ישראל במלחמה . צילום: ללא

מניין הנרצחים עלה ל-1,000; צה"ל תוקף בסוריה בעקבות ירי לרמת הגולן

נשלל החשד לחדירה באזור שלומי • מטחים כבדים מעזה לאחר חיסול בכירי חמאס, דיווח על היתקלות בשדרות • צה"ל ממשיך לתקוף מטרות ברצועה • ביידן שוחח עם נתניהו וימסור הצהרה לתקשורת • דיווח: ארה"ב עשויה לשלוח נושאת מטוסים שנייה

מלחמת חרבות ברזל - היום הרביעי: הפנים לצפון לאחר 15 השיגורים וירי הנ"ט לאביבים. טנקים של צה"ל תקפו עמדות תצפית של חיזבאללה. בדרום כמה היתקלויות נוספות עם מחבלים. נשיא ארה"ב בנאום היסטורי: "עומדים לצד ישראל, חמאס מזכיר את דעאש". צה"ל תקף בדרום סוריה בעקבות ירי לעבר רמת הגולן. 

צילום: דובר צה"ל

לפחות 1,000 בני אדם נרצחו ונפלו במתקפת הטרור של חמאס. כ-2,800 נפצעו, וביניהם רבים במצב קשה מאוד. ארגוני הטרור ברצועה טענו כי בידיהם יותר מ-130 שבויים ישראלים.  

אירועי היום השלישי ללחימה >>>

עדכונים שוטפים:

02:45 דיווח פלשתיני: הותקף בית אביו של מוחמד דיף, ראש הזרוע הצבאית של חמאס. אחיו של דיף נהרג. כך גם קרובי משפחה נוספים.

01:57 תקיפות נרחבות מהאוויר של צה"ל ברצועה. דובר צה"ל הודיע כי בתקיפה שבה השתתפו עשרות מטוסי קרב הותקפו מעל ל-70 מטרות באזור דרג' תופאח, שתואר כ"כקן טרור עבור חמאס". בנוסף, הותקף מבנה צבאי ששימש את הג'יהאד האיסלמי.

00:39 שני מחבלים חוסלו בסמוך לקיבוץ ארז, במקביל צה"ל תוקף בצפון הרצועה.

00:22 תקיפות מסיביות בעיר דיר אל-בלח שבמרכז הרצועה.

23:57: ‏מטוס ראשון ועליו תחמושת מתקדמת אמריקנית נחת בישראל בבסיס "נבטים".

23:35: פיקוד המרכז של צבא ארה״ב מודיע כי נושאת המטוסים USS ג'רלד פורד הגיעה למזרח הים התיכון. נושאת המטוסים פורד נחשבת לנושאת המטוסים המתקדמת ביותר בצי האמריקני.

נושאת המטוסים פורד, צילום: מהחשבון הרשמי

23:20: צה"ל ממשיך לתקוף בשעה זו מטרות של ארגון הטרור חמאס במרחב רצועת עזה.

23:12: תושבי כפר מימון, תושיה, זמרת, שובה, שוקדה, תקומה, עלומים וסעד. יש לנעול דלתות ולהיכנס למרחבים המוגנים עד להודעה חדשה.

23:07: לוחמי צה"ל מגדוד 17, בסיוע אש אווירי של כלי טיס מאויש מרחוק ומסוק קרב, ניהלו בשעה האחרונה חילופי אש עם מספר מחבלים באיזור התעשייה באשקלון. הלוחמים חיסלו שלושה מחבלים וממשיכים כעת בסריקות במרחב. במקום התפתחה שריפה במהלך האירוע, וכוחות כיבוי בדרכם למקום.

22:59: מזכ"ל גדודי חיזבאללה בעיראק, אבו חוסיין אל-חמידאווי מאיים בתגובה נגד בסיסים אמריקניים במקרה שארה"ב תתערב במלחמה. 

22:57: בגלל התארכות ההתייעצויות הביטחוניות והקבינט המדיני-ביטחוני, הפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לח"כ בני גנץ תתקיים מחר ב-11:00.   

22:54: במהלך הפרת סדר ליד מעבר ג'למה שבחטיבת מנשה מחבלים ירו לעבר כוחות צה"ל  במקום. הכוחות ירו וניטרלו כבר שני מחבלים שנהרגו. הכוחות פועלים לפזר אותה. הכוחות גם איתרו את רכב המחבלים במרחב ונמצאו מטעני נפץ רבים שהיו מוכנים לשימוש. כוח של סיירת חרוב הוא זה שסיכל את המחבלים. 

22:50: עיריית אשקלון: בהמשך לחילופי הירי במפעל באזור התעשייה הדרומי באשקלון אותרו המחבלים וחוסלו על ידי כוחות צבא ומשטרה שהיו במקום. תושבי העיר מתבקשים לצמצם ככל הניתן יציאה מהבתים בשעות הקרובות, בדגש על רצועת החוף, ולשמור על דריכות ועירנות גבוהה.

22:47: כוחות צה"ל מגיבים בירי אטרילרי וירי מרגמות לעבר מקור הירי בשטח סוריה. לפי האופוזיציה הסורית, התקיפה הישראלית מתמקדת בעמדות של חיזבאללה ומיליציות פרו-איראניות. 

22:35: זוהו מספר שיגורים לפני זמן קצר משטח סוריה לשטח ישראל, חלקם חצו לשטח ישראל ונפלו ככל הנראה בשטח פתוח, פרטים נוספים בהמשך.  

22:25: מסתמן: האירוע באשדוד הוא של ירי דו-צדדי בין כוחות הביטחון. 

22:20: מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן יגיע ביום חמישי לישראל כדי לדון במלחמה ובסיוע האמריקני לירושלים.   

22:05: חשד לאירוע ירי באשדוד, דיווח על שני פצועים. מסתמן כי האירוע איננו חבלני. באשקלון אירוע היתקלות עם מחבלים הסתיים. לפחות מחבל אחד חוסל. 

22:00: משרד הבריאות בעזה: בתקיפות צה"ל ברצועה נהרגו עד כה 900 איש, ונפצעו 4,500 אחרים. 

21:46: דיווח על היתקלות עם מחבלים באזור אשקלון. על פי מידע ראשוני, באירוע היה מעורב רחפן.

21:25: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן: "הברוטליות של חמאס, מביא אותנו לחשוב על המצב הגרוע ביותר של דעאש. לעם היהודי זה לא דבר חדש. המתקפה הזו מביאה זיכרונות קשים מהשואה". הוא הוסיף כי ארה"ב "עומדת לצד ישראל. אין כל הצדקה לטרור. חמאס לא עומד כדי להגן על הפלשתינים. הם רוצים פשוט לחסל את העם היהודי". כמו כן הבהיר לאיראן ולחזבאללה שאל להם להתערב. נוסף על כך, הדגיש הנשיא כי אם יהיה צורך - ארה"ב תערב את נושאת המטוסים שלה. 

21:22: היתקלות של כוחות משטרה וצבא באזור קצא"א: במקום לפחות מחבל אחד. האירוע נמשך.

21:20: היתקלות של כוחות משטרה וצבא באזור זיקים. פרטים נוספים בהמשך. כוחות במקום - האירוע מתנהל. במקום לפחות מחבל אחד. 

21:19: חמאס לקח אחריות על ירי טילים מדרום לבנון. 

20:45: מניין הנרצחים והחללים במתקפת הטרור של חמאס עלה לאלף בני אדם.  

20:42: ראשוני: לוחמי צה"ל חיסלו לפני זמן קצר שני מחבלים במרחב קיבוץ רעים, הכוחות ממשיכים בסריקות במרחב, פרטים נוספים בהמשך. 

20:40: דובר צה"ל: 103 מחבלים חוסלו במתקפת הטרור על קיבוץ בארי. 

20:35: דיווחים על חילופי אש בשדרות. על פי מידע ראשוני, אירוע של היתקלות עם מחבלים. 

20:30: בכיר הרשות הפלשתינית חוסין א-שייח': ביקשנו בדחיפות להכניס מזון וציוד רפואי לעזה אך ישראל סירבה. 

20:23: רגעים לפני ההצהרה המתוכננת, נשיא ארה"ב ביידן שוחח לפני דקות אחדות שוב עם רה"מ נתניהו. בשיחה השתתפה גם סגנית הנשיאה קמאלה האריס. השלושה דנו באספקת הסיוע לישראל. 

20:08: נשיא המדינה יצחק הרצוג סיים כעת פגישה עם משפחות חטופים ונעדרים המוחזקים על ידי ארגון הטרור חמאס, בבית הנשיא בירושלים. בפגישה השתתף גם הממונה על נושא החטופים והנעדרים, תא"ל (במיל') גל הירש. כמו כן, השתתפו נציגי משפחות החיילים גולדין שאול. 

20:06: מקורות ביטחוניים לוול סטריט ז׳ורנל: ארה"ב עשויה להציב נושאת מטוסים שנייה ליד ישראל כדי להרתיע מעצמות אזוריות מלהצטרף למלחמה בין חמאס לישראל. 

20:04: צה״ל החל לתגבר ביממה האחרונה את מערכי ההגנה המרחבית וכיתות הכוננות ביישובים ברחבי הארץ באלפי כלי נשק. כלי הנשק מחולקים על ידי צה"ל במטרה לחזק את מערכי ההגנה ביישובים.  

19:52: גורמים בכירים בממשלה אומרים כי אם ממשלת חירום לא תדבק ביעד של מיטוט חמאס, הם יפעילו את כוחם הפוליטי כדי לכפות עליה לעשות זאת. לדבריהם, במקרה של סטייה חמורה מהיעד הזה, יתכן מצב של פרישה מהממשלה.

19:45: שב"כ מרכין ראשו ומביע צער עמוק על נפילתם של שני עובדים ועובדת שירות הביטחון הכללי: איתי יהושע, בן 36, נשוי ואב לילדה, תושב חדיד. נפל במהלך לחימה מול חוליות מחבלים שפשטו על יישובי העוטף. עומר גברה, בן 26, תושב תושב גן יבנה. נפל במהלך לחימה מול חוליות מחבלים שפשטו על ישובי העוטף. סמדר מור עידן, בת 38, נשואה ואם לשלושה ילדים, תושבת כפר עזה. נפלה בעת פשיטת מחבלים על ביתה שבכפר עזה. יהי זכרם ברוך.  

19:33: לוחמי צה"ל חיסלו שני מחבלים במרחב קיבוץ מפלסים. מתקיימים חילופי אש וסריקות במקום אחר מחבל נוסף.  

19:30: ניסים לוק, אביה של שני, מאשר כי היא נמצאת בבית חולים ברצועת עזה. זאת לאחר שעל פי הערכות קודמות היא נרצחה. 

19:15: תושבים במטולה התבקשו לעזוב את היישוב.  

19:12: הותרו לפרסום שמות 32 הרוגים נוספים מצה"ל. סך הכל שלושה הרוגים בתקרית החדירה מלבנון אתמול. 

19:09: מהליכוד נמסר כי "ממשלת החירום מתקדמת בצעדים גדולים. רה״מ נתניהו הזמין לפגישה הערב את בני גנץ".

19:04: סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי חיזבאללה אחראי על ירי הקורנט וכי הוא כוון נגד טנק של צה"ל. 

19:06: הרמטכ"ל הלוי קיים הערכת מצב בפיקוד הצפון.

הרמטכ"ל הלוי עם מפקד פיקוד הצפון גורדין, צילום: דובר צה"ל

19:00: אזעקות באשקלון.

18:58: מסוק קרב תקף עמדת תצפית נוספת של חיזבאללה.

18:45: נ"ט שוגר לאביבים, אין נפגעים.

18:41: השיחה בין נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לראש הממשלה בנימין נתניהו צפויה להתנהל רק בהמשך הערב. 

18:32: שוטרי מחוז ת"א עצרו חשוד בעל אזרחות זרה בלבוש מדי צה"ל באזור הטיילת בת"א. במסגרת פעילות מבצעית לשמירה על בטחון הציבור, שוטרי יחידת הכלבנים הבחינו באדם חשוד, לבוש במדי צה"ל שעורר את חשדם בסמוך לטיילת צ'ארלס קלור. מיד ניגשו לחשוד וביצעו בדיקה, שבמהלכה התברר כי מדובר בגבר בן 48 בעל אזרחות זרה. החשוד נעצר לחקירה.

18:30: נשלל החשד לחדירה ליישוב שלומי בצפון.

כוח צה"ל בצפון, צילום: איי.אף.פי.

18:29: צה"ל: בהמשך לדיווח על שיגורים באיזור הצפון, זוהו כ-15 שיגורים משטח לבנון. לוחמי ההגנה האווירית יירטו ארבעה שיגורים בהצלחה, עשרה שיגורים נפלו בשטחים פתוחים.

18:28: בשדרות קיים חשש לאירוע ביטחוני. האזרחים מתבקשים להסתגר בבתים.  

18:26: כלי תקשורת ערביים דיווחו על הרוג פלשתיני מהכפר באקה אל-שרקייה בצפון השומרון. זאת בעקבות נפילה של רקטה ששיגרו ארגוני הטרור בעזה.  

18:18: נשיא איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד הנחה להעביר סיוע בסך 20 מיליון דולר לפלשתינים. הסיוע אמור לעבור דרך אונר"א. 

18:14: דיווחים ראשוניים על ירי ליד העיר שדרות בצומת מפלסים.  

ההרס בכפר עזה, צילום: חיים גולדברג/פלאש90

18:06: דוברות מועצת שלומי: במטח השיגורים האחרון שנורה על היישוב, לא ידוע על נפילות ביישוב אלא בשטחים פתוחים. בדקות הקרובות יישמע ירי תגובה של צה"ל לכיוון לבנון. אנו קוראים לתושבים לנהוג באחריות ולהישמע להוראות פיקוד העורף. 

17:49: צה"ל מגיב כעת בירי ארטילרי בתגובה לשיגורים משטח לבנון. כמו כן, חשד לחדירה לשטח ישראל. סריקות באזור שלומי לאחר המטחים. 

17:45: ערוצים לבנוניים מדווחים על תקיפה ישראלית באזור הכפר א-דהירה שבאזור הגבול. בה בעת, בלבנון דווח כי צה"ל הפגיז שטחים פתוחים. 

17:37: משרד הבריאות בעזה מדווח על 830 הרוגים פלשתינים ברצועה ו-4,250 פצועים. 

17:28: אזעקות ביישובים רבים באזור הגליל המערבי. על פי דיווח ראשוני של דובר צה"ל, "הופעלה התרעה בשלומי ובכמה יישובים במרחב הצפון, הפרטים בבדיקה".

תיעוד מוואדי ערה: אזור נפילות הרקטות מעזה

17:12: מטח רקטות לעבר יישובים בעוטף עזה.  

17:08: נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי: מגבירים את המגעים שלנו להפסקת ההסלמה ולהגנה על אזרחים. א-סיסי הוסיף כי "ההסלמה הנוכחית מסוכנת מאוד ויש לה השלכות שעלולות להשפיע על ביטחון ויציבות האזור. מצרים לא תרשה לחסל את הסוגיה הפלשתינית על חשבון גורמים אחרים" .

17:05: ארגוני הטרור שיגרו רקטות לעבר צפון השומרון ו-ואדי ערה. בעקבות כך תועדו נפילות בסביבת יישובים פלשתיניים בשומרון.  

17:03: צה״ל ממשיך לתקוף מטרות של חמאס במרחב רצועת עזה.    

17:01: חיל הים חושף - כך חוסלו עשרות מחבלים שהתכוונו לחדור לישראל.

17:00: מטחים כבדים של רקטות משוגרים על ידי ארגוני הטרור בעזה לעבר אשקלון.  

16:51: המלך הירדני עבדאללה הורה על שליחת סיוע הומניטארי וציוד רפואי לרצועת עזה דרך מעבר רפיח בתיאום עם מצרים.   

16:48: מטחים רבים שוגרו על ידי ארגוני הטרור לעבר מרכז הארץ. ממד"א נמסר כי בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. 

16:45: מנהיג המיליציה החות'ית בתימן בדר א-דין אל-חות'י: "אם ארה"ב תתערב באופן ישיר, אנחנו מוכנים להשתתף אפילו בתקיפה של רקטות ומל"טים ואופוציות צבאיות".

16:35: מספר יריות משטח ישראל לכיוון לבנון. האירוע נמצא בבדיקה ובטיפול כוחות צה"ל שנמצאים במקום. 

16:14: צה"ל מאשר כי המחוסל השני, ראש הלשכה הלאומית בחמאס אבו מועמר, היה ידוע כמקורב ליחיא סינוואר וכחלק מתפקידו פעל רבות על מנת להסית ולפעול כנגד ריבונות מדינת ישראל ולסכן את תושביה.  

16:02: משרד החינוך מודיע כי גם מחר לא יתקיימו פעילויות חינוך פיזיות ברחבי הארץ.

15:50: מטח כבד נוסף לעבר ראשון לציון, חולון, תל אביב והוד השרון.

נתיבי איילון בזמן המטח לגוש דן // צילום: עמי שומן

15:40: לאחר חיסול הבכירים בחמאס: מטח רקטות כבד לתל אביב וגוש דן.

15:35: שני בכירים בלשכה המדינית של חמאס חוסלו בתקיפות ישראל בעזה. ראש משרד היחסים הלאומיים של חמאס זכריא אבו מועמר ושר הכלכלה של ארגון הטרור ג'ואד אבו שמאלה.

15:21: ליאור ניסקי, מנכ"ל מועצה אזורית שער הנגב: "מאז שבת בבוקר אנחנו נמצאים תחת מתקפה רצחנית באירוע הקשה ביותר שידענו כקהילה וכמדינה. לצערי גם היום - היום הרביעי ללחימה, אנחנו מרגישים שממשלת ישראל לא נותנת לנו את המענים שאנו זקוקים להם. ההתנהלות מול הצבא, מול משרד ראש הממשלה ומול משרדי הממשלה הזויה ומקשה עלינו בניהול האירועים.

"אנחנו פועלים עם מלוא היכולות שלנו בעזרת העובדים המדהימים שלנו ואנשים טובים ויקרים שמתנדבים אצלנו. במהלך היום אנחנו עוסקים בניהול האירועים ובלילה בגיוס כספים מיהדות העולם בכדי לדאוג לכל הצרכים של הקהילות שלנו. אני רואה את שרי הממשלה ודובר צה"ל באולפני הטלוויזיה ומצטלמים מהשטח בדברי חיזוק, ייתכן שבגלל זה אין להם פניות עבורנו".

15:20: מתאם פעולות הממשלה בשטחים פרסם הודעה להנהגה בעזה, שבה אמר "גיהנום רציתם - וגיהנום תקבלו".

צילום: דוברות מתפ"ש

14:45: שני עובדים זרים נהרגו באשכול מפגיעת רקטה ששוגרה מעזה. 

14:40: אירוע ביטחוני בחוף זיקים, ארבעה מחבלים חוסלו לאחר שניסו לחדור לשטח ישראל.

14:35: דיווח על נפילה בזיקים. ישנו נזק לרכוש ולמפעל במקום. אין נפגעים בגוף.

14:20: יו"ר רע"מ, מנסור עבאס: "אני קורא להנהגת הפלגים הפלשתינים בעזה לשחרר את השבויים שבידיכם. ערכי האסלאם מצווים עלינו לא לכלוא נשים, ילדים וקשישים".

13:50: דוברות עיריית שדרות: החל מאמש ישנה מתקפת סייבר על דפי הפייסבוק הרשמיים של עיריית שדרות וראש העיר אלון דוידי. עשרות אלפי ערבים ניסו להשתלט על הדפים עם סרטונים ותגובות בערבית ופוגעים ברוח העם ומבזים את ההרוגים ואת גיבורי עוטף עזה ושדרות.

בשעות אלה העירייה עושה מאמצים מול פייסבוק ישראל למנוע השתלטות על הדפים. "אני קורא לעם ישראל להיות איתנו גם ברשת ולהרבות בתגובות בעברית, תגובות מעודדות ומרוממות על מנת שהדפים ישובו עלינו. דפים אלה משמשים אותנו להעברת אינפורמציה חיונית ומצילת חיים לתושבים", דברי דוידי.

13:15: צה"ל אישר לתקשורת הזרה להיכנס לעוטף עזה

התקשורת הזרה מצלמת לראשונה בעוטף, צילום: אי.אף.פי

13:10: התרעת חדירת כלי טיס עוין, עוטף עזה: מטווח ניר עם, מפלסים. עדכון: נשלל המידע על חדירת כלי טיס עוין. בהמשך לדיווחים על חדירת כלי טיס עוין למרחב העוטף, צה"ל זיהה מטרה שנעה לעבר שטח מדינת ישראל ושיגר מיירט לעברה.

מבדיקה עולה כי לא מדובר בכלי טיס עוין ולא נשקף איום לתושבים.

13:04: מאות ישראלים הגיעו לתרום דם, באולם הכדורסל ה"ארנה" הירושלים. יהודית יפרח, נהגת אמבולנס ומנהלת משמרת התרומות ל"ישראל היום": "עם ישראל עומד 3-4 שעות בתור בסבלנות אין קץ".

מרכז תרומות הדם בירושלים: "עם ישראל עושה את זה בסבלנות אין קץ, 3-4 שעות בלי להתלונן"// שירית אביטן

12:52: בתום מבצע מעצרים נרחב לסיכול טרור והחרמת אמצעי לחימה כנגד ארגון הטרור חמאס במרחב אוגדת יהודה ושומרון נעצרו 21 פעילים של ארגון הטרור חמאס. 

12:38: שוב ירי כבד, צבע אדום בבאר שבע והסביבה.

12:36: ראשוני: צה"ל תוקף כעת תקיפה נרחבת כנגד יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, פרטים נוספים בהמשך.

12:34: דובר צה״ל: מטוסי קרב של צה"ל תקפו כמה יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברחבי רצועת עזה. בין היתר, תקפו המטוסים מתחם צבאי ומחסן אמצעי לחימה. כמו כן, נתקף חדר ניהול לחימה במערב ג'באליה אשר שימש את ארגון הטרור חמאס להכוונת טרור נגד מדינת ישראל. 

משפחות נעדרים נותנות דגימות DNA בלהב 433, צילום: יהונתן שאול

12:12: דוברות המשטרה: המשטרה מבקשת מהציבור להשאיר מכשירים ניידים של נעדרים פועלים ומחוברים. בשעות האחרונות מופצות המלצות מטעות למשפחות הנעדרים לנתק דרך חברות הסלולרי את קווי הטלפון של יקיריהם או לכבותם. מידע זה מטעה ועלול לסכל את איתור הנעדרים

11:45: דובר צה"ל על חוסרים בציוד צבאי: מיד עם תחילת מבצע ״חרבות ברזל״, תוך 48 שעות, במאמץ רחב היקף, של צה״ל ובתוכו אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה גויסו וחוילו מאות אלפי אנשי מילואים לכלל הגזרות ברחבי הארץ. גיוס מילואים בהיקף כזה לא נרשם בעשרות השנים האחרונות ולכן לעיתים ישנם חוסרים נקודתיים וזמניים אשר מטופלים באופן מיידי.

11:33: שר החוץ אלי כהן: "שוחחתי עם ידידי מזכיר המדינה האמריקני בלינקן. הודיתי לו בשם כל העם בישראל על התמיכה החד משמעית בישראל ועל המחויבות לביטחון ישראל. העמידה האיתנה של ממשל ביידן לצידנו בשעה זו, מוכיחה עד כמה הברית בין ישראל לארה"ב חזקה ובלתי ניתנת לערעור. ביחד ננצח".

11:32: שר האנרגיה והתשתיות וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, חה"כ ישראל כ"ץ: "עד עתה העברנו לעזה 54,000 קוב מים ו-2,700 מגהוואט חשמל ביום. נגמר. ללא דלקים גם החשמל המקומי יושבת בתוך ימים ובארות השאיבה יפסיקו תוך שבוע. כך יעשה לעם של רוצחים ושוחטי ילדים. מה שהיה לא יהיה".

11:31: שכונת רימאל בעזה לאחר הפגזות חיל האוויר

11:15: דובר צה"ל: במקביל לתקיפות נרחבות ברצועת עזה, מסוק קרב תקף הבוקר (שלישי) חוליית מחבלים שזוהתה סמוך לגדר באזור זיקים. כוח צה"ל מיחידת מגלן זיהה הבוקר חוליית מחבלים חמושים סמוך לגדר באזור זיקים, הכוח הכווין לנקודה מסוק קרב שתקף את החוליה לאחר זמן קצר וחיסל אותה.

11:10: דובר צה"ל: התקבל דיווח ראשוני על חשד לחדירה במרחב האווירי ברמת הגולן והגליל העליון, כוחות צה"ל מלווים בכלי טיס פרוסים וסורקים במרחב. פרטים נוספים בהמשך. עדכון: בהמשך לדיווח הראשוני, נשלל חשד לחדירה במרחב האווירי באיזור רמת הגולן והגליל. אין חשש לאירוע ביטחוני.

צפו בתיעוד הדרמטי: מסתערבי מג״ב מחלצים חיילים פצועים תחת אש כבדה// דוברות המשטרה

10:50: על רקע חשש לאירוע בטחוני, הנחה הצבא את תושבי היישובים דן, דפנה, שניר, הגושרים ושאר ישוב להיכנס למרחבים מוגנים עד להודעה חדשה.

10:34: דובר צה"ל: "יצרנו קיר ברזל של טנקים, כל מי שמתקרב לגדר נהרג - אנו בשליטה מלאה בעוטף".

10:25: אזעקות באשקלון ובעוטף עזה.

רכבים שרופים בחניון רעים, צילום: AFP

10:21: ראש הממשלה נתניהו קיים הערכת מצב טלפונית. בשיחה השתתפו שר הביטחון, השר לעניינים אסטרטגיים, הרמטכ"ל, ר' הסגל, ר' המל"ל, ר' השב"כ, ר' המוסד, המזכיר הצבאי של רה"מ, מזכיר הממשלה, ר' אמ"ן, ר' אמ"ץ, ר' אגא"ס, מתפ"ש ורח"ט מחקר.

10:16: בעזה מדווחים על יותר מ-700 הרוגים, ו-4,000 פצועים. כ-140 אלף תושבים נמלטו לבתי ספר ברצועה.

10:12: נשלל החשד לאירוע ברמת הגולן. חזרה מלאה לשגרה בגזרה.

09:49: חפץ זר זוהה באוויר ברמת הגולן. תושבים הונחו להסתגר בבתיהם.

09:33: מפקד אוגדה 98: "המחבלים באו עם כמות תחמושת אדירה - מראות קשים".

09:16: 544 פצועים מאושפזים בבתי החולים, בהם: 3 במצב אנוש, 126 קשה, 192 בינוני ו-223 במצב קל.

הריסות בשכונת אל רימאל בעזה לאחר הפצצת צה"ל, צילום: אי.אף.פי

09:05: יחידת הסייבר של המשטרה בלהב 433 הקפיאה חשבונות של מטבעות קריפטוגרפיים ששימשו את החמאס לגיוס תרומות ברשתות חברתיות.

08:42: במרכז הרפואי לגליל בנהריה מאושפזים ארבעה פצועים מההיתקלות אתמול בגבול הצפון, בהם: בן 36 במצב קשה, ושלושה פצועים במצב קל-בינוני.

07:33: דובר צה"ל: "השגנו שליטה בעוטף עזה. אף אחד לא נכנס אתמול מהגדר, ואין מנהרות בשטחנו. במהלך הלילה הייתה היתקלות אחת עם מחבל בודד בקיבוץ סעד. צה"ל במאמץ תקיפות אדיר. בכל מקום שבו יש חמאס נופלות פצצות במהלומות כל 4 שעות".

פינוי פצועים לבית החולים שיבא, צילום: שיבא

07:29: הודעת מחלקת המדינה של ארה"ב: מזכיר המדינה אנטוני בלינקן שוחח אמש עם שר החוץ הישראלי אלי כהן כדי לדון בתמיכת ארה"ב בישראל כשהיא מתגוננת מפני התקפות הטרור של חמאס. השר חזר על תנחומי ארה"ב לעם ישראל ולכל מי שהושפע מהאלימות של חמאס ואישר מחדש את מאמצינו להבטיח את שחרורם המיידי של כל בני הערובה.

07:20: מטוסי חיל האוויר ביצעו תקיפה נרחבת של מטרות חמאס ברצועת עזה.

תקיפות צה"ל ברצועה נמשכות, צילום: EPA

השתתפו בסיקור המיוחד: לילך שובל, איליה יגורוב, עידן אבני, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יהודה שלזינגר, אבי כהן, שחר קליימן, דנה בן שמעון, מישל מכול, איציק סבן ונועם (דבול) דביר

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו