צילום יגאל פרסלר

אמנות ככלי להשקעה חכמה – טיפים לאספנים למצוא יציבות כלכלית דרך השקעות באמנות מאת יגאל פרסלר

מאז ומתמיד אמנות נחשבת לסמל של יוקרה ומעמד, עיסוק שמור לאליטה. אבל בשנים האחרונות, עולם האמנות ראה שינוי בתפיסה כאשר האמנות נתפסת יותר ויותר ככלי השקעה חכם. לא רק שאמנות יכולה להביא עונג אסתטי וערך תרבותי, אלא שהיא גם יכולה להציע יציבות פיננסית ופוטנציאל צמיחה לאספנים

בשיתוף יגאל פרסלר

שאלנו את יגאל פרסלר, יועץ וחוקר אמנות מזה 30 שנה וגם אמן ויוצר בעצמו, מסביר לנו שבזמן שאפשרויות ההשקעה המסורתיות כמו מניות ונדל”ן משתנות כל הזמן, השקעה באמנות יכולה לספק יציבות כלכלית ארוכת טווח.

בראש ובראשונה, חשוב לעשות את המחקר שלך. כמו כל השקעה, חיוני שתהיה לך הבנה מוצקה של שוק האמנות והאמנים המסוימים שבהם אתה מעוניין. זה אומר להישאר מעודכן במגמות בשוק, להשתתף בירידי אמנות ולעקוב אחר תוצאות המכירות הפומביות. אל תפחד לפנות לייעוץ מומחה, בין אם זה מסוחר אמנות מכובד או יועץ אמנות, כדי לעזור להנחות את ההחלטות שלך.

שנית, שקלו השקעה באמנים מבוססים. למרות שזה עשוי להיות מפתה לרדוף אחרי הטרנד החם האחרון או האמן המתפתח, השקעה באמנים מבוססים עם רקורד מוכח יכולה להציע יותר יציבות ופוטנציאל צמיחה לטווח ארוך. חפש אמנים עם גוף יצירות חזק, היסטוריה של מכירות וביקוש הולך וגדל בשוק.

צילום יגאל פרסלר

.

שלישית, גיוון אוסף האמנות שלך. בדיוק כמו בכל תיק השקעות, חשוב לגוון את ההחזקות שלך כדי למזער את הסיכון. שקול להשקיע במגוון אמנים ומדיומים, מציורים ופסלים ועד לצילום ווידאו ארט. זה לא רק יציע פוטנציאל גדול יותר לצמיחה פיננסית אלא גם יבטיח אוסף מעוגל ודינמי.

רביעית, שקול את מקורה ומצבה של היצירה. להיסטוריה ולמצבה של יצירת אמנות יכולה להיות השפעה משמעותית על ערכה וסחירותה. יצירות אמנות בעלות מקור חזק (היסטוריה מתועדת של בעלות) יכולות לקבל מחירים גבוהים יותר, בעוד שלאלה במצב מצוין יש סיכוי גבוה יותר לשמור על ערכן לאורך זמן.

לבסוף, היו סבלניים וחשבו לטווח ארוך. השקעה באמנות היא לא תוכנית להתעשר מהר, אלא אסטרטגיה ארוכת טווח לצמיחה פיננסית ויציבות. יצירות אמנות יכולות לקחת שנים, אפילו עשרות שנים, כדי להעריך, ולכן חשוב שתהיה לך ראייה סבלנית וארוכת טווח. חשוב גם שתהיה תוכנית למכירה או לסילוק בסופו של דבר של אוסף האמנות שלך.

לסיכום, השקעה באמנות יכולה להיות כלי חכם ומשתלם עבור אספנים המעוניינים להשיג יציבות וצמיחה פיננסית. על ידי ביצוע המחקר שלך, גיוון האוסף שלך והיותך סבלני וממוקד לטווח ארוך, אתה יכול לבנות תיק השקעות אמנות בעל ערך ומתגמל.

רוצים לשמוע עוד, חושבים על ההשקעה הבאה.. מוזמנים לפנות אל יגאל פרסלר, יועץ אמנות עם ניסיון רב.

 

בשיתוף יגאל פרסלר