הגיע הזמן שהשיניים התותבות יפסיקו לרקוד

ישראלים רבים הסובלים מחוסר שיניים נרחב משתמשים בתותבות נשלפות, אך למרות שהתותבות נאחזות על-גבי שתלים - הן עדיין לא יציבות ויוצאות ממקומן בסיטואציות הכי פחות מתאימות. מערכת שיקום חדשנית, פרי פיתוח ישראלי, מטפלת בבעיה זו שמטרידה את מנוחתם של רבים, ומספקת לבעלי התותבות שקט נפשי ובטחון בחיי היום-יום

בשיתוף מרפאת שיניים אברקדברה

לאורך מאות, ואולי אלפי שנים, השיניים התותבות הנשלפות היו הפתרון היחידי למקרים של חוסר שיניים נרחב. עם השנים, התותבות השתכללו – אם במשך מאות שנים היו עושים את התותבות משיני אדם, שיני פרות ושנהב (לעשירים במיוחד) שהותקנו על מסגרות עץ וחרסינה, במאה ה-19 החלו לייצר תותבות מגומי, ואילו כיום השיניים התותבות מיוצרות מחומרים פלסטיים ופולימריים שונים, ולכן הן קלות למדי ובעלות מראה אסתטי.

למרות ההתפתחות הטכנולוגית, גם התותבות הטובות ביותר עדיין סובלות מבעיה מרכזית אחת, הפוגעת בשגרת היום ובבטחון העצמי של החובשים אותן – התותבות לא יושבות בפה באופן חד-משמעי, ויוצאות ממקומן בסיטואציות הכי פחות מתאימות. זה יכול לקרות בארוחה חגיגית בנוכחות כל המשפחה או באמצע הרצאה באוניברסיטה – שליפת התותבת מהמקום מובילה תמיד למבוכה ולרצון להסתתר כדי להשיב את “השיניים” למקומן.

“כאשר המטופל מגיע בתלונה על תותבת שלא יושבת כמו שצריך בפה, מרבית רופאי השיניים יציעו לו להתקין כמה שתלים על-מנת לאחוז את התותבת,” אומר ד”ר אביעד וילנסקי, מנהל מרפאת “אברקדברה” לפתרון בעיות של שיקום על-גבי שתלים. “אבל האמת היא שהתקנת השתלים לבדה לא תפתור את הבעיה, מכיוון שנדרשת גם מערכת שיקומית נכונה, שתאפשר לתותבת להיאחז כנדרש וגם לפזר את כוחות הלעיסה על-פני כל השתלים. אם הכוחות לא מתפזרים באופן מאוזן, במקרה הטוב התותבת תרקוד ותצא ממקומה בתדירות גבוהה. במקרה הגרוע, היא תגרום לשברים ואף לספיגת העצם התומכת ולאובדן השתלים.”

המרפאה המיוחדת לפתרון בעיות של שיקום על-גבי שתלים הוקמה על-ידי “אברקדברה“, סטארטאפ ישראלי המפתח מערכות שיקום טלסקופיות חדשניות. מערכת השיקום על שתלים של “אברקדברה” מבוססת על תורה ביומכנית סדורה, שפותחה על-ידי ד”ר ין הראל – מחלוצי השתלות השיניים בישראל – ולמעשה פותרת את הבעיות האופייניות למערכות השיקום ה”קלאסיות” על-גבי שתלים, הנאחזות באמצעות הברגה, הדבקה או תופסנים מיוחדים, כמו במקרה של תותבות.

“כאשר המטופל יוצא ממרפאת השיניים, רופא השיניים בדרך-כלל נכנס למעין “לימבו”, מצב של המתנה,” אומר ד”ר הראל. “הוא חושש מאוד מהרגע שבו יצלצל הטלפון והמטופל יודיע לו שמשהו לא בסדר, התותבת לא יושבת כמו שצריך, רוקדת, נופלת, אי אפשר לאכול איתה, קשה לדבר איתה… אלה דברים שרופאי השיניים חווים מדי יום. עם המערכת של “אברקדברה” פתאום – הפתעה! – אף אחד לא מתקשר. ואז כשרופא השיניים כבר אוזר אומץ להתקשר למטופל ולשאול לשלומו, הוא שומע שבחים שמעולם לא שמע קודם. הייתה לנו מטופלת שהייתה בטוחה שהתקנו לה מגנטים בפה בלי שהיא תשים לב, והיא לא היחידה!”

דלקת חניכיים, זיהום ושבר בצוואר השתל, האופייניים לשיקום מוברג (אילוסטרציה: “אברקדברה”)

מערכת השיקום הטלסקופית של “אברקדברה” מצטיינת ביתרונות רבים, והראשון שבהם – תחושת בטחון ויציבות כמעט כמו של שיניים טבעיות. למרות שמדובר בפתרון שיקומי נשלף, הוא מרגיש קבוע ויציב בעת דיבור או אכילה – אך ניתן להוצאה לצורך תחזוקה. בדרך-כלל, תותבות מוברגות סובלות מהצטברות מזהמים מתחת לתותבת ומדלקות חוזרות שקשה לטפל בהן, ואילו תותבות נשלפות סובלות מחוסר יציבות. היתרון של המערכת הטלסקופית טמון בהיותה קבועה, אך עם זאת נשלפת – כלומר, שיניים יציבות, אך עם אפשרות מובנית לשמירה על היגיינה טובה ואריכות חיים לתותבת ולשתלים. יתרון נוסף של המערכת טמון בצורך במספר מועט יחסית של שתלים על-מנת להעניק לתותבת אחיזה מיטבית – בלסת התחתונה, אפילו שניים או שלושה שתלים יספיקו; ואילו בלסת העליונה, יהיה צורך בארבעה שתלים בלבד. הדבר הופך את התותבות הטלסקופיות בשיטת “אברקדברה” לפתרון זמין ונגיש לכל מי שסובל מחוסר שיניים נרחב.

“אנחנו יודעים שברוב המרפאות, שיקום של פה מלא יכול לעלות כמו רכב מנהלים, וכשבסוף הוא גם לא פותר את הבעיה – מדובר באכזבה גדולה,” אומר ד”ר וילנסקי. “זה ממש לא חייב להיות ככה. היתרונות המובנים של מערכת השיקום שלנו מאפשרים למרפאת “אברקדברה” להעניק טיפול איכותי ומיטבי, במחיר נגיש, ולספק לכל אחד בטחון ושקט נפשי לאורך זמן – גם אם כבר נכווה בעבר ממערכות שיקום אחרות.”

בשיתוף מרפאת שיניים אברקדברה

כדאי להכיר