מזכ"ל האו"ם לא מתנצל: "דבריי סולפו", ארדן תקף: "חרפה, תתפטר!"

לאחר שטען כי "התקיפות של חמאס לא קרו בוואקום", מזכ"ל האו"ם הבהיר: "אני לא מצדיק פעולות טרור" • שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן תקף בתגובה: "מי שלא מבין שלרצח של חפים מפשע לא יכולה להיות שום הצדקה - לא יכול להיות מזכ"ל"

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש. צילום: AFP

לאחר הסערה שעורר, מזכ"ל האו"ם לא מתנצל: אנטוניו גוטרש אמר אמש (שלישי) כי "התקפות חמאס לא קרו בוואקום, הפלשתינים סובלים מ-56 שנות כיבוש". דבריו זכו לגינוי נרחב בישראל, כאשר שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, קרא לו להתפטר. 

לאחר הנאום המקומם, מזכ"ל האו"ם מבהיר: "בהלם מההצגה המסולפת של דברי"

היום אמר מזכ"ל האו"ם לכתבים כי דבריו סולפו: "אני בהלם מהמצגים המוטעים מחלק מההצהרות שלי, כאילו אני מצדיק פעולות טרור של חמאס. זה שקר".

השגריר ארדן הגיב על דברי מזכ״ל האו״ם: ״זו חרפה לאו״ם שהמזכ״ל אינו חוזר בו ואינו מסוגל אפילו להתנצל על דבריו הברורים מאתמול- הוא חייב להתפטר. המזכ״ל שוב מעוות ומסלף את המציאות, הוא אמר אתמול בבירור, שמסע הטבח והרצח של חמאס ״לא קרה בוואקום״. כל אדם מבין והבין היטב שמשמעות דבריו היא - האשמה של ישראל במעשי חמאס או לכל הפחות גילוי הבנה והצדקה של המזכ״ל לטבח".

עוד הוסיף: "מזכ״ל שלא מבין שלרצח של חפים מפשע לא יכולה להיות שום הצדקה ושום ״רקע״, לא יכול להיות מזכ״ל. עצוב שזה האיש שעומד בראש האו״ם שאמור להילחם בטרור ובזוועות. אני קורא לו שוב להתפטר. ישראל תפעל כדי להעביר מסר ברור לאו״ם ולעומד בראשו- לא נקבל את המשך ההטייה והשנאה כלפי ישראל בגוף שבראשו הוא עומד״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר