אורן להב וטניה לאורן נגד צביעות של משפיענים: "הקהל לא מטומטם"

בפרק הרביעי של "אז ככה" השניים הסבירו מדוע מסרים לא אותנטיים פוגעים באמון במשפיענים: "הם רוצים להיות חשופים לתוכן שהוא אמיתי"

אורן להב וטניה לאורן. צילום: מעריב לנוער

בפרק הרביעי של "אז ככה" התארחו אורן להב וטניה לאורן, ושוחחו על קמפיינים פוליטיים בעולם המשפיענים. השניים לא חסכו במילים קשות כשהתייחסו לאחת הסערות הבולטות ברשת בשבועות האחרונים – הקמפיין של שחר חיון לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית, בזמן שהיא עצמה נוהגת בטסלה.

לדבריהם, "הקהל לא מטומטם". הם הסבירו כי ברגע שהציבור מרגיש חוסר אותנטיות או סתירה בין המסרים לבין החיים האישיים של המשפיען, האמון מתערער. "אם הקהל מאבד את האמונה בך, הוא לא יאמין לשום דבר שתנסה למכור אחר כך", אמרו השניים בנחרצות.

צפו בקטע מתוך פרק 4 של "אז ככה"

הסערה סביב חיון המחישה בדיוק את מה שתיארו להב ולאורן: משתמשים ברשתות החברתיות טענו שהיא "עושה הכל בשביל כסף" והאשימו אותה בחוסר אותנטיות. רבים מהעוקבים הרגישו שמדובר בצעד שיווקי מנותק, שהרחיק אותם ממנה במקום לקרב.

אותנטיות בעולם המשפיענים

המקרה הזה מצטרף לשורה של קמפיינים שבהם הציבור שם לב לפער בין התדמית לבין המציאות, וממחיש עד כמה קריטי עבור משפיענים לשמור על עקביות ואותנטיות. בעולם שבו כל סטורי וכל פוסט נבחנים בזכוכית מגדלת, האמון הוא המטבע החזק ביותר - וברגע שהוא נשבר, קשה מאוד לקנות אותו מחדש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר