ביידן בנאום היסטורי: "אנחנו מאחורי ישראל, אל תנצלו את המצב - נתערב אם יהיה צורך"

הנשיא האמריקני התייחס לתמיכה והסיוע הצבאי לישראל וגם העביר מסר מאיים לחיזבאללה • "כל ארגון שחושב להתערב בסיטואציה - אל תעשו זו" • מזכיר המדינה בלינקן ינחת בישראל ביום חמישי

ביידן בנאום היסטורי: "אנחנו עומדים לצד ישראל!"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מסר היום (שלישי) בהצהרה מיוחדת מהבית הלבן הצהרה חסרת תקדים, בה הביע שוב את תמיכתו החד משמעית בישראל.

"אזרחים רבים נשחטו בישראל. בינהם 14 אזרחים אמריקנים. הורים הגנו על ילדיהם בזמן שהם נרצחים. צעירים מתו במהלך חגיגת שלום בפסטיבל מוזיקה. הטראומה הזו לא תלך. יש הורים שעדיין מחכים לשמוע מהילדים שלהם. תינוקות, ניצולי שואה, נלקחו בשבי. חמאס הפרה כל קוד של אנושיות.

"זה טרור. אבל לצער העם היהודי, זה לא חדש. התקיפה הזו הביאה זכרונות חשוכים של רצח עם של היהודים. עלינו להיות ברורים - אנחנו עומדים עם ישראל. אנחנו עומדים עם ישראל. אנחנו נוודא שיש להם מה שצריך להגן על עצמם ולהגיב על ההתקופה הזו. אין הצדקה לטרור, אין תירוץ.

"חמאס לא עומד לצד הפלשתינים לזכות להגדרה עצמית. הוא עומד לצד הרצון לרצח יהודים, שימוש באזרחים כמגן אזרחי. כמו כל אומה אחרת בעולם - לישראל יש את הזכות להגיב על התקפות מסוג כזה.
היום אמריקה מתפללת למען כל המשפחות שנקרעו. הלב נקרע שמאבדים משפחה. הזעם, הכאב, תחושת החוסר תקווה.

ביידן ונתניהו, צילום: רויטרס

"הצוות שלי בקשר עם הישראלים מהרגע שזה התחיל. הצענו סיוע צבאי. נוודא שישראל לא תישאר ללא ציוד צבאי מספיק. הממשל שלי עובד עם הקונגרס בנושא המלחמה הזו. זה לא פוליטי - זה על ביטחון העולם, ביטחון ארה״ב. אנחנו יודעים שיש אזרחים אמריקאים שנשבו בשבי החמאס. נעזור לישראל במאבק להשבת השבויים.

"אגיד את זה שוב לכל מדינה ולכל ארגון שחושב להתערב בסיטואציה - אל תעשו זו. אל. המחלקה לביטחון המולדת עוקבת מקרוב אחר התפתחויות ואיומים על קהילות יהודיות בארה״ב. אהיה ברור - אין פה מקום לשנאה באמריקה. לא נגד יהודים, לא מוסלמים, לא נגד אף אחד. אנחנו מתנערים מהטרור. אנחנו מגנים את מעשי השטן האלו".

בתוך כך, מזכיר המדינה אנתוני בלינקן ינחת בישראל ביום חמישי על מנת להביע את תמיכתו. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר