המאבק הקשה של אוזמפיק: צניחה משמעותית במכירות החברה

חברת התרופות נובו נורדיסק, המייצרת את תרופת ההרזיה הפופולרית, חווה קשיים כלכליים שהובילו למחיקת 93 מיליארד דולר בשווי השוק שלה • לאור הקשיים, מינתה החברה מנכ"ל חדש

היצרנית של אוזמפיק בקשיים כלכליים. צילום: REUTERS

חברת התרופות נובו נורדיסק, היצרנית של אוזמפיק, מינתה את ראש הפעילות הבינלאומית שלה למנכ"ל לאחר צניחה במכירות תרופות ההרזיה שהובילה למחיקת 93 מיליארד דולר משווי השוק של החברה. בנוסף, חברת השירותים הפיננסיים ברקליס הורידה את דירוג נובו נורדיסק היום (רביעי), תוך הורדה משמעותית של מחיר המנייה. 

המאבק הקשה של אוזמפיק: צניחה משמעותית במכירות החברה//עדן חן

מינוי המנכ"ל החדש, מזיאר מייק דוסטדר, הגיע זמן קצר לאחר שנובו נורדיסק קיצצה את התחזית הפיננסית שלה, וחזתה שהמכירות יגדלו ב-8 עד 14 אחוזים, בעוד הרווח התפעולי יתרחב ב-10 עד 16 אחוזים, על בסיס שערי חליפין קבועים. זה בהשוואה לתחזיות הצמיחה הקודמות שלה של עד 21 ו-24 אחוזים, בהתאמה.

קופסאות אוזמפיק ותרופות הרזיה, צילום: רויטרס

מניות נובו צנחו עד 30 אחוזים בקופנהגן, הירידה הגדולה ביותר בהיסטוריה בתוך יום אחד. דוסטדר אמר שהוא מתכנן "להגביר את תחושת הדחיפות ולבצע דברים בצורה שונה", כאשר העדיפויות העליונות שלו יהיו קידום ליין התרופות של החברה, לצד חדשנות והשקעה כדי להביא צמיחה.

לאחר שנהנתה מיתרון מוקדם כחלוצה בשוק תרופות ההשמנה עם "אוזמפיק", נובו נורדיסק נאבקת כיום עם תחרות, כאשר החברה המתחרה זוכה בנתח השוק של וויגובי. 

החברה המתחרה זוכה בנתח השוק של וויגובי, צילום: אי.פי
 
חברת התרופות נובו נורדיסק עלתה לכותרות בישראל במאי האחרון, כשהציגה בטלוויזיה פרסומת פוגענית המקדמת תרופות הרזיה ומתייחסת להשמנה כאל מחלה. אותה פרסומת, שבה שודר שיר עם המילים "מה ה-BMI שלך?" (על משקל "מה הדאווין שלך?") עוררה תגובות נזעמות ברשת.
 
לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו הגיעו מאות תגובות והוחלט לפתוח בהליך בדיקה, כשבמהלך הבדיקה נערכו שינויים בפרסומת. לאחר זמן מה, החליט המפרסם בצעד חד צדדי להוריד את הפרסומת מהאוויר לגמרי - ככל הנראה כי נגרם יותר נזק מתועלת.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר