אין לכם זמן להתאמן? הפעילות הגופנית הקלה שתאריך את חייכם

מחקר שבוצע בקרב מאות אלפי אנשים מגלה כי עלייה ב-5 גרמי מדרגות בכל יום, שבכל אחד תצעדו כ-50 צעדים, הפחיתה ב-20% את הסיכוי לחלות במחלות לב וכלי דם • ומה יקרה לגוף שלכם אם לא תבצעו בכלל פעילות ספורטיבית?

פעילות גופנית (אילוסטרציה). צילום: Getty Images

זה דבר ידוע שמומלץ ללכת בכל יום לפחות 10 אלף צעדים כדי לשמור על הבריאות שלנו, אבל בואו נודה – זו לא משימה בעולם המודרני שבו אנו חיים. למזלנו, מחקר חדש מצא שתי שיטות שיש להן השפעות בריאותיות חיוביות דומות על בריאותנו, מבלי שנצטרך להשקיע זמן כה רב בהליכה.

לפי המחקר, שבוצע בקרב 450 אלף בני אדם ושפורסם בכתב העת הרפואי Atherosclerosis, נמצא כי עלייה בחמישה גרמי מדרגות בכל יום, כ-50 צעדים בכל אחד מהם, הפחיתה את הסיכוי לחלות במחלות לב וכלי דם ב-20%. אותם יתרונות נמצאו גם אם צועדים את אותה כמות צעדים, כ-250 בסך הכל, לאורך כל היום, ולאו דווקא בבת אחת.

אישה רצה על גרם מדרגות (אילוסטרציה), צילום: Getty Images


מחקר נוסף, שפורסם בכתב העת הבריטי Sports Medicine, העלה גם הוא מסקנה דומה, שלפיה גם פעילות שכזו יכולה לעשות טוב לגוף. המחקר מצא כי פעילות ספורטיבית קלה של 25-20 דקות – למשל, ביצוע ג'וגינג, הליכה מהירה ורכיבה על אופניים – יכולה לסייע לאנשים לחיות חיים ארוכים יותר. מנגד, בקרב אלו שלא ביצעו לפחות את 25-20 הדקות האלו בשביל פעילות גופנית קלה הייתה עלייה של 40% בסיכון לתמותה.

המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן של ארצות הברית ממליצים למבוגרים לבצע בכל שבוע לפחות 150 דקות של פעילות גופנית קלה, אותה אפשר לחלק ל-30 דקות ביום במשך חמישה ימים, אותן אפשר, כאמור, לא לבצע באופן רציף – אלא לפרוש על פני היממה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר