“מייסד תכנית “שחקים” מסביר איך הילדים שלכם יתקבלו ל-8200″

"הבהלה ל8200" -יותר ויותר הורים מחפשים את הדרך לקדם את ילדיהם להגיע ליעד הנכסף - גיוס צבאי ליחידת 8200 הטכנולוגית של צה"ל

צילום יח"צ

בשיתוף שחקים

איך עושים את זה? איך תקדמו את ילדכם לאופק המיוחל?

לא סתם 8200 קיבלה את מעמדה כמקפצה הכמעט בלעדית של משוחררים טריים להייטק.

עם צאתם, מקבלים המשוחררים הטריים הצעות מפתות שכהורים יכולנו, וכנראה עדיין יכולים, רק לחלום עליהן.

מדובר על הצעות בגובה של עשרות אלפי שקלים.

לעיתים אותם “ציידי ראשים” – המגייסים של חברות ההייטק, אף מאתרים את המשרתים ביחידה אף מספר חודשים טרם סיום שירותם הצבאי, בכדי “לנעול” אותם עם הצעות מפתות לפני שמישהו אחר יספיק.

8200 היא כנראה היחידה המפורסמת ביותר שנהנית ממוניטין שכזה, אך ישנן יחידות רבות וטובות נוספות שזו בהחלט תהיה החלטה חכמה להגיע אליהן.

העניין הוא, שכמו הילד או הילדה שלכם – אלפי מועמדים אחרים מתחרים על אותם המקומות בדיוק ביחידות היוקרתיות.

כדי להתקבל אליהן, צריך הרבה יותר מקורס פשוט או תחביב במחשבים.

צילום יח”צ

איך ייראה מועמד פוטנציאלי?

המועמד הפוטנציאלי צריך להיות יצירתי, סקרן, בעל התמצאות במרחב הדיגיטלי, צריכה להיות לו יכולת חשיבה 

מחוץ לקופסא בניתוח בעיות מורכבות, יכולת למידה מהירה והסקת מסקנות בנוסף עליו לדעת לעבוד היטב בצוות, יכולות מתמטיות וידע בעולם המחשבים והתכנות ובפרט בעולמות הסייבר.

נשמע הרבה?

דיברנו עם עידו דויטש, מייסד מכללת “שחקים” על איך ניתן להגביר את סיכויי הילד להיקלט לאחת מהיחידות היוקרתיות. “התחרות היום כל כך גדולה, שעל כל תקן ב8200 או ביחידות המקבילות מתחרים עשרות או מאות מועמדים” מסביר עידו.

“8200 חווה את ההיפך הגמור מתעשיית ההייטק. בעוד שחברות הייטק היום משוואות לכח אדם איכותי, 8200 סובלת מעודף היצע”.

“איך אני יודע? שימו לב לכתבות בחדשות. אנחנו רואים יותר ויותר כתבות על יחידות קרביות שמנסים לגרום להן להיראות חשאיות, מסתוריות ומגניבות שכאלה. זה לא במקרה. הצבע יודע שהוא צריך להעלות את המוטיבציה בקרב המועמדים להתגייס ליחידות הקרביות, שדווקא הן סובלות כעת ממחסור חמור ברצון המתגייסים להגיע אליהן”.

עידו דויטש

אז בכל זאת אנחנו מעלים את הסיכוי של הילד להגיע ליחידות היוקרתיות הללו?

בדיוק פה מכללת שחקים נכנסת לתמונה.

שחקים פיתחה מסלול מקצועי המותאם לתלמידי חטיבה ותיכון, הכולל מגוון קורסים והכשרות המתאימים לילדים המבקשים להיחשף לעולמות הסייבר והקוד בין אם הם מחזיקים בידע קודם ובין אם לאו.

הקורסים משמשים כהכשרה מקצועית, טעמה מעולמות הטכנולוגיה והחדשנות וכמובן נועדו כדי לשפר את סיכויי המועמד להגיע בעתיד לגיוס טכנולוגי.

“המדריכים שלנו מגיעים מ8200. התכנים שלנו נכתבו על פי מתודולוגיות העבודה והצרכים של 8200. 

הרעיון מאחורי שחקים, הוא לא ללמד סייבר, תכנות או טכנולוגיה. אלא הוא ללמד את התחומים הללו באופן שמותאם למציאות הישראלית, אותה מציאות שבה יש מחסור חמור במהנדסים, אנשי סייבר, ומומחי טכנולוגיה”.

מה בעצם אתם מלמדים בקורסי הסייבר שלכם?

“קורס הסייבר לנוער המוביל שלנו – האקר פרו, הוא קורס הסייבר המוביל בישראל לבני נוער.

הסיבה לכך היא שהוא יודע להביא את החניכים מרמה של אפס ידע לרמה גבוהה מאוד שבה הם שולטים בפרקים נבחרים מעולמות הסייבר, קוד, רשתות, ענן, מודיעין ועוד. והם גם נהנים תוך כדי התהליך, לא שכחנו את זה”.

האם זה מתאים לכל אחד?

“אני לא יכול להגיד שהלימודים מתאימים לכל נערה ונער.

בראש ובראשונה, החניך נדרש להראות זיקה חזקה לתחום. לפעמים אנחנו מדברים עם הורים שהם רוצים לקדם את הילד לכיווני הייטק, הרבה יותר ממה שהילד רוצה לקדם את עצמו. מן הסתם שמקרה כזה לא ימריא”.

האם יש דרישות קבלה?

“כן. אנחנו בוחנים את רמת האנגלית (לא נדרשת רמה גבוהה מדי), ויכולת חשיבה פסיכוטכנית מסויימת. אנחנו יודעים מה אנחנו מחפשים. כמו כן, אנחנו מקיימים ראיון אישי לצורך היכרות מקדימה עם החניך ובכדי לקבוע את התאמתו”.

מתי נכון להתחיל לדעתך?

“זה תלוי במטרה שלכם. אם מדובר בילד שהמטרה שלו היא להתקבל ל8200, אז הייתי מייעץ להתחיל איפשהו באזור כיתה י’, במידה ולילד יש איזשהו רקע טכני מסוים. אם אין רקע קודם, מומלץ להתחיל אפילו לפני.

ילדים שתופסים את זה בזמן ויכולים להתחיל באזור כיתה ז’-ח’ – זה מדהים מבחינתם והם משפרים משמעותית את סיכוייהם להגיע ליחידות טכנולוגיות ואפילו להשתלב בעבודות הייטק עוד טרם שירותם הצבאי”.

שחקים גם מציעה מסלול השתלבות בהייטק לנוער?

“בדומה לאיך שחברות הייטק מאתרות מועמדים לקראת תום שירותם הצבאי ועוד במהלך התואר שלהם, המחסור החמור הביא את תעשיית ההייטק לנסות ולאתר מוחות מבריקים עוד בגילאי תיכון.

הדרך הנוחה ביותר עבורם היא לחבור לגופים כמו שחקים, ולשלוף משם את המצטיינים.

כך למשל שיבצנו 2 חניכים לפרויקט של אינטל, מועמד אחד שהשתלב בפרויקט בדיקות בגוגל ועוד מועמד שהתחיל לעבוד על מערכת לבדיקות רפואיות שאין לי יכולת להרחיב עליה יותר מדי במיקרוסופט.
עם זאת, אנחנו לא מבטיחים שום דבר, כיוון שהשיקולים כאן הם לא שלנו אלא של החברות בלבד.

במכללת שחקים לומדים מכיתה ג’ ועד כיתה י”ב. לכל שכבת גיל קורס מותאם.

קורס סייבר קידס – קורס סייבר לילדים שהוא בסיסי ומהנה – מיועד לכיתות ד-ו.

קורס תכנות במיינקראפט– שני קורסים שונים- מתכנתים שם במיינקראפט- אחד לכיתות ד-ה, השני לכיתות ו-ח.

קורס סייבר לנוער – האקר פרו (קורס הדגל) – קורס שמלמד סייבר, האקינג ואבטחת מידע- מיועד לכיתות ו’-י’.
קורס תכנות בפיית’ון לנוער – קורס שמלמד תכנות וקוד לחסרי ידע קודם- מיועד לכיתות ו’-יב’.

נעשה לכם ההורים קצת סדר, הדרגתיות הלמידה חשובה כמו אבני יסוד לבית, השלב הראשוני בגיל הסודי הילדים ילמדו וידעו Java Script ברמה בסיסית טובה, שפה שכל בונה אתרים מקצועי מוכרח להכיר. לאחר מכן הם ילמדו וידעו לכתוב ב-Python שמשמשת לפיתוח תוכנה, פיתוח משחקי מחשב, בינה מלאכותית ו-QA.בנוסף בימים אלו שחקים משיקה את קורס ה”מטאוורס” הראשון בישראל.

מדובר בקורס הראשון מסוגו שמלמד את יסודות הweb3, הדור הבא של האינטרנט, שמאפשר לגיימרים ומתכנתים צעירים להשתלב בעבודות הייטק עוד טרם שירותם הצבאי.

את מכללת שחקים שהיא בית ספר ללימודי סייבר לילדים ונוער ייסד עידו דויטש, מהנדס תוכנה ומרצה אקדמי במסלולי אבטחת מידע וסייבר במכללות טכנולוגיות.

בנוסף עידו מנהל בהתנדבות מרכז לנוער בסיכון..

אתר החברה

דף הפייסבוק של שחקים

בשיתוף שחקים

כדאי להכיר