"תן גז": הוארך מעצרם של שניים מהחשודים ברצח שלו אפללו ז"ל

בר שמאי ויצחק בן דוד יישארו במעצר חמישה ימים נוספים • בדיון עלה כי שמאי, ששהה ברכב, קרא לנהג, חן זיו, להאיץ • השופטת אמסלם: "היחידה החוקרת חיזקה את מעורבותו של שמאי במעשה הקטלני"

מימין לשמאל: בר שמאי, יצחק בן דוד וחן זיו. שלושת החשודים ברצח שלו אפללו על רקע הזירה. צילום: השימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים, רשתות חברתיות, תיעוד מבצעי מד"א

שופטת בית משפט השלום בתל אביב אביטל אמסלם האריכה היום (חמישי) את מעצרם של בר שמאי ויצחק בן דוד, שהיו מעורבים במותו של הנער שלו אפללו ז"ל בראש השנה האחרון. מעצרם של השניים הוארך בחמישה ימים. כזכור, ב"ישראל היום" נחשף לראשונה כי המשטרה חושדת שמדובר ברצח מכוון.

הוארך מעצרם של שני החשודים ברצח שלו אפללו ז"ל // צילום: משה בן שמחון

שלו אפללו ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

לראשונה, אביו של אפללו הגיע עם בנותיו לדיון כדי לראות בעיניו את חלק מהחשודים שמעורבים במות בנו. לא חלף זמן קצר מתחילת הדיון והוא יצא החוצה. כמו כן, הגיעו לדיון חבריו של החשוד יצחק בן דוד. בסיום הדיון נאלצו מאבטחי ביהמ"ש להוציא אותם, לאחר שאחותו של המנוח אפללו צעקה עליהם.

בדיון עלה כי בר שמאי, שהיה ברכב בזמן התאונה, קרא לנהג הרכב, חן זיו, להאיץ מעט לפני הפגיעה הקטלנית. בדיון אמר נציג המשטרה כי מדובר באירוע רצח של ילד בן 16. "ככל שאנחנו מעמיקים בחקירה, אנחנו מגלים שהאירוע בוצע בצורה מתוכננת ומתוזמנת. מבוצעות גם ברגע זה פעולות חקירה רבות", אמר רפ"ק חגי סטולף, והוסיף כי שמאי קרא "תן גז" ודרבן את הנהג להאיץ את הרכב, ובין השאר גם מסר דיווח על מיקומם בזמן אמת.

הסנגור של שמאי אמר בדיון כי מרשו מכחיש את האירוע, וכי הוא לא קשר שום קשר ולא תכנן דבר. בא כוחו של בן דוד טען שמדובר בבחור שלא היה במקום האירוע, וכי הוא מוסר את הגרסה שלו. עוד טען בא כוחו של בן דוד כי האירוע התרחש מתחת לבית שלו, וכי יש מצלמות שמלמדות על התנהגותו לאחר האירוע ועל כך שהוא רץ להודיע למשפחת המנוח על שקרה.

בית משפט השלום בתל אביב, צילום: גדעון מרקוביץ'

השופטת אמסלם, שהאריכה את מעצרם בפעם השנייה לאחר שכבר הוארך לפני יומיים, ציינה בהחלטתה כי בוצעה חקירה מאומצת וכי החשד הסביר נגד שני החשודים התחזק. לפי דברי השופטת, שמאי נכח ברכב הפוגע ונסיבות מעורבותו באירוע והאופן שבו התלווה לו מלמדים על הקשר שלו לביצוע המעשה. לגבי בן דוד, יש לערוך הבחנה בינו לבין אחרים באשר להיקף מעורבותו בתכנון ובביצוע המעשה.

"לאחר שעיינתי בחומרי החקירה שהוצגו בפניי היום, אני סבורה שהיחידה החוקרת חיזקה את מעורבותו של חשוד זה במעשה הקטלני. כפי שצוין במהלך הדיון, לחשוד מיוחסים התכנון והתזמון, וגם מעשים ממשיים לשיבוש הליכי משפט. גם נחשף במהלך הדיון כי מייד עם מעצרו של הנהג, חשוד זה ציין בפניו כי הוא יודע מה להגיד", כתבה השופטת אמסלם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר