עו”ד ישי מויאל: “אני אלחם עבור הלקוחות שלי, עד שאשיג את כל המטרות”.

הוא רואה בעיסוק בדיני משפחה זכות וגם שליחות. בשבילו לייעץ בהליכי גירושין זו ההזדמנות "לגעת" באנשים ברגעים החשובים ולהשפיע לטובה על המשך חייהם. הוא לא מקבל בשום אופן את תופעת תלונות השווא בהליכי גירושין וכדי למנוע ניכור הורי הוא יעשה הכל. ראיון אישי עם עו"ד ישי מויאל

עורך הדין ישי מויאל. צלמת: גלית סברו

בשיתוף עו"ד ישי מויאל

מאחורי הגלימה; ראיון אישי עם עו”ד ישי מויאל. מאת: אדי סוברי

שם: עורך דין ישי מויאל

תחום מומחיות: דיני משפחה ומעמד אישי / גישור

מצב משפחתי: גרוש +3

מקום מגורים: נס ציונה

  1. עו”ד שי מויאל, מזה עשור שאתה מייצג בהליכי גירושין ודיני משפחה. מה הוביל אותך לבחור בתחום משפטי מורכב ורגיש זה?

מכל סוגי ההתמחויות בעולם עריכת הדין, בדיני משפחה אתה זוכה ממש “לגעת” באנשים.

כשאני מלווה לקוח.ה בתיק גירושין למשל, יש בעבודה שלי כדי להשפיע על המשך החיים שלהם. התפקיד שלי הוא לוודא “שיום המחר” (יום אחרי הגט או סיום ההליכים המשפטיים) יאפשר ללקוחות שלי “נחיתה רכה” עד כמה שאפשר כדי שהם יוכלו להתחיל את חייהם מחדש ממקום טוב.

מבחינתי לעסוק בדיני משפחה זו זכות שהיא גם שליחות.

  1. במסגרת ניהול הליכי גירושין אתה נדרש להיכנס לתוך מאבקים מרים בין בני זוג. מה מוציא אותך מדעתך בקשר עם התנהלות של צדדים להליכים אלה?

זוג שרק לפני זמן לא רב, חלק חיים משותפים, משפחתיות וגידול ילדים, הופך בין ליל מזוג אוהב לזוג אויב. המהפך האמוציונאלי הזה, יכול להוציא מצד אחד או משני הצדדים, מהלכים הרסניים.

אחת “הרעות החולות” שאני נתקל בהן, היא תלונת שווא.

התוצאה של מהלך קיצוני כמו הגשת תלונת שווה יכולה להיות ההבדל המהותי בין הליך קצר, נעים ויעיל לבין ממש מלחמת חורמה בין בני זוג שמתגרש.

חשוב לדעת ולזכור, שהליכי סרק לא רק שלא משיגים את המטרה, אלא יכולים להביא לתוצאות הרסניות, משך הליך ארוך ומיותר ובעיקר להעמקת הקרע בין הצדדים שגם ככה נמצאים בסיטואציה לא פשוטה.

  1. עו”ד מויאל, האומנם נעשה שימוש ציני בתלונות שווא כדי לקבל יתרון בהליך הגירושין?

לצערי הרב, כן וחבל שכך.

לתלונת שווא יש השלכות מרחיקות לכת שהצדדים לא תמיד מודעים להן. כגון מעצר, חקירות במשטרה, רישום פלילי ועוד.

לדוגמא, לקוח שלי נעצר בשעות ערב בביתו מול ילדיו בטענה שתקף את מי שהייתה באותו הזמן אישתו. הלקוח שלי נחקר ולמזלו שמע בעצתי וצילם את הוויכוח שהיה ביניהם באותו היום. בצילום ראו בבירור איך מוויכוח “רגיל” האישה התחילה סתם לצרוח שהוא תוקף אותה כדי שהשכנים ישמעו את צעקותיה כאשר היא לא יודעת שהוא מצלם הכל. האיש נחקר ושוחרר ואישה נעצרה בחשד לתלונת שווא ושיבוש הליכים.

אבל…. הנזק נעשה, הלקוח שלי כאמור נעצר מול ילדיו, נחקר ושהה בתחנת המשטרה שעות רבות עד ששוחרר הטראומה לו וילדיו נגרמה וזה מה שחבל.

  1. כעורך דין, כאב לילדים וכגרוש בעצמך – איך משפיעה עליך התנהלות משפטית שמעורב בה ניכור הורי?

קודם כל כאבא, אני לא יכול לחשוב שאני לא אראה את הילדים שלי. כאב וכעו”ד העוסק בגירושין, אני חושב שתופעת הניכור ההורי, היא תופעה פסולה שיש להעלימה מן העולם.

הנזק שנגרם לקטינים, הן בטווח הארוך והן בטווח הקצר, הוא עצום ולעיתים לא בר תיקון.

ניכורי הורי, הוא נטו “כלי” במלחמה שבין הצדדים אשר לא נותנים את דעתם לכך שהם משתמשים בקטינים ככלי נשק נגד הצד השני וכזכור במלחמה אין מנצחים רק מפסידים. אך המפסידים הגדולים הם הילדים שהכניסו אותם בעל כורחם לתוך המלחמה הזו.

  1. כשאתה מקבל תיק משפחה לטיפולך, מה אתה מגדיר כהצלחה?

כשאני מקבל תיק גירושין לטיפולי, אני יושב עם הלקוחות שלי ורוצה לשמוע מהם איך יראה בעיניהם “יום המחר”. אני מקפיד להקשיב לציפיות שלהם מבחינת האחריות ההורית, זמני השהות עם הילדים, מזונות הקטינים וכל נושא חלוקת הרכוש ואיזון המשאבים. בשילוב עם הנתונים שהם מציגים בפני, אני בונה יחד איתם אסטרטגיה להליך הגירושין. השגת המטרות שהצבנו לעצמנו בתחילת ההליך זה מבחינתי הצלחה בתיק.

  1. עו”ד מויאל, ספר לקוראים שלנו בקצרה על התיק שלא תשכח לעולם…

ייצגתי בתיק גירושין, בחור צעיר. שבאמצע החיים פרצה אצלו מחלת נפש קשה. הבחור היה נשוי מס’ שנים ולזוג היו שני ילדים קטנים. לאחר תקופה ממושכת של התמודדת עם מחלת נפש של האב אותו ייצגתי, האם נאלצה לפתוח בהליך גירושין מתוך הכרה והבנה שהנישואין שלה עם האב הסתיימו נוכח מחלתו.

האם פתחה בהליך גירושין מתוך מטרה לדאוג לעתידה ולעתיד ילדי הצדדים.

ניהלתי הליך של גישור עם הצד השני ולבסוף השכלנו להגיע להסכמות בכל הקשור לחלוקת הרכוש, אחריות ההורית על הקטינים, זמני השהות וכן לגבי מזונות הקטינים. הצלחנו אפילו להגיע להסכמות כתובות לגבי זמני שהות עם הורי האב שימשיכו לקיים קשר עם נכדיהם הקטינים.

ביום אישור ההסכם והגט בבית הדין הרבני, נפגשו הצדדים והיה ניתן לראות את המתח ביניהם, מתח שלא נבנה מתוך מחלוקות אלא כזה שהיה שם מתוך האילוץ שכנפה עליהם להתגרש נוכח מצבו של האב.

לאחר שהצדדים אישרו את ההסכם וקיימו את טקס הגט, הם יצאו מאולם הדיונים והאם מסרה לאב מכתב תוך שהיא בוכה את נשמתה. אני לא חושב שהיה מישהו בחוץ שנותר אדיש נוכח המחזה הקשה. של אישה אשר נאלצה בעל כורחה להתגרש מבעלה ורק בשל מחלת הנפש הקשה שהתפרצה אצלו.

  1. מה אתה עושה כשאתה מפסיד? נכשל? כשהלקוח שלך לא מקבל בסופו של יום את מה שרצית והנחת שהוא ראוי לקבל?

לשמחתי זה לא קורה הרבה. ובכל אופן, אני מנתח כל הפסד לעומק ובוחן הליך של ערעור לערכאה המשפטית הגבוהה יותר (לרוב לבית המשפט המחוזי).

העקרון שמנחה אותי, הוא לא להרים ידיים ולהמשיך בצדקת הדרך עד להשגת המטרה או התוצאה הרצוייה.

  1. עו”ד ישי מויאל – מה הלקוחות שלך לא יודעים עליך?

מאחורי העו”ד הקשוח והרציני, יש את האדם ישי, שהוא בן מסור להוריו, אבא אוהב לילדיו. אוהב את השקט של הים ומצד שני גולש בסערות של הגלים.

  1. אם עורך דין ישי מויאל לא היה עורך דין, הוא היה ככל הנראה… ?

שוקולטייר, אופה או טבח, אני מאוד אוהב את המטבח מאוד אוהב לבשל, לפעמים אני שולח עם הבת שלי אוכל לצבא והחברות שלה מחכות לראות מה שלחתי… המטבח זה סוג של תרפיה עבורי … תרפיה טעימה.

  1. בשעות הפנאי שלך: אני מאוד אוהב את הים ומשתדל לבלות בו הרבה, אני גולש סאפ וגלים ככה שאני מוצא את עצמי בים כמעט בכל מזג אוויר.
  2. היכן תהיה בעוד 10 שנים מהיום?

אני מאוד אוהב את מה שאני עושה היום, אז אני מאמין שגם בעוד 10 שנים אני אעסוק בעריכת דין ובתחום דיני המשפחה והמעמד האישי.

*עו”ד ישי מויאל, בעלים של משרד בוטיק העוסק בתחום דיני המשפחה

בשיתוף עו"ד ישי מויאל

כדאי להכיר