ארבעה פצועים קל בנפילה בראשון לציון ומרסיסים בכפר סירקין; האו"ם דחה את הצעת הגינוי לחמאס

מטח כבד לעבר גוש דן • דובר צה"ל: "תקפנו תשתיות טרור מתחת לקרקע" • רה"מ נתניהו: "המחדל ייבדק עד תום, כולם יצטרכו לתת תשובות, גם אני" • ביידן: "המצב עם הפלשתינים לא יחזור למה שהיה לפני 6 באוקטובר" • פקע"ר: על תושבי עוטף עזה להימצא בסמוך למרחבים מוגנים

בניין שספג פגיעה ישירה מרקטה בראשון לציון. צילום: דוברות כבאות והצלה ראשל"צ

בצפון, בדרום וביו"ש: צה"ל פועל בכמה חזיתות ביום ה-19 למלחמה. התקיפות בעזה נמשכו הלילה (רביעי), ובמהלכן חוסל מפקד גדוד גזרת צפון חאן יונס. בלבנון חוסל מחבל של חיזבאללה וסוכלו שתי חוליות מחבלים. חמאס ירה טילים ארוכי טווח לאזור אילת בדרום ולכרמל בצפון.

ראש המל"ל צחי הנגבי אמר כי "קטאר הופכת לגורם חיוני ולבעלת עניין במתן פתרונות הומניטריים". במבקביל, יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, שיגר מכתב גינוי למזכ"ל האו"ם: "שמן למדורה האנטישמית".

דובר צה"ל: "ההנחיות במזרח התיכון מגיעות רק ממקור אחד - איראן".

סיכול בלב ים: כך חוסלו המחבלים שניסו לחדור לזיקים // צילום: דובר צה"ל

עדכונים שוטפים

04:00: הבית הלבן מעדכן על פרטים משיחת ביידן-נתניהו. על פי ההודעה המנהיגים שוחחו על ההתקדמויות בעזה, ועל המאמץ להביא לשחרור החטופים שמוחזקים על ידי חמאס. בנוסף, הם שוחחו כיצד לאפשר לעזתים בעלי אזרחות זרה לצאת מהרצועה בהקדם ודנו במצב ההומניטארי בעזה. ביידן הביע עניין בהגברת הסיוע לרצועה. כמו כן, הדגיש את החשיבות לשיטתו במחשבה על התכנית לרצועה ביום שאחרי המלחמה וחזר על אמירתו לפיה חמאס אינו מייצג של הציבור הפלשתיני.

01:00: ארה"ב מגנה את איראן על מעורבותה במתקפת חמאס: בית הנבחרים העביר החלטה המגנה את חמאס ומאשררת את התמיכה של ארה״ב בישראל. ההצעה עברה ברוב של 412 תומכים מול 10 מתנגדים. בהצעה נכתב כי ארה״ב מגנה את התמיכה של איראן בחמאס ובג׳יהאד האיסלמי וקוראת להטלת סנקציות נגדה.

זוהי ההצעה הראשונה שעלתה להצבעה מאז כניסתו לתפקיד של היו״ר החדש מייק ג׳ונסון.

בין המתנגדים להצעה חברות ״הסקוואד״ מהמפלגה הדמוקרטית - ראשידה טליב, עילאן אומהר, אלכסנדריה אוקסיו-קורטז. תומס מסי הרפובליקני הצביע גם הוא נגד ההצעה.

00:10: שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן במועצת הביטחון תקף בחריפות את הווטו שהטילו רוסיה וסין על הצעת ארה"ב לגנות את חמאס: "איך מוסקבה היתה מגיבה אם חוליות טרור היו מוחקות שכונות שלמות במוסקבה? איך בבייג'ינג היו מגיבים אם טרוריסטים היו כורתים את הראשים של התינוקות שלכם? אתן לכם רגע להרהר בכך, למרות שלא צריך אפילו רגע. כולנו יודעים בדיוק איך הייתם מגיבים".

00:05: במסגרת פגישה מרחוק שהתקיימה הערב בין נציגי מטה המשפחות לבין ראשי ארגון הבריאות העולמי, אמר ראש הארגון, טדרוס אדהנום גברייסוס, כי: "חמאס צריך לספק בדחיפות הוכחות שהחטופים חיים ולשחרר את כולם מסיבות הומניטריות ובריאותיות". 

23:55: ביידן ונתניהו שוחחו פעם נוספת.

23:25: טיל קרקע אוויר שוגר מלבנון לישראל - ויורט. בתגובה ליירוט, שהתרחש בשמי טבריה, חיל האוויר תקף את מקור הירי בשטח לבנון.

23:01: מועצת הביטחון של האו״ם לא הצליחה פעם נוספת להגיע להחלטה מוסכמת אודות המלחמה בעזה. סין ורוסיה הטילו וטו לפני דקות אחדות על ההצעה שהעלתה ארה״ב, אשר כללה גינוי לחמאס על פשעיו. מנגד, ארה״ב צפויה להטיל וטו על הנוסח הרוסי, שנמנע מגינוי חמאס וקורא להפסקת האש. המשמעות היא שאין החלטת מועבי״ט מה שמקל על ישראל להמשיך בפעילותה הצבאית בעזה מגבלת זמן.

22:52: חיל האוויר ירט מטרה באזור דרום הכנרת / עמק הירדן. נבדק האם טיל קרקע אוויר סורי.

22:48: בוחני התנועה של מרחב הנגב פתחו הערב בחקירת נסיבות תאונת דרכים עצמית ברחוב שדרות יצחק רגר בעיר באר שבע במעורבות נהג רכב פרטי, שעל פי החשד סטה עם רכבו מהכביש והתנגש בעמוד. הנהג, בשנות ה 30 לחייו, פונה מהמקום על ידי צוות מד"א למרכז הרפואי סורוקה, שם נקבע מותו.

22:43: מד"א מעדכן כי בהמשך לאזעקות במרכז הארץ, חובשים ופרמדיקים מעניקים טיפול לשישה פצועים, כולם במצב קל, בהם שניים שנפגעו מרסיסים ושברי זכוכית, אחד נפגע מהדף, אחד נפגע משאיפת עשן ושניים נחבלו בדרך למרחב המוגן. בנוסף, טופלו 12 בני אדם נפגעי חרדה.

22:37: יירוט באזור בקעת הירדן - שמיעת פיצוץ בסמוך לכנרת. 

יירוט ברמת הגולן // צילום: מתוך מצלמות אבטחה

22:12: סאלח אלע-ארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס: "אם האויב ייכנס קרקעית, ייפתח דף חדש לעמנו והתבוסה לכובש תהיה חסרת תקדים בהיסטוריה של הסכסוך. אנו במפגשים מתמשכים ובקשר עמוק עם כל כוחות ההתנגדות והאחים מחיזבאללה, שפועל בכל הרמות. יש לנו מטרה אחת וגורל אחד".

21:58: אזעקה הופעלה באשדוד ובניצן.

21:30: מטח כבד נורה לעבר מרכז הארץ. אזעקות הופעלו במספר ערים, בהן ראשון לציון, פתח תקווה, אלעד, ראש העין, בת ים וחולון. אזעקות הופעלו גם בכפר סילבר ובבאר גנים.

ארבעה בני אדם נפצעו קל במטח שנורה לעבר המרכז. בראשון לציון, אישה בת 48 נפגעה משברי זכוכיות וגבר נפגע מרסיס, בעוד בכפר סירקין נער בן 13 נחבל בראשו מהדף ואישה נחבלה כשהייתה בדרכה למרחב מוגן.

זירת הנפילה מראשל"צ, צילום: יוסי זליגר

בניין בן שלוש קומות בראשון לציון ספג פגיעה ישירה. כוחות כיבוי האש נכנסים לדירות כדי לבצע סריקות לאיתור לכודים או נפגעים. בנוסף, פגיעה ישירה התרחשה גם בכפר סירקין.

זירת הנפילה בראשון לציון, הערב // 27א'

21:28: לפי סוכנות הידיעות "רויטרס", 138 מתוך כ-220 החטופים שחמאס מחזיק בשבי ברצועת עזה הם בעלי דרכונים זרים מ-25 מדינות שונות. לפי הסוכנות, 54 מהם הם אזרחים תאילנדים, 15 ארגנטינאיים, 12 אמריקנים, 12 גרמנים, 6 צרפתים ו-5 נפאלים, והשאר ממדינות נוספות.

21:25: מחשש לאירוע ביטחוני: תושבי אשדות יעקב איחוד ומאוחד, מסדה, שער הגולן, בית זרע ואפיקים התבקשו להיכנס לבתיהם ולשהות במרחבים מוגנים, לנעול דלתות ולכבות אורות.

בהמשך, הוסר החשש - ולתושבים נמסר כי הם יכולים לצאת מהמרחבים המוגנים.

21:07: אזעקה הופעלה בזיקים ובנתיב העשרה.

21:05: מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר מספר מטרות צבאיות של חיזבאללה בשטח לבנון, בהן מתחם צבאי ועמדת תצפית של ארגון הטרור.

21:00: "אלימות מתנחלים נגד פלשתינית חייבת להיפסק כעת, הם שופכים דלק על המדורה. לישראל הזכות, ולמעשה האחריות, להגן על אזרחיה. חמאס לא מייצג את העם הפלשתיני, הוא מסתתר מאחורי אזרחים ומטיל עול כבד על ישראל בניהול המלחמה. המצב עם הפלשתינים לא יחזור לפני מה שהיה ב-7 באוקטובר".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן (ארכיון), צילום: איי.פי.


20:54:
אזעקה הופעלה בארז.

20:50: מייק ג'ונסון הרפובליקני נבחר לתפקיד יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב. המשמעות היא שהקונגרס האמריקני יכול לחזור לתפקד, ובכך להתחיל לקדם את חבילת הסיוע המתוכננת לישראל.

בנאום כניסתו לתפקיד, אמר: "בת הברית הכי קרובה שלנו במזרח התיכון נמצאת תחת התקפה. החוק הראשון שאניח בפני הבית יהיה חבילת הסיוע לישראל".

20:45: צה"ל תקף תשתיות טרור מתחת לקרקע, כך חשף דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי בהצהרה שמסר לתקשורת. "הכוחות פרוסים באופן רחב מאוד סביב רצועת עזה וערוכים בהגנה ובהתקפה. בגבול הצפון חיסלנו היום מספר חוליות מחבלים, זה קורה כל יום, כל הזמן – וכך ימשיך להיות. מי שישלח עלינו חוליות ישלם מחיר כבד מאוד".

הגרי עדכן גם כי עד כה נמסרו הודעות ל-309 חללי צה"ל ול-222 משפחות חטופים: "ליבנו תמיד אתכם. המאמץ להחזרת החטופים הוא בעדיפות עליונה, ונמשיך לעשות כל מה שאנחנו יכולים מבחינה מדינית וצבאית. המלחמה הזאת תהיה ארוכה, וכדי לעמוד במטרות המלחמה נדרש חוסן, נדרש אמון ונדרשת סבלנות".

דובר צה"ל: "תקפנו תשתיות טרור מתחת לקרקע" // צילום: דובר צה"ל

20:40: הקבינט המדיני-ביטחוני מתכנס בשעה זו.

20:25: דובר צה"ל הודיע כי הצבא תוקף מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון.

20:15: במהלך הצהרה שמסר לתקשורת, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי לאחר חיסול אלפי מחבלים, ישראל נערכת לכניסה קרקעית: "אני לא אפרט מתי, איך ולמה, וגם לא את מכלול השיקולים שאנחנו לוקחים בחשבון".

"הצבנו למלחמה שתי מטרות – לחסל את חמאס על ידי השמדת יכולותיו הצבאיות, ולעשות כל דבר אפשרי על מנת להחזיר את החטופים שלנו הביתה. כל אנשי חמאס הם בני מוות, מעל האדמה ומתחתיה, בתוך עזה ומחוצה לה", הוסיף. "יחד עם שר הביטחון גלנט, השר בני גנץ וראשי מערכות ביטחון, אנחנו עושים זאת בלי שיקולים פוליטיים. מה שעומד לפנינו זה רק הצלת המדינה והשגת הניצחון".

טנקים של צה"ל בסמוך לגבול רצועת עזה, צילום: איי.פי.

ראש הממשלה אמר גם כי הממשלה תקבע ימי אבל לאומי לאסון: "נפש האומה שותתת דם. המחדל ייבדק עד תום - כל זה יקרה לאחר המלחמה. אני מרכין את ראשי בפני כל המשפחות. כולם יצטרכו לתת תשובות, גם אני. שרי הממשלה פועלים על מנת להושיט יד מסייעת לכל מי שזקוק לכך. משרדי הממשלה מגבשים עכשיו תוכניות לכלל אזרחי המדינה".

עוד אמר: "נקים מאפר את הקיבוצים והיישובים. מאז תחילת המלחמה, הקמנו יותר מ-600 כיתות כוננות, ולכן אנו מעודדים ועוזרים לאזרחים להתחמש בנשק אישי". בהתייחסות למנהיגי העולם הרבים שהביעו תמיכה בישראל, חלקם אף הגיעו ארצה, אמר נתניהו: "אנחנו מגייסים את תמיכתם של מנהיגים בעולם להמשך הלחימה, רבים מהם מבינים היום שחמאס זה דעאש ושהמלחמה שלנו בחמאס היא גם מלחמה שלהם. אנחנו בני האור, הם בני החושך, והאור ינצח את החושך".

רה"מ נתניהו: "כולם יצטרכו לתת תשובות למחדל - גם אני" // צילום: לע"מ

19:54:  כלי טיס של צה"ל תקף בלבנון חוליית מחבלים שככל הנראה ניסתה לבצע ירי לעבר ישראל. בנוסף, טנקים של צה"ל תקפו חוליית מחבלים שזוהתה במרחב ערב אל-עראמשה שבגבול לבנון.

19:49: דיווח: אשתו, בנו, בתו ומספר בני משפחה נוספים של וואא'ל דחדוח, כתב רשת אל-ג'זירה בעזה, נהרגו בתקיפות שצה"ל ביצעה ברצועה בשעות האחרונות.

19:10: דיווח: צה"ל תקף בצפון רצועת עזה את בית משפחת אל-כחלות, משפחתו של דובר חמאס אבו עוביידה. על פי דיווחים, ישנם מספר הרוגים במקום - ולא ידוע אם אבו עוביידה נמנה בין ההרוגים.

19:09: ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי הוא ימסור הערב הצהרה לתקשורת מהקריה בתל אביב. גם דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, ימסור הצהרה לתקשורת.

19:04: אזעקה הופעלה בראשון לציון, אירוס, גן שורק, נס ציונה, בית חנן, נטעים ובפארק תעשיות פלמחים,

18:56: פיקוד העורף פרסם הודעה שלפיה על תושבי עוטף עזה להימצא בסמוך למרחב מוגן בעקבות מתקפה רַחבת היקף.

18:42: מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, אמר במהלך סיור שקיים ביישובי עוטף עזה, כי "המשימה שלנו היא להחזיר את אמון התושבים, הביטחון ותחושת הביטחון. הניצחון שלנו יהיה כשנחזיר את הביטחון וכשהישובים יחזרו לפרוח. את כיתות הכוננות בישובים נצייד בציוד הטוב ביותר, משרד הביטחון רוכש את האמצעים לכך".

זמיר במהלך הסיור, צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

18:33: אזעקה הופעלה באשקלון, נירים, מגן וניר עוז.

18:30: תפילה לשלום החטופים מתקיימת כעת בכותל המערבי בירושלים.

18:28: אזעקה הופעלה בנתיב העשרה.

18:23: לקראת כינוסו הערב של הקבינט המדיני-ביטחוני, הקבינט המצומצם (קבינט המלחמה) ייתכנס בעוד זמן קצר.

18:04: דיווח בעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל": ישראל הסכימה לדחות את הכניסה הקרקעית לעזה על מנת שארה"ב תוכל לפרוש את מערכות ההגנה נגד טילים שלה.

שטח התכנסות של חיילי צה"ל לקראת כניסה קרקעית לרצועת עזה, השבוע, צילום: אי.פי.איי.

17:50: אזעקת צבע אדום הופעלה בסופה שבעוטף עזה.

17:43: נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר שהוא ישלח ספינה שתסייע לבתי חולים ברצועת עזה.

במהלך מסיבת עיתונאים שקיים עם מקבילו המצרי א-סיסי, זה אמר כי "מקרון מבין את הסכנה של גירוש תושבי עזה. הדגשתי את החשיבות לעשות מאמץ כדי לעצור כל כניסה קרקעית לרצועה".

מקרון בביקורו בישראל, אתמול, צילום: אי.פי.איי.


17:42:
במהלך מפגש של חברי המשלחת של משפחות החטופים והנרצחים ברומא עם בכירי הממשל האיטלקי, אבי אילון, אביה של שירה אילון שנרצח בפסטיבל "נובה" בקיבוץ רעים ב-7 באוקטובר, קרא להם "להתעורר, אם לא בשביל הילדים שלנו אז בשביל שלכם. לשמוע אחרי כזה אסון אנשים צועקים ברחובות אירופה 'להרוג יהודים' – איך אתם נותנים לזה לקרות?".

שר ההגנה האיטלקי, גווידו קרוזטו, אמר במפגש: "המחויבות שלי לשחרור כל החטופים היא מעבר לחברות העמוקה שיש לי עם ישראל. זו מחויבות שאני לוקח על עצמי בגלל שאנחנו חייבים להילחם בזוועות הללו".

17:30: לאחר שטען אתמול כי "התקיפות של חמאס" לא קרו בוואקום, מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הבהיר את דבריו באומרו כי הוא אינו מצדיק פעולות טרור: "אני בהלם מהמצגים המוטעים מחלק מההצהרות שלי, זה שקר".

בתגובה לדבריו, שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן אמר: "זו חרפה לאו"ם שהמזכ"ל אינו חוזר בו ואינו מסוגל אפילו להתנצל על דבריו הברורים מאתמול. הוא חייב להתפטר. המזכ"ל שוב מעוות ומסלף את המציאות. כל אדם מבין והבין היטב שמשמעות דבריו היא האשמה של ישראל במעשי חמאס, או לכל הפחות גילוי הבנה והצדקה של המזכ"ל לטבח".

מזכ"ל האו"ם מבהיר את דבריו: "בהלם מההצגה המסולפת של דבריי"

17:29: שר הפנים משה ארבל קיים היום סיור עבודה במספר רשויות בצפון הארץ, במטרה לבחור מקרוב אחר יישום תוכניות פינוי האזרחים. "אני רואה חשיבות רבה בקשר הישיר אתכם", אמר ארבל. "חובתנו לתת לכם את כל הכלים להצליח, לשחרר חסמים, להפחית רגולציה ולאפשר גמישות ניהולית. אנו מגויסים לחיזוק וביצור השלטון המקומי בשגרה ובחירום כאחד".

17:19: דיווח: עשרות בני אדם נהרגו בתקיפות האחרונות שצה"ל ביצע ברצועת עזה.

הריסות ברצועת עזה לאחר מתקפה של צה"ל // צילום: רשתות חברתיות

17:00: משרד החוץ גינה את נשיא טורקיה ארדואן, שאמר היום כי חמאס אינו ארגון טרור, אלא "ארגון משחרר": "ישראל דוחה בשאט נפש את דבריו החמורים. חמאס הוא ארגון טרור מתועב הגרוע מדעאש, שרוצח באכזריות ובכוונה תחילה תינוקות, ילדים, נשים וזקנים, לוקח אזרחים כבני ערובה ומשתמש בבני עמו כמגנים אנושיים. גם הניסיון של נשיא טורקיה להגן על ארגון הטרור ודברי ההסתה שלו לא ישנו את מחזות הזוועה שכל העולם ראה, ואת העובדה החד משמעית: חמאס=דעאש".

16:47: חיזבאללה קיבל אחריות על ירי לעבר טנק בגבול לבנון.

16:40: בתגובה לירי לעבר מרחב קריית שמונה ואשקלון, צה"ל תקף בשטח לבנון וברצועת עזה.

תקיפה ארטילרית של צה"ל בכפר הלבנוני מארון א-ראס, היום, צילום: איי.אף.פי.

16:23: אזעקות בקריית שמונה, כפר גלעדי ותל חי. ארבע רקטות נפלו בשטחים פתוחים.

16:16: גורמים באילת מבהירים: "הבוקר ארעו שני אירועים במקביל בגזרה. בשעות הבוקר היה פיצוץ מבוקר של מוקש בשטח הירדני מול אחד הקיבוצים בערבה הדרומית, ובמקביל זוהה ירי ירקטות מעזה לדרום ונפילה בשטח פתוח".

16:13: אזעקות באזור אשקלון ובמרחב זיקים.

16:09: ראש הממשלה נתניהו נפגש היום עם ראש ממשלת צ'כיה פטר פיאלה: "זוהי שעתנו האפלה. אני מעריך את זה שאתה עומד פה".

ראש הממשלה נתניהו עם ראש ממשלת צ'כיה פטר פיאלה בביקורו בישראל, צילום: אבי אוחיון/לע"מ

15:54: מחלקת המדינה בארה"ב מסרה לרשת אל־ערביה הסעודית: "הגשנו למועצת הביטחון הצעת החלטה מתוקנת להפסקת אש בעזה".

15:35: דובר צה"ל בערבית חשף היום בחשבון הטוויטר שלו כי דובר הזרוע הצבאית של חמאס המכונה אבו עוביידה, הוא חז'יפה כחלות. "הוא מסתתר מאחורי הכפייה האדומה שלו. הוא ומנהיגי חמאס האחרים אוהבים להסתתר בתוך המנהרות ומאחורי נשים וילדים, כך גם מאחורי מסכות וצללים. חזיפה כחלות נחשף. הכפייה לא תעזור לך להסתיר את המכות שאתם סופגים ואת הגורל של אלה שנותרו מכם", כתב אביחי אדרעי בציוץ בטוויטר.

14:57: אזעקות בעוטף עזה.

14:10: רקטה ששוגרה מעזה נפלה בשטח פתוח בחבל אילות סמוך לאילת. מדובר על רקטות ארוכות טווח ששוגרו היום - לאילת R160, מוקדם יותר לאזור חיפה עיאש 250.

תקיפות חיל האוויר בעזה, היום, צילום: אי.אף.פי

13:42: דיווחים בסוריה - בפעם השלישית מפרוץ המלחמה, ישראל תקפה בנמל התעופה חאלב שבסוריה. לפי דיווח ברשת אל-מיאדין הלבנונית, חיל האוויר השבית את נמל התעופה מפעולה.

13:12: ירי נ"ט אל טנק בגזרה הצפונית. הכוחות מגיבים באש.

13:09: רה"מ לשעבר, נפתלי בנט: ‏"ממשלת ישראל שוגה שגיאה מוסרית ומעשית חמורה. קטאר היא האויב עצמו". (לידיעה המלאה

13:02: אזעקות במרחב כרמל. צה"ל מהאשר כי הירי בוצע מרצועת עזה. 

12:50: נשיא טורקיה ארדואן: "חמאס אינו ארגון טרור. הוא ארגון המנהל קרב להגנה על אדמתו". (לכתבה המלאה)

ארדואן: חמאס אינו ארגון טרור // רשתות חברתיות

12:46: אזעקות בעוטף עזה.

12:45: סגן ראש המל"ל איציק בר, שהגיע לביקור באילת לעקוב אחר ההתגייסות בזמן הלחימה, התייחס לירי מתימן בסוף השבוע שעבר ואישר כי היתה כוונה לפגוע בכוח האמריקני וגם במדינת ישראל: "האירוע טופל בהצלחה על ידי האמריקנים וגם אנחנו נערכנו למצב שלא יצליחו ליירט את הטילים. אילת היא עיר עם מרכיבי הגנה מהמתקדמים שיש ואילת זוכה להגנה רב מימדית".

צהל בגבול לבנון, צילום: אי.פי.אי

12:35: כלי טיס וארטילריה של צה"ל תקפו לפני זמן קצר חוליית מחבלים שניסתה לבצע ירי משטח לבנון לעבר שטח ישראל במרחב זרעית.

11:55: ראש המל"ל צחי הנגבי: "אני שמח לומר שקטאר הופכת לגורם חיוני ולבעלת עניין במתן פתרונות הומניטריים. המאמצים הדיפלומטיים של קטאר הם חיוניים בשלב זה".

11:54: תיעוד שני המחבלים שחוסלו כשניסו לחדור לשטח ישראל דרך הים במרחב זיקים.

סיכול בלב ים: כך סוכלו המחבלים שניסו לחדור לזיקים // צילום: דובר צה"ל

11:33: המתווך הקטארי דוחק בארגון הטרור חמאס להגדיל את קצב שחרור החטופים, בעיקר של נשים וילדים, זאת מבלי לצפות לתמורה ישראלית כלשהי, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס ששוחחה עם גורמים במדינה המפרצית. חמישה גורמים בכירים במדינה מסרו לרויטרס כי משא ומתן בין הנסיכות לארגון הטרור על שחרור קבוצה גדולה של חטופים "מתקדמת במהירות".

11:28: סגן השר אבי מעוז מודיע כי התקציב של הרשות לזהות לאומית יהודית יועבר למפונים ולצרכים נוספים הנובעים מהמלחמה.

11:07: שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדוללהיאן טוען כי הרפובליקה האסלאמית לא מחפשת להרחיב את המלחמה לגזרות נוספות.

10:41: פלשתיני בן 15 חדר לשכונה בקריית ארבע ונתפס על ידי כוחות הביטחון בצמוד לבתי מגורים בשכונה. הוא נחשד כי תכנן לבצע פיגוע. כוחות גדולים פועלים במקום, ובמקביל נערכות סריקות בשטח אחר כלי נשק וחשודים נוספים.

10:40: מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל אבי בלוט: "הסרנו את הכפפות במלחמתנו בחמאס גם באיו"ש".

הכוחות סורקים במרחב קריית ארבע, צילום: בשי דרשן/TPS

10:30: אזעקות בעוטף עזה.

10:24: צה"ל תקף חוליית נ"ט במרחב הר דב.

10:11: דובר צה"ל: "תקפנו תשתיות של מנגנון החירום של חמאס. אנו ממשיכים לתקוף כל העת. איראן סייעה לחמאס באספקת אמל"ח, כסף, אימונים וידע טכנולוגי. במזרח התיכון ההנחיות מגיעות רק ממקור אחד - איראן. מטוסי חיל האוויר תקפו הלילה עמדות צבאיות של צבא סוריה".

10:06: צה"ל ושב"כ חיסלו את מפקד גדוד גזרת צפון חאן יונס של ארגון הטרור חמאס, שהוביל לאורך השנים פיגועים רצחניים.

תעודת זהות של מפקד גדוד גזרת צפון חאן יונס של חמאס, תיסיר מבאשר - שחוסל, צילום: דובר צה"ל

9:59: אזעקות בעוטף עזה.

9:43: יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין שיגר מכתב גינוי למזכ"ל האו"ם: "דבריו החמורים הם בגדר שמן למדורה האנטישמית".

9:20: מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נפגש הבוקר עם בכיר בחמאס, סאלח אל ערורי ומנהיג הג’יהאד האסלאמי.

9:13: אחרי כשלושה שבועות: ברוסיה נזכרו לגנות את הטבח.

9:15: על רקע מספר האבידות בקרב פעילי חיזבאללה, פרסם היום מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, איגרת לפעילים כי מעתה יכונו "השהידים" שנהרגו בשם: "השהידים בדרך לירושלים".

9:02: הירי נמשך: אזעקות באשקלון ובסביבה

8:50: גורם צבאי סורי: בסביבות השעה 01:45, חיל האוויר תקף מכיוון הגולן כמה מטרות באזור בכפר דרעא. 8 חיילים סוריים נהרגו, 7 אחרים נפצעו. 

8:40: ביממה האחרונה נתקפו מאות מטרות צבאיות ושלטוניות של ארגון הטרור חמאס, וביניהם: מפקדות, משגרים ופרי מנהרות.

8:20: העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל", דיווח במהלך הלילה, מפי בכירים במערכת הביטחון האמריקנית, כי ארה"ב תשלח 12 סוללות של טילים נגד מטוסים וטילים למזרח התיכון. 

8:00: תיעוד: פעילות צה"ל בג'נין, שבה חוסלו הלילה חמישה מחבלים.

חמישה מחבלים חוסלו: תיעוד תקיפת צה"ל בג'נין \\ צילום: רשתות ערביות

07:40: כיכר דיזנגוף בתל אביב התמלאה הבוקר בבובות דובי עם כיסוי עיניים, ועליהן תמונות של הילדים שנחטפו על ידי החמאס לעזה.

מיצג הדובים בכיכר דיזנגוף, צילום: גדעון מרקוביץ'
מיצג של בובות דובי מכוסות עיניים עם תמונות הילדים שנחטפו, צילום: גדעון מרקוביץ'

07:20: חמישה מחבלים חמושים חוסלו הלילה בתקיפה של כלי טיס במחנה הפליטים בג’נין. המחבלים ירו והשליכו מטענים על הכוח שביצע פעילות בוואדי ברוקין. 

המחבלים שחוסלו בג'נין, צילום: רשתות ערביות

06:00: לאחר שטען כי חמאס טבח באזרחים כי "הוא נמצא תחת 56 שנות כיבוש" - וספג על כך ביקורת קשה, מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, מנסה לתקן: "לאחר שנפגשתי עם משפחות שיקיריהם נלקחו כבני ערובה, אני קורא לשחרור מיידי וללא תנאי של כל החטופים המוחזקים בעזה. שום דבר לא יכול להצדיק הרג, פציעה וחטיפת אזרחים על ידי חמאס".

04:06: אזעקה בקיבוץ כיסופים שבעוטף עזה.

03:54: בית החולים בג'נין מדווח על שלושה מחבלים הרוגים, ו-13 פצועים.

הרצי הלוי יחד עם חיילים בשטחי הכינוס, צילום: דובר צה"ל

03:37: פעילות כוחות הביטחון ביהודה ושמרון. דובר צה"ל מאשר כי במהלך פעילות במחנה הפליטים ג'נין מחבלים חמושים ירו והשליכו מטענים לעבר כוחות הביטחון, וכי כלי טיס מאויש מרחוק תקף את המחבלים להסרת הסכנה. עוד הוסיף כי זוהו פגיעות בתקיפות.

תיעוד: צה"ל תוקף חוליית מחבלים במרחב הר דוב, גבול לבנון \\ צילום: דובר צה"ל

עוד במהלך הלילה, סיירת חרוב, ימ״ס איו״ש ומג"ב בהכוונת השב"כ במרחב ואדי ברוקין שבחטיבת מנשה ועצרו שני מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, הכוחות ירו לעבר מחבלים חמושים וזיהו פגיעות. לא נרשמו נפגעים בקרב כוחות הביטחון.

02:26: צה"ל: "מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר תשתיות צבאיות ועמדות לשיגור פצצות מרגמה של צבא סוריה, בתגובה לשיגורים לעבר ישראל".

על פי דיווחים סוריים לא רשמיים, ישראל תקפה מחסני נשק של כוחות מצבא אסד בעיר איזרע שבמחוז דרעא, ואמבולנסים יצאו לאזור. כמו כן דווח על תקיפת נשק בתחנת מכ"מ ליד הכפר קרפא.

02:02: אזעקת התרעה על נפילת טילים בקיבוץ עין השלושה שבעוטף עזה.

טנקים של צה"ל בסמוך לגבול רצועת עזה, צילום: איי.פי.

01:37: מקורות פלשתיניים מדווחים על חילופי אש באזור ג'נין בין כוחות הביטחון למחבלים.

01:03: אזעקת התרעה על נפילת טילים בקיבוץ סופה שבעוטף עזה.

דובר צה"ל: "לא ייכנס דלק לרצועת עזה - נעשה כל מה שנוכל להשיב את החטופים הביתה" \\ צילום: דובר צה"ל

00:54: חיזבאללה מודיע על פעיל נוסף של הארגון שנהרג במסגרת העימות מול ישראל. מתחילת הלחימה חיזבאללה איבד כ-40 ממחבליו הארגון שנהרגו בדרום לבנון.

00:38: חברת דירוג האשראי הבינלאומית S&P הודיעה על אישור מחדש של דירוג האשראי של מדינת ישראל על רמה של AA- לצד שינוי תחזית הדירוג מ-"יציבה" ל-"שלילית".

תקיפת חיל האוויר ברצועת עזה, צילום: איי.אף.פי.

00:00: דובר צה"ל על התקרית בזיקים: כוחות זרוע הים איתרו מוקדם יותר היום חוליית מחבלים של ארגון הטרור חמאס שיצאה דרך פיר מנהרה בחוף ברצועת עזה וניסתה לחדור לשטח ישראל במרחב זיקים דרך הים. כוחות זרוע הים, בשיתוף חיל האוויר והחטיבה הצפונית של אוגדת עזה תקפו את המחבלים, וסיכלו את הגעתם לחוף. מטוסי קרב וכוחות זרוע הים תקפו ברצועת עזה את הפיר ממנו יצאו המחבלים ואת מחסן אמצעי הלחימה אשר שימש את המחבלים. עוד מסרו בדובר צה"ל כי הוסר החשש לחדירה נוספת נכון לשעה זו.

החשש לחדירה לזיקים הוסר \\ צילום: השימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א׳ לחוק זכויות יוצרים

בהכנת הידיעה השתתפו: אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, נטעאל בנדל, לילך שובל, חנן גרינווד, דנה בן שמעון, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, רונית זילברשטיין, דוד ברון, ארז לין, איליה יגורוב, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, אבי כהן, איציק סבן, יהודה שלזינגר, נטע בר, אפרת פורשר, אסף גולן, שחר קליימן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר