מהאוויר ומהיבשה: חוליית מחבלים חוסלה בג'נין - מטענים נוטרלו

חטיבת כפיר ביצעה מבצע משמעותי במחנות הפליטים של צפון השומרון • במסגרת המבצע חיסלו לפחות חמישה מחבלים, חשפו צירים וניטרלו מטעני נפץ • כמו בעזה, גם ביו"ש, אחד המחבלים ניסה להימלט לבית החולים המקומי ושם למצוא מחסה, אולם סוכל על ידי כוחותינו

שלושה נשקי M-16 אותרו ברכב, והוחרמו . צילום: דובר צה"ל

צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה (בין חמישי לשישי) כנגד ארגון הטרור חמאס ברחבי יהודה ושומרון. המבצע, בפיקודה של חטיבת כפיר במחנה הפליטים ג'נין, ובהכוונת מידע מודיעיני של שב"כ, הביא להישגים רבים.

תיעוד מהחרמת הנשקים בכניסה לבית החולים ״איבן סינא״, הלילה בג'נין // דובר צה"ל

במהלך המבצע, כוחות הנדסה של צה"ל חשפו צירים וניטרלו מטענים מוכנים לשימוש, שהוטמנו מתחת ובצידי הכביש במטרה לפגוע בכוחותינו. בנוסף על כך, הותקפה מהאוויר חוליה חמושה שירתה לעבר כוחותינו. במהלך חילופי האש סוכלו לפחות 5 מחבלים. 

8 מבוקשים נעצרו, כשאחד מהם נעצר לאחר מרדף של כוח מג"ב בדרך לבית החולים ״איבן סינא״, שם הוא התכוון להסתתר. ברכבו נמצאו 3 נשקים. בין המבוקשים, נעצר גם קאסם ג'ברי, פעיל בגדוד של מחנה הפליטים.

התחמושת והציוד הצבאי שאותר והוחרם במחנה הפליטים ג'נין, הלילה, צילום: דובר צה"ל

לוחמי סיירת חרוב סרקו מבנים ואיתרו שני חדרי מלחמה ששימשו את המחבלים לתצפת ולעקוב אחר כוחותינו. במבנים שסרקו הכוחות נמצאו תחמושת רבה, ציוד צבאי ואמצעים טכנולוגיים ששימשו את ארגוני הטרור.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר