01:53: אזעקות נשמעו בגליל העליון ובצפת.

23:45: ממשלת טנזניה הודיעה כי צה"ל מצא את גופתו של קלמנס מונגה, אזרח טנזני בן 22 שהגיע לארץ על מנת לעבוד בחקלאות ונחטף ע"י חמאס באירועי השביעי באוקטובר.

קלמנס מטנגה, צילום: השימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

23:22: דיווחים פלשתיניים על תקיפות נרחבות בצפון הרצועה

22:28: בעזה מדווחים על חילופי אש אלימים בין מחבלים לכוחות הביטחון בדרום העיר עזה.

22:16: דיווחים פלשתיניים על תקיפות אינטנסיביות באזור ביה"ח האינדונזי שבצפון רצועת עזה.

21:39: מטוסי ומסוקי קרב תקפו תשתיות טרור ואתרים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה לפני זמן קצר, מטוסי ומסוקי קרב השלימו תקיפה של מטרות טרור בשטח לבנון, בתגובה לשיגורים של חיזבאללה ביממה האחרונה לעבר שטח ישראל. בין המטרות שנתקפו, מספר תשתיות טרור, אתרים, מפקדות ועמדות צבאיות בהם פעלו מחבלי הארגון.

תיעוד התקיפות בלבנון // דובר צה"ל

20:22: ירי רקטי להר דב, צה"ל מגיב באש

20:17: דובר צה"ל בהצהרה: "ליבינו עם משפחות החטופים, יש לנו חובה מוסרית עמוקה להמשיך לפעול ולעשות הכל כדי להשיב את החטופים הביתה. אנחנו מבטיחים שברגע שיהיה לנו מידע חדש על החטופים נביא את המידע למשפחות ולציבור. איתרנו היום עוד מידע בבית החולים שיפא, ביממה האחרונה השתלטנו על מוצב של הגיאהד האיסלמי שהיה מפעל לאמצעי לחימה. השמדנו את המוצב וחיסלנו את המחבלים שהיו בו. הלחימה בעזה היא לחימה מורכבת שדורשת זמן"

על המצב בצפון אמר: "מטוסי קרב תקפו תשתיות של חיזבאללה, זאת בתגובה לירי שגרם לשריפה. אנחנו בדריכות ומוכנות גבוהה מאוד להגיב לכל דבר בצפון". עוד הוסיף כי: "מסרנו הודעות למשפחות של 272 חללי צה"ל". ובנוסף הבהיר: "הכנסת הדלק לרצועה - לצרכים הומניטריים בלבד, אנחנו נפקח על זה".

דובר צה"ל: "איתרנו היום עוד מידע בבית החולים שיפא" // דובר צה"ל

20:10: דיווחים על הפגזות ישראליות בדרום לבנון

19:30: גלנט סיים לפני זמן קצר הערכת מצב במפקדת אוגדה 98, יחד עם מפקד האוגדה תת-אלוף דן גולדפוס. הערכת המצב התמקדה בפעילות חטיבות האוגדה השונות, הפועלות בימים אלה ברצועת עזה, בגבול הצפון וביהודה ושומרון.

שר הביטחון גלנט באוגדה 98: ״ללחימה להכרעת החמאס יש השפעה בכל רחבי המזרח התיכון" // צילום: אלעד מלכה

19:10: העזתים מדווחים על חילופי ירי בין כוחותינו למחבלי חמאס ברחוב אלג'לעא, בשכונת אלנסר, ודרומית לתל אל-הווא.

18:46: המשטרה מטפלת כעת במספר זירות בתחומי מחוז ת"א, בהן נפלו רסיסים של פריטי רקטה ללא נזק לרכוש וללא נפגעים.

18:40:  לוחמי צה"ל השמידו מוצב מרכזי לייצור אמל״ח של ארגון הטרור גא"פ ברצועת עזה ובו אמצעי לחימה יחודיים. לוחמי גדוד שיריון במילואים  ולוחמי יחידת יהל"ם מצוות קרב חטיבתי ביסל״ח, פרצו אתמול בשעות הבוקר המוקדמות בהכוונת מודיעין מדויק למוצב של מפקד מרחב צפון של ארגון הטרור גא"פ, המוצב הינו נכס משמעותי לייצור אמצעי לחימה.

בסריקות הלוחמים במוצב אותרו והוצאו שתי משאיות מלאות באמצעי לחימה, ביניהם חלקים של שלוש רקטות מסוג "בדר 3" (רקטת קרקע-קרקע), חלקים של כלי טיס בלתי מאוייש וחומר מודיעיני של הארגון.

השמדת מוצב מרכזי לייצור אמל״ח של גא"פ | דובר צה"ל

18:30: בתום סריקות לא אותרו נפילות באזור המרכז

18:22: באירוע הירי לכיוון מנרה אחר הצהריים נפצעו קל שניים מחברי כיתת הכוננות של הקיבוץ. הפצועים קיבלו טיפול ראשוני בשטח ופונו להמשך טיפול בבי"ח, מצבם טוב. 

18:02: מטח כבד לאזור המרכז, שלושה נפצעו קל מחבילות בדרך למרחב המוגן. 

היירוטים מעל תל אביב • אזעקה מוקלטת

17:27: צה"ל: "זוהו בשעות האחרונות מספר שיגורי נ"ט לעבר המרחבים שומרה, שתולה ומנרה, צה"ל תקף את מקורות הירי. בנוסף, מטוס קרב תקף תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון. כמו כן, כוחות צה"ל שפעלו מוקדם יותר היום במרחב מטולה זיהו רחפן שחצה משטח לבנון לשטח ישראל, הלוחמים היו במעקב אחרי הכלי, שעל פי החשד נשא חומר נפץ והפילו אותו".

17:06: ירי נ"ט למנרה, צה"ל מגיב בירי, ארבעה פצועים במקום

16:28: ראש המל"ל צחי הנגבי: "אנחנו בלב עזה, לא נעצור עד שכל היכולות המבצעיות של חמאס וג'יאהד יושמו. היעד הוא להשיב את כל החטופים למשפחותיהם, זה אינו יעד קל להשגה. עמדנו שבועות ארוכים בפני לחצים בינלאומיים ארוכים והכל ללא שחרור החטופים, לא הסכמנו להורות לחיילי צה"ל להפסיק את ההתקדמות אפילו לדקה. רק אחרי שחרור מאסימי של כל החטופים נסכים להפסקת אש, וגם זו רק הפסקת אש זמנית".

על ההעברת הדלק לרצועת עזה אמר: "העברנו דלק לבקשת האמריקנים כדי למנוע מגיפות, לא נוכל בעת משבר הומניטרי להמשיך בלחימה. כל זרועות הביטחון הדגישו כי ההחלטה לא תפגע בהמשך הלחימה".

ראש המל"ל צחי הנגבי: "העברנו דלק לבקשת האמריקנים כדי למנוע התפשטות מגיפות ברצועה"

16:13: מטעם השר בני גנץ נמסר: "קבינט ניהול המלחמה על דעת כלל חבריו החליט על אספקת דלק לארגונים הבין לאומיים (60 אלף ליטר) במהלך 48 השעות הקרובות. ההעברה הנקודתית, אושרה לבקשת גורמים בינלאומיים לצורך תפעול מתקני התפלה וביוב, ולצרכים נוספים עצמיים של הארגונים הפועלים בדרום הרצועה. לא מדובר בשינוי אסטרטגיה, אלא במתן מענה נקודתי שמשרת את המשך הלחימה של צה״ל. המדיניות כולה תידון בקבינט המדיני-ביטחוני לכשיתקיים".

15:50: לוחמי צה"ל מחטיבת ביסל"ח איתרו עשרות פצצות מרגמה שהוסתרו על ידי ארגון הטרור חמאס בגן ילדים בצפון רצועת עזה וכוחות מסיירת גולני פשטו על בית הספר היסודי 'אל-כרמל', בו מצאו הכוחות אמצעי לחימה שהסתיר ארגון הטרור חמאס.

בנוסף, לוחמי צוות הקרב הגדודי של גדוד 12 בחטיבה 7, זיהו חוליית מחבלים במרחב העיר עזה. לאחר הזיהוי המחבלים ניסו להימלט מהמרחב, הלוחמים ניהלו אחריהם מרדף רגלי ובמקביל הכווינו על החולייה כלי טיס. כלי הטיס שהוכוון למקום תקף וחיסל את המחבלים.

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה: פצצות מרגמה ונשקים אותרו בגן ילדים דובר צה"ל

13:46: האזעקות בצפון: זוהו שיגורים משטח לבנון, שנפלו בשטח פתוח.

13:35: גורם מדיני: קבינט המלחמה החליט פה אחד, על פי המלצת צה"ל ושב"כ, להיענות לבקשת ארה"ב ולהכניס שתי מכילות סולר עזה ביממה. בממשלה זועמים על ההחלטה. 

13:30: ח"כ צבי סוכות התקבל בקריאות "בושה" בצעדת משפחות החטופים.

ח"כ סוכות התקבל בקריאות "בושה" בצעדת משפחות החטופים // דוברות ח"כ צבי סוכות

13:17: אזעקות במטה אשר ואדמית בצפון.

13:10: 21 מחבלים, ומתוכם 7 פעילי חמאס נעצרו על ידי כוחות מג"ב ביהודה ושומרון ומרחב עוטף ירושלים.

13:00: אזעקות באשקלון והסביבה וביישובי עוטף עזה

12:25: הממשלה אישרה: מענק מחייה כפול למפונה סיעודי בעקבות מלחמת חרבות ברזל.

11:52: באופוזיציה הסורית מדווחים כי שני פעילי מיליציות של איראן נהרגו בתקיפה הישראלית הלילה באזור דמשק.

11:40: לאחר ירי הנ"ט למלכיה ומנרה: צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון וחיסל חוליית מחבלים שהגיעה סמוך לגבול.

11:20: על פי דיווחים פלשתיניים אחמד בחר, ראש המועצה החקיקתית של חמאס בעזה, נהרג אחרי שנפצע בתקיפה של צה"ל.

11:05: צה"ל השיב באש לעבר שטח לבנון בתגובה לירי טיל הנ"ט לעבר יישובים בצפון.

מסך עשן בגבול ישראל-לבנון, השבוע, צילום: רויטרס

10:47: טיל נ"ט נורה משטח לבנון לגזרת מלכיה.

10:45: עקב אירוע ביטחוני ברכס רמים, נסגר לתנועה הכביש העולה מצומת כ"ח לכיוון ההר וכן צומת הכניסה לרמות נפתלי - לכל הכיוונים.

10:22: צה"ל מעדכן כי המחבלים אשר ביצעו את הפיגוע בכביש המנהרות אתמול יצאו גם הם מאותו הצומת, שיצא המחבל היום, ועל כן מבוצע באזור כתר נושם, שלפיו בודקים כל רכב שיוצא מהאזור.

10:20: ניסיון פיגוע סמוך לחברון: מחבל התנגש בבטונדה בצומת הזית, יצא מהרכב וירה לעבר. לוחמי המילואים של גדוד 8106 השיבו באש וחיסלו את המחבל. הכוחות גם החרימו את הנשק מסוג קרלו שממנו בוצע הירי. 

נשק מסוג קרלו שממנו ירה המחבל, צילום: דובר צה"ל

9:50: כ-300 שחיינים, מכל הגילים, השתתפו במשחה חברתי שיזמה עיריית חיפה בחוף בת-גלים, למען החזרת החטופים מעזה.

שחיינים למען החטופים בחוף חיפה, צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

9:40: שר הביטחון הצרפתי, סבסטיאן לקורנו, יגיע היום לישראל וייפגש עם שר הביטחון יואב גלנט, השרים רון דרמר ובני גנץ ועם משפחות החטופים הצרפתים.

9:06: הוחזר החשמל במושב שתולה בצפון.

מחזירים את האור לשתולה, צילום: חברת חשמל

9:02: משרד הביטחון וצה"ל חילקו מאות כלי נשק חדשים לעשרות כיתות כוננות בשדרות, ביישובי עוטף עזה ופיתחת ניצנה.

חברי כיתת הכוננות בשדרות, צילום: דוברות עיריית שדרות

8:55: שגריר גרמניה בישראל צועד עם משפחות החטופים: ״איתכם יום ולילה״.

שגריר גרמניה בישראל צועד עם משפחות החטופים: ״איתכם יום ולילה״ \\ קרדיט: מטה המשפחות

8:30: מטוסי קרב של צה"ל תקפו מטרות טרור רבות בשטח עזה; אותרו רקטות כבדות וכטב"מים במוצב הג'יהאד האסלאמי בצפון הרצועה.

צה"ל תקף מהאוויר מהיבשה עשרות מטרות בעזה \\ צילום: דובר צה"ל

7:10: מבצע חטיבתי גדול התבצע הלילה בג'נין, כוחות צה"ל חשפו צירים ונטרלו מטענים. חוליית מחבלים חמושה הופצצה מהאוויר, חילופי אש התנהלו במקום - 5 מחבלים חוסלו.

03:00: מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן התראיין בלילה שבין חמישי לשישי (שעון ישראל) לרשת ABC האמריקאית ואמר כי ״ארה״ב הייתה ברורה מההתחלה שלא יכול להיות כיבוש של הרצועה ע״י ישראל, ועזה לא יכולה להמשיך להוות פלטפורמה להתקפות טרור על ישראל. היינו ברורים לגבי זה גם בפני ראש הממשלה נתניהו״.

לדברי בלינקן, ״יכול להיות שתהיה תקופת מעבר בשליטה ישראלית, אבל שזה מגיע לעתיד של עזה, זה צריך להיות תחת שלטון פלשתיני, וסידורי ביטחון מתאימים. אנחנו צריכים לוודא שיש לפלשתינים זכויות פוליטיות, שהם יוכלו למשול באזור ולקבל החלטות לגבי העתיד שלהם״.

02:30: על פי דיווחים בסוריה, פיצוצים עזים נשמעו באזור הבירה דמשק בעקבות תקיפה ישראלית. באופוזיציה הסורית נטען כי התקיפות כוונו נגד אזורים שבהם נמצאים מפקדות ואתרים צבאיים השייכים לחיזבאללה הלבנוני. לפי הדיווחים, במקביל לניסיון של מערכת ההגנה האווירית ליירט את הטילים, הוזעקו לאזור שהותקף אמבולנסים ויש מידע על הרוגים. בצבא סוריה הודיעו כי בסביבות השעה 2:25 לפנות בוקר ישראל תקפה אווירית מכיוון רמת הגולן. עוד דווח כי התקיפה התמקדה בכמה נקודות באזור דמשק, כאשר נטען שמערכת ההגנה האווירית הפילה את רוב הטילים. כמו כן פורסם כי נגרם הרס במקום.

בהכנת הידיעה השתתפו: אריאל כהנא, יואב לימור, חנן גרינווד, שירית אביטן כהן, נטעאל בנדל, לילך שובל, רן רזניק, איליה יגורוב, עידן אבני, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, שחר קליימן, דנה בן שמעון, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון ומרב סבר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר