יום שלישי ללחימה: לפחות 900 אנשים נרצחו, יום קרב גם בצפון - פצוע אנוש בהיתקלות באזור אדמית, 13 מחבלי חיזבאללה חוסלו בתקיפת צה"ל

פצועים בהיתקלות באזור אדמית בגליל המערבי • צה"ל תקף במסוקים בלבנון • כוחות רבים של צה"ל ממשיכים בפעילות בעוטף עזה, במטרה לטהר את השטח ממחבלים • במקביל נמשך הירי מהרצועה לישראל • שר הביטחון: ״הוריתי להטיל מצור מוחלט על עזה, אנחנו נלחמים בחיות אדם ואנחנו נוהגים בהתאם״ • ילד במצב קשה בעקבות פגיעה בביתר עלית • תושבי היישובים הסמוכים לגבול הצפון הונחו להיכנס למרחבים מוגנים • דיווחים על מגעים לשחרור ילדים ונשים משבי החמאס, גורם מדיני הבהיר: אין כל משא ומתן • גורם מצרי: "הזהרנו את ישראל מפני מתקפת הטרור" • יותר מ-100 גופות נמצאו בקיבוץ בארי

ישראל במלחמה . צילום: ללא

מלחמת חרבות ברזל - היום השלישי: כוחות צה"ל ממשיכים לפעול בעוטף עזה ולטהר את השטח ממחבלים. במקביל נמשך ירי הרקטות מהרצועה לשטח ישראל - מיישובי העוטף, ועד גוש דן וירושלים. לפחות 800 בני אדם נרצחו, ו-2,506 נפצעו, ביניהם רבים במצב קשה מאוד, במתקפת הפתע של חמאס וארגוני הטרור בעזה ביום שבת ובאירועים שאחריה. ארגוני הטרור ברצועה הודיעו כי בידיהם יותר מ-130 שבויים ישראלים.

עדויות קשות מהפצועים באיכילוב // משה בן שמחון

דובר צה"ל אמר כי "הושגה שליטה בכל היישובים בגזרה", אך מעת לעת עדיין ישנן היתקלויות עם מחבלים. ארה"ב הודיעה כי קבוצת הקרב של נושאת המטוס "פורד" תעשה את דרכה לאזור.

הצטרפו לעדכונים שוטפים גם בטלגרם של "ישראל היום"

עדכונים שוטפים

06:21: הסנטור מרקו רוביו: "‏לישראל אין ברירה אלא לחתור למיגור מוחלט של חמאס בעזה. פשוט שאין ׳פתרון דיפלומטי׳ או ׳תגובה מדודה׳ אפשריים. למאמץ ההכרחי הזה יהיה באופן טרגי מחיר מחריד. אבל המחיר של כישלון לחסל לצמיתות את קבוצת הפראים הסדיסטים הזו, מחריד עוד יותר".

6:08: צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של של 38 חללי צה״ל נוספים מהיממה האחרונה אשר משפחותיהם עודכנו. טוראי עילי עזר, בן 18, משפיים, חייל במפקדת אוגדה 143, סמל יקיר לוי, בן 21, ממורשת, לוחם בגדוד 13, סמ״ר דניאל משה דנינו, בן 21, מחיפה, לוחם בגדוד 13, סגן דקל סויסה, בן 23, מבר-גיורא מפקד מחלקה בגדוד 13, רב״ט שיר ביטון, בת 19, מאשדוד, חובשת בחטיבה הצפונית, סמל בנימין לב, בן 23, מירושלים, לוחם בגדוד 202, סמ״ר יעד בן יעקב, בן 20, מפתח תקווה, לוחם בגדוד 13, רב״ט אושר שמעיה, בן 19, מבאר שבע, חייל במפקדת אוגדה 143, רב״ט שיר שלמה, בת 19, מנתניה, סמלת מבצעים במחוז דרום של פיקוד העורף, סרן רז פרץ, בן 24, מעפולה, מפקד הפלס״ם בגדוד 51, סמ״ר מקס רבינוב, בן 21, מאשדוד, לוחם בגדוד איסוף 414, רס״ן עידו ישראל שני, בן 29, מרמת גן, סגן מפקד סיירת הנח״ל, סמל עמיחי יעקב ונינו, בן 22, מקצרין, מפקד כיתה במגלן, רב״ט אופיר טסטה, בן 21, מירושלים, טען מרכבה בגדוד 77, סמ״ר דוד רתנר, בן 20, מאשדוד, לוחם בגדוד 13, סמ״ר יונתן גולן, בן 21, מיהוד מונוסון, מט״ק מרכבה מגדוד 77, סרן הדר קמה, בן 24, מגבעת שפירא, קצין לוחם בסיירת מטכ״ל, רב״ט הלל שמואל סעדון, בן 21, מברקאי, לוחם בסיירת נח״ל, סמ״ר יוגב אהרן, בן 20, מפרדס חנה, לוחם בגדוד 51, סמל איתי נחמיאס, בן 20, מישע, לוחם ביחידה הרב מימדית, רב״ט אריאל אוחנה, בן 19, מרבדים, לוחם בגדוד 890, רב״ט ארז אריאל, בן 19, מעמקה, לוחם בגדוד 13, רס״ר (מיל') טל ממן, בן 38, ממבטחים, לוחם הגנת יישוב, רס״ן טל כהן, בן 30, מגני טל, לוחם בסיירת מטכ"ל, רס״ר (מיל') ליאור בן יעקב, בן 44, מישע, סגן רבש״צ המושב, רב״ט סיון שמחה אסראף, בת 20, מאשקלון, רכזת אמצעי תקשוב, סמ״ר עמית פלד, בן 21, מחיפה, לוחם ביחידת אגוז, סמל תומר ברק בן 20, מפתח תקווה לוחם בגדוד 13 של חטיבת גולני, רס״ל עמרי בלקין, בן 25, מרמת השרון, מדריך לוט״ר בביה״ס ללוט״ר, רס״ל יוסף מלאכי גדליה, בן 22, מירושלים, לוחם ביחידת דובדבן, רב״ט ראם מאיר בטיטו, בן 19, מנתניה, לוחם בגדוד 51, סמ״ר עדי צור, בן 20, מירושלים, לוחם בגדוד 51, רב״ט אמיר לביא, בן 19, מירושלים, רגם קשת מגדוד 50, רב״ט אוריאל סגל, בן 19, מפתח תקווה, טבח בגדוד 51, רב״ט שגב שוורץ, בן 20, מבית שאן, רגם קשת בגדוד 50, רס״ן מרדכי שמיר, בן 29, מיקיר, קצין במפקדת קצין חי״ר וצנחנים ראשי, סמל אביתר אוחיון, בן 22, מירושלים, נהג אמבולנס בגדוד 51, רס״ר (מיל') יובל גבאי, בן 35, מרחובות, מפקד כיתה בגדוד חי״ר קל.

03:35: צבע אדום נוסף בעוטף עזה.

03:10: צבעי דגל ישראל הוקרנו על הבית הלבן כתמיכה.

צבעי דגל ישראל בבית הלבן,

02:42: צבע אדום ביישוב עוטף עזה

01:17 סגן מפקד חטיבה 300, סגן-אלוף עלים עבדאללה ז"ל, נהרג בהיתקלות עם מחבלים בגבול לבנון. סגן-אלוף עלים עבדאללה ז"ל, בן 40, מיאנוח-ג'ת.

0:16 יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן דן עם יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן בהסלמה ברצועת עזה, כך דווח הלילה (אור ליום שלישי) בכלי תקשורת סעודיים.

על פי הפרסומים, בן סלמאן הדגיש בשיחה כי "סעודיה עומדת לצד העם הפלשתיני להשגת זכויותיו ושלום צודק.

כמו כן, דווח כי בן סלמאן שוחח טלפונית עם מלך ירדן עבדאללה על ההסלמה וחוסר היציבות באזור. יורש העצר דיבר גם עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי והשניים הסכימו על הצורך להגביר את המאמצים לעצירת ההסלמה ברצועת עזה.

01:09 פעילים ברשת המזוהים עם האופוזיציה הסורית מדווחים בשעה האחרונה על תקיפה של כלי טיס בלתי מזוהים/הקואליציה האמריקנית כנגד שיירת נשק איראנית. לפי הדיווחים, התקיפה כוונה נגד המעבר היבשתי בין עיראק לסוריה שבו שולטות מיליציות פרו-איראניות.

לפי שעה אין אישור רשמי מהרשויות בסוריה, אך המרכז הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה לאסד, מדווח על פיצוצים עזים בעקבות תקיפה של כלי טיס בלתי מזוהים נגד אתרים באזור מזרח סוריה, ליד הגבול עם עיראק

01:04 מנהיגי צרפת, גרמניה, איטליה, בריטניה וארצות הברית בהצהרה המשותפת: "היום, אנו - נשיא צרפת מקרון, קנצלר שולץ מגרמניה, ראש ממשלת איטליה מלוני, ראש ממשלת בריטניה סונאק, ונשיא ארצות הברית ביידן - מביעים את תמיכתנו האיתנה והמאוחדת במדינת ישראל, ואת תמיכתנו גינוי חד משמעי של חמאס ומעשי הטרור המחרידים שלו.

אנו מבהירים כי לפעולות הטרור של חמאס אין הצדקה, אין לגיטימציה, ויש לגנותן באופן גורף. לעולם אין הצדקה לטרור. בימים האחרונים, העולם צפה באימה איך מחבלי חמאס טובחים במשפחות בבתיהם, שוחטים למעלה מ-200 צעירים שנהנים מפסטיבל מוזיקה, וחוטפים קשישות, ילדים ומשפחות שלמות, המוחזקים כעת כבני ערובה.

מדינותינו יתמכו בישראל במאמציה להגן על עצמה ועל אנשיה מפני זוועות כאלה. עוד נדגיש כי אין זה הרגע של כל צד עוין לישראל לנצל את ההתקפות הללו כדי לחפש יתרון.

כולנו מכירים בשאיפות הלגיטימיות של העם הפלסטיני ותומכים באמצעים שווים של צדק וחופש לישראלים ולפלסטינים כאחד. אך אל תטעו: חמאס אינו מייצג את השאיפות הללו, והוא אינו מציע דבר לעם הפלסטיני מלבד עוד טרור ושפיכות דמים.

במהלך הימים הקרובים, נישאר מאוחדים ומתואמים, יחד כבעלי ברית, וכידידים משותפים של ישראל, כדי להבטיח שישראל תוכל להגן על עצמה, ובסופו של דבר לקבוע את התנאים לאזור שלום ומשולב במזרח התיכון".

00:31 נשיא ארה"ב ה-44 ברק אובמה מתייצב לצד ישראל: "אנו מתאבלים על אלה שמתו, מתפללים לחזרתם בשלום של בני הערובה, ועומדים לצד בת בריתנו, ישראל, בזמן שהיא מפרקת את חמאס. ומכיוון שאנו תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני טרור, עלינו להמשיך לשאוף לשלום צודק ומתמשך עבור ישראלים ופלסטינים כאחד".

23:46 הצהרת הנשיא ג'ו ביידן בנוגע לאזרחים אמריקאים בישראל: ״למרבה הצער, אנו יודעים כעת שלפחות 11 אזרחים אמריקאים היו בין ההרוגים - שרבים מהם הקימו בית שני בישראל". 

עוד הוסיף ביידן כי "בערים ברחבי ארה"ב, מחלקות המשטרה הגבירו את האבטחה סביב מוקדי החיים היהודיים, והמחלקה לביטחון המולדת, הבולשת הפדרלית, ושותפי אכיפת חוק פדרליים אחרים עוקבים מקרוב אחר כל איומים פנימיים בקשר לטרור הנורא.

"ארה"ב ומדינת ישראל הן שותפות בלתי נפרדות, ואני השבתי בפני ראש הממשלה נתניהו שוב כשדיברנו אתמול כי ארה"ב תמשיך לוודא שלישראל יש את מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה ועל אנשיה", חתם את דבריו.

23:38 ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק ביקר בבית כנסת והתייצב לצד ישראל, "עם ישראל חי" חתם את דבריו בעברית.

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק מתייצב לצד ישראל: "עם ישראל חי"

23:06 משרד הבריאות מעדכן על 605 פצועים המאושפזים בבתי החולים נכון לשעה זאת -
מהם 4 אנוש, 155 קשה, 187 בינוני ו-259 קל.

22:28 הכתבת של פוקס ניוז לביטחון לאומי ג׳ניפר גריפין: "מקור מודיעיני בכיר אומר לי - המטרה של איראן היא למשוך את ארה"ב לסכסוך רחב יותר״.

פרופ' פרופ' אברהם בן-צבי, חתן פרס ישראל בתחום חקר מדע המדינה, מדעי הניהול והיחסים הבינלאומיים: "אף שהחלטתו של הנשיא ביידן לשגר לגזרה כוח ימי אינה תקדימית, היקפו הנרחב של המבצע (הכולל את העברתה המיידית של נושאת המטוסים "ג'ראלד פורד" למזרח הים התיכון, בליווי שלוש משחתות), והעובדה שמצורפת למהלך גם חבילה של סיוע צבאי לישראל בדמותו של חימוש למטוסים ולמערכת "כיפת ברזל", מעידים על כך שכלה ונחרצה עם הבית הלבן לשלוח מסר הרתעתי חד, צלול ותקיף לא רק לחמאס עצמו, אלא גם לפטרוניו בטהרן ובמעטפת הגלובלית (כולל במוסקבה)".  <<< לטור המלא >>>>

נושאת המטוסים "פורד", צילום: EPA

22:06 דיווח על ארוע חדירה בישוב עינב בצפון השומרון.

22:03 חיזבאללה לקח אחריות על הירי לעבר אביבים. בתוך כך, צבא לבנון מודיע כי בתקיפה של ישראל בדרום לבנון נפצע גם קצין לבנוני באורח קל.

22:00 רה"מ נשא הצהרה לתקשורת, הוא התייחס בין היתר לסוגיית ממשלת האחדות: "הפילוג בנינו נגמר, זהו. אני קורא להקים ממשלת אחדות. אני קורא לחברי האופוזיציה להצטרף לממשלת חירום לאומית".

"קורא למנהיגי האופוזיציה להקים ממשלת חירום לאומית ללא תנאים מוקדמים"

21:50 העימות בצפון: באל-חדת' מדווחים כעת על 13 הרוגים לחיזבאללה ו ו-4 פצועים במצב קשה מתקיפת צה"ל על עמדות הארגון בעקבות חדירת המחבלים מוקדם יותר היום. לאחר מכן, חיזבאללה שיגר רקטות לצפון בתגובה להרג אנשיו, שני מקורות מסרו לרויטרס, אליהן צה"ל מגיב כעת בירי ארטילרי, כך נמסר מדובר צה"ל.

21:38 מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הביע הערב דאגה דווקא למצב בעזה. "אני מוטרד עמוקות מהחלטת ישראל להטיל מצור מלא על עזה", אמר גוטרש, "לא יהיו בה לא חשמל, לא מזון ולא דלק". לדברי גוטרש, "המצב בעזה היה מבשר רעות" עוד לפני המתקפה של חמאס, והוסיף כי מעתה רק "יחמיר באופן הנדסי".

21:35 חיזבאללה: הרוג רביעי בתקיפה של ישראל.

21:31 משרד הבריאות בעזה מדווח: 637 הרוגים עד כה בתקיפות של ישראל, 3,726 פצועים.

21:30 הבית הלבן יודיע בהמשך הערב על צעדי סיוע נוספים לישראל. מהבית הלבן נמסר הערב לכתבים כי הנשיא ביידן נפגש היום לפגישת עדכונים עם מזכיר המדינה טוני בלינקן, היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, סגן ראשי היועץ לביטחון לאומי ג'ון פינר, היועצת לביטחון פנים ליז שרווד-רנדל, וראש הסגל של הבית הלבן ג'ף זינטס הבוקר.

ביידן הנחה את הצוות שלו לעקוב אחר התיאום עם ישראל בכל היבטי המשבר ולהמשיך בעבודתם עם שותפים אזוריים כדי להזהיר את כל מי שיבקש לנצל את המצב הזה. בהמשך, הנשיא ביידן ישוחח עם כמה מבעלי הברית הקרובים של ארה"ב על ההתפתחויות האחרונות בישראל וכי בהמשך הערב ימסרו עוד עדכונים על העניין.

21:27 רשת אל-חדת' מדווחת כי ישראל תקפה מרכזים של ארגון "ירוק ללא גבולות", גוף שמפעיל חיזבאללה באזור הגבול.

21:22 כתוצאה מהנחיות פיקוד העורף לאגור מזון, הסתערות על סניפי רשתות המזון.

"אנחנו נשרת את כל עם ישראל. יש מספיק סחורות. אנחנו ממלאים כל רגע את המלאי. אם יש מחסור, זה אומר שלא הספיקו למלא את המדפים. "אנחנו צופים שתהיה היום תנועה גדולה עד סגירת הסניפים הערב, בעיקר בסניפים בשכונתיים ומחר בכל הסניפים", אומרים ברשתות המזון.

התנפלות על הסופרים בעקבות הודעת פיקוד העורף // צילום: נועם (דבול) דביר

עוד מוסיפים שם כי ישנה מורכבות לאור המחסור בעובדים: "מדובר באירוע מורכב, דומה לביקוש הקורונה - רק בלי העובדים. הסיבה היא שבתקופת הקורונה ,אנשים לא עבדו וחיפשו מקום לעבוד ועכשיו האנשים עובדים. זו תקופה מסוימת וקצרה ולכן אין עובדים. זו הסיבה למחסור".

21:17 בכיר בחמאס צוטט בסוכנות הידיעות רויטרס כי ארגון הטרור פתוח לדיון על הפסקת אש אפשרית עם ישראל לאור העובדה כי השיג את מטרותיו.

21:10 דובר צה"ל: זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל. אין נפגעים.

21:09 חיזבאללה מודיע על הרוג שלישי היום בתקיפה ישראלית בדרום לבנון.

21:06 זק"א: יותר מ-100 גופות נמצאו בקיבוץ בארי.

20:56 חיזבאללה מודיע על מחבל נוסף משורותיו שנהרג היום.

20:45 בכיר המעורה במו"מ בין הליכוד והמחנה הממלכתי: "זה מתקדם, עוד לא סגור".

20:33 אחרי שהודעה של פיקוד העורף על הצורך לאגור מזון עוררה בהלה, בפיקוד מבהירים כי מדובר בהוראות כלליות שנכונות תמיד וכי אין שינוי בהן. על הנחיות כלליות אלה, יש להחזיק בציוד המספיק לשהייה של 72 שעות במרחב מוגן:

מלאי מים של 3 ליטרים לאדם ליום
מלאי מזון יבש ומשומר
 אמצעי תאורה או פנס המופעלים על סוללות
 אמצעים לקבלת התרעות ועדכונים - רדיו הפועל על סוללות וסוללות ניידות לטלפונים ניידים
 תרופות
 ערכת עזרה ראשונה
 מסמכים אישיים, תעודות וכסף מזומן
 ציוד לתינוקות או בעלי חיים, בהתאם לצרכים של בני המשפחה

פיקוד העורף בהודעה חריגה: לאגור מזון יבש ומים ל-72 שעות // צילום: הפייסבוק של פיקוד העורף

20:21 חיזבאללה מאשר: מחבל מהארגון נהרג בתקיפה ישראלית בדרום לבנון.

20:12 שני טילי נ"ט נורו על בסיס אביבים, אין נפגעים. צה"ל הגיב בירי מקלעים ופגזים.

20:09 אירוע בטחוני ליד שובל, באיזור רהט. מחבל אחד כרגע נוטרל כך על פי מה שידוע עד כה.

19:55 מניין קורבנות הנרצחים עלה ל-900 אנשים.

תקיפת שכונת היוקרה רימאל בעזה // צילום: רשתות ערביות

19:55 עובד חברת חשמל ומאבטח מטעם החברה, נהרגו בטעות מאש כוחותינו, בעת שהגיעו לבחון ולתקן פגיעה ברשת החשמל באזור כרם שלום.

19:47 "קצב תקיפות פי 5 מלבנון ה-2", אמר דובר צה"ל בהודעה לתקשורת והוסיף כי הוא הצבא "השלים את פינויי היישובים צמודי הגדר" וכי "אין מחבלים שעוברים את הגדר".

"הייתה חדירה באיזור מוצב יקינטון (הר מנור), שיוכם הארגוני של המחבלים נבדק. חיסלנו שלושה מחבלים ואחד ברח". עוד הוסיף כי "יש ציוד בצה"ל, והחוסרים שקיימים כעת - יושלמו".

"שילמנו מחר כבד, נגבה מחיר בלתי נסבל".

19:42 "מאז השואה לא נרצחו כל כך הרבה יהודים ביום אחד", אמר נשיא המדינה הרצוג במסר להקהילה הבינלאומית. "במהלך הימים האחרונים שוחחתי עם מנהיגים מרחבי העולם שהביעו את זעמם העמוק על המתקפה".

הרצוג קרא לכלל אומות העולם "לגנות באופן ברור ובקול את פעולות החמאס", להכריז על חמאס כארגון טרור, להבהיר כי הוא נושא באחריות לשלומם של בני הערובה ועליו להשיבם לישראל, ולתמוך בישראל.

19:38 כלי תקשורת במצרים מדווחים כי גורמים מצרים רמי דרג הזהירו מלדחוף את הפלשתינים לגבול עם מצרים. המקורות הזהירו מפני הקריאות לפנות את האוכלוסייה של הרצועה מתושבים ובכך "לחסל את הסוגיה הפלשתינית". זאת בנוסף לעניין הריבונות המצרית.

19:31 "אחרי התחלה קשה, אנחנו מעצבים את קו המגע. פגענו בהרבה מאוד מחבלים - מי שמתקרב, הורגים אותו", אמר הרמטכ"ל הרצי הלוי בשיח עם הכוחות בשטח, "אנחנו נגמור לטהר את המרחב, שלא יהיו לנו כאן מחבלים, ואנחנו במקביל כבר בהתקפה. יש לנו עוד הרבה משימות, צריכים להיות חזקים. זה התחיל לא טוב, ויסתיים רע מאוד בצד השני".

תיעוד משיח הרמטכ״ל עם כוחות צה״ל הפועלים בגזרה // דובר צה"ל

19:15 צה"ל מתיר לפרסום את שמותיהם של 12 חללים נוספים שנפלו בקרבות הדרום:

סמל רותם דושי, בן 20, משמשית, לוחם בחטיבת צנחנים 

 סמ״ר אלכסנדר מאסלי, בן 21, מעפולה, טכנאי נמ״ר בגדוד 601

סמל אור מלכה, בן 21, מעכו, חייל במתפ״ש

סרן (מיל) דוד מאיר, בן 31, מירושלים, לוחם בסיירת מטכ״ל

רב״ט רועי פרי, בן 19, משוהם, לוחם בגדוד 13

סמל עידן רז, בן 20, מעין המפרץ, לוחם בגדוד 13

רס״ן רועי צ׳אפל, בן 25, מזכרון יעקב, מפקד פלוגה בסיירת נח״ל. 

סגן אלינה פרבוסודובה, בת 23, מחיפה, קצינה במחוז דרום פיקוד העורף. 

רס״ל (במיל') תומר דולב, בן 34, מאשקלון, לוחם בגדוד בר 

רב״ט ליאור עזיזוב, בן 20, מכפר סילבר, לוחם בגדוד 13

סגן עדן נימרי, בת 22, ממודיעין, מפקדת צוות ברוכב שמיים

סמ״ר טל לוי, בן 21, מירושלים, מפקד כיתה בגדוד 50

18:58 "אנחנו במלחמה. הם ביקשו מלחמה, ויקבלו מלחמה גדולה", אומר גורם מדיני ומציין כי המלחמה תימשך ימים ארוכים, אולי אפילו שבועות ארוכים. עוד הוסיף כי במסגרת המלחמה, ונוכח הזוועות הגדולות שביצעו הטרוריסטים, צה"ל הפסיק להשתמש ב"הקש בגג" כשיטת פעולה, ומסתפק בפינוי המוני באמצעות כרוזים.

עוד ציין כי עד עתה דווח כי איראן לא הייתה מעורבת בהכוונת חמאס במלחמה שפתח, אך כעת אומר הגורם המדיני "בהתחלה לא היו אינדיקציות, עכשיו כבר יש עוד איניקציות". בתשובה לשאלה האם חיזבאללה יצטרף למערכה, ציין הבכיר: "איראן דוחפת את חיזבאללה להיות ערוכים למערכה".
"אנחנו בשלב הבלימה, ומעבר למתקפה מוחצת, והיא תהיה עוד יותר מוחצת. זה לא יהיה פשוט. אבל אנחנו מנתקים את חבל הטבור של עזה מישראל".

ארונו של רב״ט עילי בר שדה שנפל בקרבות בדרום מובא לקבורה, צילום: AP Photo/Erik Marmor

18:56 דיווח ב״פוליטיקו״: ישראל ביקשה מארצות הברית טילים מונחים מדויקים ומיירטים עבור מערכת ההגנה האווירית כיפת ברזל. לפי הדיווח ישראל גם ביקשה טילי אוויר-קרקע.

18:51 שריפה גדולה בשדרות, נבדק חשד שכתוצאה מפגיעת רקטה.

זירת נפילת הרקטה בהר אדר // צילום: יוני ריקנר

18:38 מחבל חיזבאללה נהרג בתקיפת צה"ל בדרום לבנון.

18:23 הגיהאד האסלאמי טוען כי הוא אחראי לפעולה אחה"צ בגבול לבנון.

18:14 שורת התקיפות בחצי שעה-שעה האחרונות מתוארות בעזה כאינטנסיביות והעוצמתיות ביותר מתחילת המלחמה. עוד כי הושמד מטה חברת התקשורת של חמאס בעזה, וכי בוצעה תקיפה באזור מעבר רפיח בדרום רצועת עזה.

כתב "ישראל היום" נטע בר עם החיילים בשטחי הכינוס // צילום: שמואל בוכריס

18:10 המטח לאזור ירושלים: במטח האחרון לכיוון ירושלים נפצעו 9 בני אדם. 6 מהם בביתר עילית, 2 בהר אדר ו-1 באבו גוש. 

בביתר עילית ילד פצוע במצב קשה ו-5 במצב קל, בהר אדר אישה במצב קשה ופצוע נוסף במצב קל ובאבו גוש פצוע במצב קשה.

כוחות צה"ל בעוטף, צילום: אורן בן חקון

17:47 אזעקות בבאר שבע.

17:43 אירוע בטחוני באזור כרמיה.

17:38 עדכון לגבי הנפגעים במטח לירושלים: ילד כבן 10 במצב קשה עם רסיסים בגב ו-3 קל.

17:33 פצוע אנוש, פצוע קשה, שני פצועים בינוני ושניים קל כתוצאה מההיתקלות באזור אדמית.

זירת נפילת הרקטה, צילום: דוברות המשטרה

הודעת המרכז רפואי לגליל בנהריה: אחד הפצועים מוגדר במצב אנוש והוכנס בדחיפות לחדר ניתוח. פצוע נוסף, המוגדר במצב קשה, הוכנס אף הוא לחדר ניתוח. שני פצועים נוספים, המוגדרים במצב בינוני, הוכנסו לחדר הלם, ושניים במצב קל עוברים בדיקות בחדר המיון.

17:28 שינוי דרמטי בהוראות הפתיחה באש ביו"ש בשל המלחמה: ירי לעבר כל מי שמתקרב כדי לפגוע ביישוב או במרכיבי הבטחון.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ לתושביו: "אין טיפת הכלה. אין היסוס בנושא הזה. היישובים במוכנות גבוהה. אנחנו בקשר עם כל היישובים וגם עם הפיקוד הזוטר והבכיר בצבא. עם ישראל יקום ויתגבר ויכה את האוייב שוק על ירך וינצח".

הפגיעה בביתר עלית, צילום: קרדיט: דוברות כב"ה מחוז יו"ש

17:25 עדכון לגבי המטח לאזור ירושלים - 2 פצועים קשה ו-2 בינוני מפגיעות רקטה בביתר, הר אדר ואבו גוש. רקטה נחתה גם בבית לחם.

17:22 משרד החינוך לאחר הערכת המצב: מחר יש להיערך לפעילות חינוכית באופן מקוון בכל רחבי הארץ בהתאם לשיקול המנהלים.

17:17 ארבעה פצועים במצב קל-בינוני כתוצאה מפגיעה בביתר עלית; פגיעה ישירה במסגד באבו-גוש.

פגיעה ישירה במסגד באבו גוש, צילום: השימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א׳ לחוק זכויות יוצרים

17:15 פיקוד העורף: על תושבי היישובים הסמוכים לגבול הצפון להיכנס למרחבים מוגנים (רשימת היישובים - אביבים, אדמית, ברעם, ג'ורדיח, א נוואקיר, דוב"ב, דישון, דפנה, זרעית, חניתה, טוליפ, יובל, יפתח, יראון, מטולה, מלכיה, מנרה, מעיין ברוך, מרגליות, משגב עם, מתת, נטועה, עג'ר, עראמשה, ראש הנקרה, שומרה, שלומי ושתולה).

17:13 האיחוד האירופי משהה לאלתר את התשלומים לפלשתינים בגלל היקף הטרור והברוטליות במהלך מתקפות חמאס בשבת, כך הודיע הנציג ההונגרי בנציבות האירופית, אוליבר וארהיי.

ההצהרה של וארהיי הגיעה שעות בודדות אחרי שבכירים באיחוד הבהירו כי אין כסף אירופי המועבר לחמאס וכי המגעים עם הארגון מוקפאים זה 16 שנה. האיחוד האירופי מגדיר את חמאס כארגון טרור.

הדברים באים לאחר הכרזת ממשלת גרמניה כי היא בוחנת מחדש את העברת הסיוע בגובה מאות מיליוני יורו לפלשתינים. שרת הפיתוח סווניה שולצה אמרה כי הממשלה בברלין תמיד וידאה שהכסף משמש למטרות שלום, "אולם התקיפות האלה על ישראל הביאו לשבר איום. נבחן את כלל המחויבות שלנו לשטחים הפלשתיניים". לדבריה, גרמניה תדון עם ישראל כיצד לשמר תוכניות פיתוח באזור.

17:05 נפילות עם נפגעים כתוצאה מהמטח לאזור ירושלים.

17:00 אזעקות בירושלים וסביבתה, ובגוש עציון.

16:56 דובר צה"ל: מסוקי קרב של צה"ל תוקפים כעת בשטח לבנון.

16:51 עיריית שדרות: במטח האחרון כ-10 פגיעות במבנים ורכבים בערים. אין נפגעים בגוף.
נגרם נזק.

16:49 האירועים בצפון: צה"ל סיכל ניסיונות חדירה מלבנון באיזור אדמית בגליל המערבי וחיסל מחבלים, שני חיילים נפצעו קל-בינוני.

16:44 לפחות שתי פגיעות ישירות בבתים באשקלון, סריקות נמשכות אחר נפגעים.

16:32 שני פצועים בינוני-קל באדמית.

מחאת משפחות הנעדרים מול הקריה

16:20 ירי פעיל ביישוב יערה בגליל המערבי. חשד לחדירת מחבלים נוספת.

16:13 דיווח בלבנון על תקיפה של חיל האוויר בכפר מרווחין שנמצא מול מושב זרעית. במקביל, תושבי קריית שמונה הונחו להיכנס למרחבים המוגנים.

צה״ל תקף בשטח לבנון מגדלי תצפית של חזבאללה ואת המרחב שממנו בוצעה חדירת המחבלים,

16:04 חשד לחדירת מחבלים באיזור סופה בעוטף עזה. חילופי אש במקום.

16:46 חילופי האש בצפון: מסתמן שמחבלים פתחו באש לעבר עמדת תצפית, כוחותינו השליכו לעבר הגבול רימון שלאחריו התפתחו חילופי אש.

15:44 צה"ל תוקף כעת תקיפה נרחבת במוקדים רבים של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, פרטים נוספים בהמשך.

תקיפות של חיל האוויר בג'בליאא // רשתות ערביות

15:38 בהמשך לדיווח הראשוני, כוחות צה"ל הרגו מספר חמושים שחצו לשטח ישראל משטח לבנון. הלוחמים ממשיכים בסריקות במרחב. כמו כן, מסוקי קרב תוקפים כעת במרחב.

15:36 דיווח ראשוני על חדירת מחבלים בזיקים.

15:35 שרי החוץ של האיחוד האירופי יתכנסו מחר לדיון חירום על המצב בישראל, כך הודיע הממונה על מדיניות החוץ של האיחוד, ז'וזפ בורל. מוקדם יותר גינה האיחוד בחריפות את מתקפת חמאס והביע סולידריות עם ישראל, תוך הדגשת זכותה להגן על עצמה בהתאם לחוק הבינלאומי.

זירת ההיתקלות עם מחבלים בזיקים // השימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

15:30: תשעה אזרחים אמריקנים נהרגו במתקפת הטרור של חמאס, כך אישר הממשל האמריקני. בהודעת הבית הלבן נמסר: "אנו מוסרים את תנחומינו הכנים לקורבנות ולמשפחות הנפגעים, ומאחלים החלמה מהירה לפצועים". לפי רשת BBC, יותר מעשרה אזרחים בריטיים נהרגו או נעדרים בעקבות מתקפת הטרור של חמאס. הרשת מסתמכת על גורם בריטי רשמי.

15:23: ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח כעת עם ראשי הרשויות בדרום ואמר: ״רק התחלנו. אנחנו בעיצומה של מערכה. אני יודע שעברתם דברים נוראיים וקשים. מה שחמאס יעבור יהיה קשה ונורא. אנחנו כבר בתוך המערכה ורק התחלנו בה. ההנהגה שלכם חזקה מאוד בימים הקשים האלה. זה יקח זמן ודרושה עמידה חזקה בימים הקשים הקרובים. המדינה תהפוך כל אבן כדי לסייע לכולכם. אני מבקש מכם לעמוד איתן כי אנחנו הולכים לשנות את המזרח התיכון. אני מחבק אתכם ואת התושבים - כולנו אתכם ואנחנו ננצח אותם בכוח, הרבה מאוד כוח״.

15:16: חטיבת גבעתי פעלה בימים האחרונים בעוצמה ובנחישות, על מנת להשתלט בחזרה על יישובי העוטף ולהבטיח את בטיחות האזרחים. בבוקר יום שבת, סיירת גבעתי שלחה כוח נרחב לעיר שדרות לסריקות. לאחר הערכת מצב נוספת, כלל היחידה נשלחה לישוב נחל עוז על מנת לחלץ את התושבים ולחסל את חוליות המחבלים. בערב יום שבת חברו לבסיס משמר הנגב כ-400 תושבים שהחטיבה חילצה מנחל עוז. החטיבה פעלה בנוסף ביישובים כפר עזה וכיסופים ונטרלה את המחבלים אשר איימו על תושבי העוטף. 

15:15: התקבל דיווח על חדירה של מספר חשודים לשטח ישראל מגבול הצפון. כוחות צה"ל פרוסים במרחב. הנחיה לתושבי הגליל המערבי ביישובים צמודי גדר להיכנס למרחבים המוגנים.

חשד לחדירה בצפון: צה"ל ירה לעבר החשודים שהתקרבו לגדר

15:11: זינוק במספר ההרוגים ברצועת עזה. משרד הבריאות שם מדווח על 560 הרוגים, 2,900 פצועים.

15:06: גורם מצרי טוען: הזהרנו את ישראל מפיצוץ. סוכנויות הידיעות AP ציטטה מקור שלפיו במצרים התריעו לפני מתקפת הטרור.

14:46: בשעה האחרונה מטוסי חיל האוויר תקפו בית השייך למשפחת "אל חשש" במרחב רפיח. שני מחוסלים כתוצאה מהתקיפה.

14:31: סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת מפי מקור כי קטאר מנהלת שיחות דחופות עם חמאס בסוגיית עסקת שבויים ובתיאום ארה"ב. עוד דווח כי חמאס בשיחות מציע לשחרר נשים וילדים שחטף בתמורה לשחרור 36 אסירות פלשתיניות מהכלא הישראלי. מקור הדברים הוא ככל הנראה מתוך רצועת עזה ואין להם כל אישור ממקורות אחרים בעולם או בישראל.

גורם מדיני: "אין כל משא ומתן".

14:10: משרד הבריאות מעדכן על 2506 פצועים שפונו לבתי החולים.

14:01: התרעות בגבול הצפון: אזעקות במבואות חרמון. בלבנון מדווחים על לפחות 12 טילים שוגרו לעבר החרמון והגליל העליון. זוהתה נפילה אחת בשטח פתוח.

13:58: שר האנרגיה והתשתיות, חה"כ ישראל כ"ץ, הורה לחברת מקורות לנתק מיידית את אספקת המים לרשות הפלסטינית ברצועת עזה.

13:53: בריטניה הכריזה על כך שהיא מוכנה לסייע בכל הנדרש, וכן תשלח סיוע צבאי לישראל.

13:52: הפלשתינים מדווחים על עשרות הרוגים בזירת התקיפה בג'באליה.

13:51: מד"א עידכן באופן רשמי כי מניין הנרצחים עלה ל-800.

13:50: מטח לעבר גוש דן.

13:48: תקיפות צה"ל בשעה האחרונה מתמקדות בעיר עזה. עשרות יעדים של ארגון הטרור חמאס מותקפים, ביניהם בתי בכירים. ברצועת עזה מדווחים על מחוסלים ופצועים רבים בזירות התקיפה.

13:21: בעזה מדווחים שצה"ל תוקף את מגדלי נאיף בצפון הרצועה. דובר צה"ל בערבית קרא לתושבי שכונת רימל להתפנות מבתיהם.

13:15: צה"ל תוקף כעת באופן נרחב ברצועת עזה.

12:43: בהמשך לירי הרקטות לעבר אשדוד: אישה כבת 50 במצב קשה, עם חבלה רב מערכתית. מפונה לבית החולים אסותא.

12:40: בהמשך לירי הרקטות לעבר אשקלון: ארבעה פצועים פונו לבית החולים ברזילי, בהם: בן 75 במצב אנוש, גבר אחד במצב קשה ושניים במצב קל. המשטרה קוראת לאזרחים להישאר בקרבת מרחבים מוגנים, להישמע להנחיות כוחות הביטחון ולהימנע מכל הגעה לזירות נפילה.

פצועים קשה מפגיעת רקטות באשדוד ובאשקלון | השימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

12:34: נפילת רקטות באשקלון ובאשדוד.

12:20: שר הביטחון גלנט בפיקוד הדרום: ״הוריתי להטיל מצור מוחלט על עזה. אנחנו נלחמים בחיות אדם ואנחנו נוהגים בהתאם״

12:09: דיווחים על נפילות באזור ירושלים. במערכת הביטחון בודקים את הפרטים.

12:00: אזעקות בירושלים וברחבי גוש דן.

11:54: כוחות צה"ל חיסלו מחבלים בהיתקלויות בכפר עזה ובבארי.

11:37: בתום הערכת מצב בעיריית חיפה הוחלט לפעול להכשרת כל המקלטים והמרחבים המוגנים ברחבי העיר.

11:31: עיריית שדרות לתושבים: יש לשהות בסמיכות למרחבים מוגנים ואין הנחיה להסתגר בבתים.

11:18: דובר צה"ל: "אין לחימה בישובים, אנחנו בשליטה. האירועים במהלך הלילה - בודדים. הפרצות בגדר יאובטחו על ידי טנקים. עברנו לגלי תקיפה עוצמתיים. נגיע לאלפי מטרות". עוד הוסיף דובר צה"ל כי אין מחסור בציוד ובאוכל: "הכל יגיע. אנחנו בגיוס מילואים רחב מאוד, מעולם לא גייסנו כמות כזאת בכזאת מהירות".

11:17: צה"ל תוקף כעת מטרות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.

10:36: קרב בין לוחמי צה"ל למספר מחבלים בשדרות, סמוך למכללת ספיר. מספר מחבלים חוסלו. תושבי שדרות נדרשים עדיין להסתגר בבתיהם.

10:30: משרד הבריאות בעזה מדווח: 493 הרוגים ברצועה, 2,751 פצועים

09:52: לוחמי צה"ל חיסלו מחבל שניסה לחדור לבסיס זיקים שמצפון לרצועת עזה.

מפקד אוגדת עזה, תא״ל אבי רוזנפלד, מנהל את הלחימה בגזרה, צילום: דובר צה"ל

09:32: קרב יריות בשדרות: שני מחבלים חוסלו. 

08:47: אירוע ירי בשדרות: היתקלות בין כוחות צה"ל למחבלים סמוך למכללת ספיר.

08:18: דיווחים בעזה: בכיר בארגון הטרור של ועדות ההתנגדות, אבו אל עבד, חוסל הלילה בתקיפות צה"ל.

כוחות צה"ל נערכים בדרום, צילום: רויטרס

08:14: משרד הבריאות מעדכן כי עד כה פונו לבתי החולים 2,382 פצועים. מהם: 22 אנוש, 345 קשה, 462 בינוני, 1,175 קל, 56 חרדה ו-209 בהערכה רפואית.

08:13: משרד הבריאות בעזה מדווח על 436 הרוגים ברצועה מתחילת המבצע, ו-2,271 פצועים.

07:51: לצורך זיהוי הקורבנות: הממשלה אישרה למשטרה שימוש במאגר הביומטרי של משרד הפנים.

נרות נשמה בקהילה היהודית בלוס אנג'לס, צילום: אי.פי.איי

07:32: טיסה מיוחדת תצא מלימה בירת פרו לישראל עבור ישראלים שגוייסו בצו 8 ומעוניינים לשוב ארצה. הטיסה, במימון איגוד הפדרציות היהודיות של ארה"ב, תצא משדה התעופה בלימה ביום שלישי 10/10/23 בשעה 20:00 שעון פרו.

07:04: בצה"ל לא שוללים את האפשרות שבין החטופים המוחזקים בעזה ישנו גם קצין בכיר.

07:00: צה"ל מציב טנקים ביותר מ-20 מוקדים על הגדר.

06:45: הרמטכ"ל ומפקד סנטקום שוחחו מספר פעמים - אתמול הייתה שיחת טלפון. המטרה של השיח הזה הוא תיאום מלא - תיאום מודיעיני, מבצעי. האמריקאים מורידים נושאת מטוסים וספינות "אייג'יס" במזה"ת. מדובר בהפגנת עוצמה אבל לא שמייצרת תמונת מודיעין משותפת מול עזה ומול איראן.

06:39: בעוטף יש שישה מוקדים שנחשבים עדיין כפתוחים: כפר עזה - כוח מגדוד 13 דיווח שזיהה 7 מחבלים במרחב הקיבוץ ולאחר חילופי אש המחבלים נמלטו לשדות ומתחבאים שם, נבדק חשד לפיר מנהרה. הערכה כי בבארי יש 70 מחבלים שהגיעו למרחב ולאחר חילופי ירי מרביתם נהרגו, הכוחות עדיין בנקודה ויש שם כמה מחבלים שהתבצרו בבתים בקיבוץ. נירים - דיווח על 6 מחבלים סמוך לגדר. עלומים - 4 מחבלים סמוך לקיבוץ. שער הנגב - 3 מחבלים סמוך לקיבוץ. ניר עוז - 4 מחבלים ביישוב. חולית - יחידה 630 זיהתה 4 מחבלים בקיבוץ וסיירת צנחנים פועלת במקום.

06:35: בצה"ל מעדכנים כי דרך הפעולה שנראה ביממה הקרובה היא תקיפת שטחי כינוס בהם יש אינדיקציה מודיעינית של ריכוזי כוחות חמאס. עד כה נתקפו 800 מטרות. 

05:51 משלחת איראן לאו״ם הכחישה  את הדיווחים לפיהם מדינתה עמדה מאחורי מתקפות הטרור שבוצעו על ידי חמאס. "אנו עומדים בתמיכתנו הבלתי פוסקת בפלשתין. עם זאת, איננו מעורבים בתגובתה של פלשתין, מכיוון שהיא נלקחת אך ורק על ידה", טענו במשלחת האיראנית.

05:43 דיווחים על היתקלות של כוחות הביטחון עם שלושה מחבלים סמוך לשדרות, חילופי אש במקום.

03:13 צה"ל מדווח על שורת תקיפות מהאוויר. בין היעדים שהותקפו: מבנה בו שהו פעילי חמאס, מספר מפקדות מבצעיות של ארגון הטרור ביניהן מפקדה בבניין בן שלוש קומות ומפקדה המשויכת לבכיר בכוח הימי של חמאס, מחמד קשטה. עוד הושמד נכס מבצעי בשימוש במסגד במרחב ג'באליה, ונכסי מודיעין נוספים.

תקיפות צה"ל ברצועה, צילום: אי.פי

02:30 דיווחים על תקיפות משמעותיות מהאוויר ברצועת עזה.

02:05 מזכיר הממשלה, יוסי פוקס, מצייץ ציוץ שעשוי לרמז על מטרות הממשלה במבצע: "מלחמת עזה הראשונה, מתוכננת להיות גם האחרונה!".

01:00 ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ יולי אדלשטיין, תקיים מחר (שני) בשעה 11:00 דיון חסוי, בו תשמע עדכון מודיעיני-מבצעי על "חרבות ברזל" ויאושר צו שר הביטחון לגיוס מילואים.

00:39 מטח נוסף ליישובי הדרום ולאשקלון.

00:10 פגיעה בבניין מגורים בן 2 קומות באשקלון. בשלב זה, חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח ברזילי ילד כבן 8 במצב קל עד בינוני עם פציעות מרסיסים ואישה כבת 40 בהתקף חרדה.

פגיעה ישירה בבניין באשקלון | שמואל בוכריס

לוחמי אש מפנים את הבניין לאחר שבמקום התפתחו מספר שריפות (עליהן הושגה שליטה). בנוסף, מתבצעות סריקות בדירות בכדי לשלול לכודים, סריקות לאיתור לכודים וכיבוי שריפה במספר מוקדים.

00:09 מטח נוסף לעבר יישובי הדרום, בהם גם העיר אשקלון.

הפגיעה בבניין המגורים באשקלון, צילום: שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

00:00 דיווחים על פגיעה ישירה בבניין מגורים באשקלון. 

השתתפו בהכנת הכתבה: איליה יגורוב, אריה אברמזון, דוד ברון, דור מלול, דנה בן שמעון , יורי ילון, לילך שובל, נועם (דבול) דביר, נטע בר, עידן אבני, שחר קליימן וכתבי "ישראל היום"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר