רפי שמיר, מנכ"ל Xtra Business. צילום מערכת xtra

איש של אנשים: הכירו את רפי שמיר, מנכ״ל Xtra Business

לפני למעלה מ-20 שנה הקים רפי שמיר את Xtra Giftcard, היום, החברה הקטנה כבר התפתחה וגדלה למימדי ענק. בריאיון הבא מספר שמיר על תחילת הדרך, על המצפן הפנימי שעדיין מוביל אותו בהחלטות חשובות וגם איזו מתנה, מבין כל המתנות ב-Xtra, היה שמח לקבל

בשיתוף Xtra

האירוע המכונן שלימים הוביל להתפתחותה של Xtra Business התרחש בשישי קייצי, לפני למעלה מעשור;
“בימים ההם, החברות היו קונות שוברים מודפסים, ובאותו שישי הייתה אספקה של תמי 4 שהייתי צריך לנסוע אליה. נכנסתי למשרד, ושם ישבה בחורה שהייתה צריכה לספק פיצוי ללקוחות החברה: כשלא הגיע שליח או מתקין ועוד סיבות נוספות אחרות,” מספר רפי ומוסיף, “היא ישבה שם עם מעטפות ורשמה את שם הלקוח, הכניסה שובר, כתבה את הדואר הרשום – והייתה צריכה לשלוח את זה בדואר. שאלתי את עצמי, מה היא עושה?”

האירוע הזה, שרובנו חווינו במהלך חיינו, הוביל את שמיר לפעולה “יצאתי משם בידיעה שהתחום הזה חייב להשתנות. למזלי, הייתה לי תוכנית מוכנה מאיפיון קודם שעשיתי ללקוח ישראלי גדול, וזו הייתה יריית הפתיחה שממנה יצאתי היישר למתכנת שלי.”

דרכו המקצועית של רפי שמיר

רפי שמיר התחיל את דרכו המקצועית בתחום לפני למעלה מ-20 שנה, בתחום הקופונים, שוברי המתנה וההנחות בכל עולמות הפנאי והבילוי. כבר באותם הימים, עבדה החברה עם אלפי ועדי עובדים, חברות כרטיסי אשראי וגופים עסקיים – וידעה לתת פתרון מותאם לצרכי הלקוח. “עם השנים, התפתחנו לצורך הזה של הלקוחות גם להפיק פעילות של שוברי מתנה נוספים, כדוגמת ארוחות בוקר, סרטים, הצגות ורשתות אופנה. לאורך כל הדרך ידענו להתפתח ולהתאים את עצמנו לצורכי השוק והלקוח בהתאמה, והיום אנחנו יודעים לתת “אקסטרא לעסקים” אומר רפי.

את ההתפתחות שלה, עשתה Xtra Business מתוך הבנה שקשר אישי וישיר עם הלקוח הוא הבסיס להכל; “כל השנים שימשתי גם כאיש מכירות ראשי בחברה, לכן, עבדתי מול כל אחד מהלקוחות והכרתי אותם באופן אישי – בין אם בשיחות טלפון, וואטסאפ או פגישות פרונטליות. היה לי חשוב ללוות תהליכים ולתת שירות לאורך הדרך. בדרך זו למדנו את הצרכים העמוקים של הלקוחות שלנו, וידענו ללוות אותם ולתמוך בהם” מספר רפי “החברה שלנו גדלה לעומק ולחוזק שלה, אבל הבסיס הזה נשמר. אנחנו הולכים בדרך אחת, ישרה, כתוצאה מכך אנחנו יודעים גם להפסיד בעסקה או לתת מענה שהוא לא תמיד משתלם עבורנו”.

מהם הערכים שהובילו אותך בדרך?

“אני מאמין שאנחנו כל הזמן חושבים חדשנות, איך לחדש ולעשות למען הלקוחות שלנו. החדשנות הזו ללא ספק מגיעה עם פרקטיקה יום-יומית של שירות, מקצועיות וחוסר פשרות – וזה גם מה שהוביל אותנו בדרך. נולדו מכך שהיינו בכל הצדדים, כחברה מתווכת שיודעת ליצור עבור כל לקוח את הרעיונות ואת הפתרונות. הפתרונות שלנו כיום מותאמי לקוח 100% – החל מהצד המערכתי ועד לפתרון.”

ההתאמה לצרכי הלקוח ממשיכה ב- Xtra Business עד לשלב העיצוב הסופי: “מתוך הבנה שויזואליה היא חלק חשוב מהמוצר, החלטנו להחזיק סטודיו עיצוב במשרה מלאה. הדבר מאפשר לנו לתת לכל לקוח את פתרון ה-custom made שהוא צריך ורוצה” מספר שמיר.

פתרונות בהתאמה מלאה ללקוח: הארנק הדיגיטלי של Xtra Buisness

.

לאורך שני עשורים של עבודה, מהו המשפט שלקוח אמר וזכור לך במיוחד?

“לאורך השנים עבדנו עם החברות והארגונים הגדולים במשק, וכך למדנו גם להתאים לכל אחד את המוצר המתאים עבורו. כשאני מביט אחורה אני חושב שהמשפט שנאמר לי הכי הרבה פעמים הוא: ‘תמיד כיף לעבוד איתכם, כי יש פתרון להכל. אין לא – זה תמיד כן’. אני מאמין שהגישה החיובית שלנו והרצון ללמוד, לחדש ולהשתפר עבורנו ועבור הלקוחות שלנו עושה את ההבדל.”

מגמות, שינויים וחידושים

בשנת 2014 עבר שוק הענקת המתנות שינוי, אשר השפיע באופן מהותי על התחום. באותם השנים, הכרטיסים המגנטיים היו משתלמים פחות – וניתן היה לזהות מגמת חזרה למתנות פיזיות. עם זאת, המגמה לא נמשכה זמן רב “כל נושא הלוגיסטיקה, הדיגיטציה והפרסונליזציה איבד את הערך עם הזמן ושחק אנשים רבים. בנוסף, היו המון אכזבות בדרך, למשל כשמשלוח לא הגיע” מספר רפי ומסביר את הערך הטמון בגיפטקארד “העולם הדיגיטלי מאפשר את כל הזמינות, הנוחות, הפשטות והמהירות שאנחנו מחפשים כיום. בנוסף, הארנק הדיגיטלי שלנו פותח עולם שלם של אפשרויות, עם למעלה מ-2,000 בתי עסק. באופן מהיר ונוח ניתן לבחור מתנה מתגמלת להנעת עובדים – ובקליק אחד גם להזמין אותה עד הבית. במערך תגמולי המכירה למשל, מאפשר הארנק הדיגיטלי שלנו תגמול של רציפת המכירות, כך שלא משנה מתי רוצים לתגמל את עובד החודש – יש את האפשרות לעשות זאת.

בימים אלו עובדת חברת Xtra Business על הדבר הבא – כלי ניהול למערך המכירות מהטלפון הנייד “בהתאם לחזון שלנו להיות אוטוריטה בענף המתנות והגיפטקארדים, אנחנו בימים אלו עובדים על מערכת תמריצים חדשה שתאפשר כלי עבודה שימושי למנהלי מערכי מכירות, תגמול, נאמנות ושימור לקוח. זה דבר שעדיין לא קיים בתחום, ויאפשר את ניהול התגמולים בארגון באופן אבסולוטי של 100%” מספר שמיר.

שאלה אחרונה: מבין כל המתנות ב-Xtra, איזו מתנה אתה היית שמח לקבל?

שמיר צוחק ועונה “אני איש של אקסטרים, ותמיד מחפש אחר ריגוש חדש בתחום. היום, בתור מנכ”ל Xtra Business, הייתי שמח לקבל מתנה שאזכור שחוויתי – וכזו גם שאזכור ממי קיבלתי. מתנות בתחום האקסטרים כמו נהיגת מירוצים, מצנח וכדור פורח הופכות עבורי לחוויה – וחוויות אני אף פעם לא שוכח.”

לאתר Xtra לעסקים בקרו ב – https://business.xtra.co.il

לאתר Xtra גיפטקארד  בקרו ב – https://www.xtra.co.il

בשיתוף Xtra