איך לוקחים אנשים שספורט הכי רחוק מהם וגורמים להם לאהוב את זה?

נטע שכטר מלווה נשים לחיטוב וירידה במשקל מבסיס של תהליכים מנטליים • היא עזרה לרביד פלוטניק להיכנס לכושר, ואם השם שלה לא מצלצל לכם מוכר, חפשו את קואץ' נטע - אושיית הרשת עם התלתלים המקפצים ושמחת החיים שלא נגמרת • ישבנו איתה לשיחה כדי לגלות איך משחררים מהדרמה סביב יציאה מהשגרה וגם - האם אפשר לאכול סופגנייה וליהנות ממנה?

נטע שכטר. צילום: אביעד בוסקילה

"אתמול ביליתי עם חברים, ברור שנשנשתי יותר ממה שתכננתי", מתוודה נטע שכטר (29), או כמו שהקרובים אליה מכנים אותה קואץ' נטע, אושיית הרשת עם התלתלים המקפיצים שמחזיקה בקילמוטרז' ארוך בתחום הבריאות ואף עברה בעצמה תהליך של ירידה במשקל.   

"אני בן אדם של יציאה מהשגרה אז גם אם אתמול חרגתי, היום אני קמה עם בחירה חדשה כמו כל יום לאכול טוב היום ולא בהלקאה לגוף שלי".

נטע עוסקת בספורט מגיל ארבע, אבל היא לא תמיד נראתה כמו ספורטאית. "התחלתי כמתאמנת קרקע, רקדנית ובצבא הגעתי לכושר דרך כושר קרבי שזה תחום יחסית קיצוני. תמיד אהבתי לעשות ספורט ואכלתי המון וכמובן לא עליתי במשקל אבל דווקא בצבא כשהתאמנתי המון, הייתי שוברת לעצמי את הברכיים ולא נהיית חטובה. הגעתי למצב שאני פצועה רוב הזמן לא נראיתי כמו מאמנת כושר, לא שרירית ולא חטובה. במקביל עשיתי תואר במנהל עסקים וקידום בריאות ושם למדתי על תהליכים מנטליים בקידום בריאות, איך לוקחים אנשים שספורט זה התחום הכי רחוק מהם וגורמים להם לאהוב את זה".

"לשחרר נשים מתרבות הדיאטה". נטע שכטר / צילום: אביעד בוסקילה

מי שאף פעם לא עשה ספורט, מאיפה מתחילים?

"אימוני כוח, שלוש פעמים בשבוע, חצי שעה. חשוב לזכור כי הגוף לא נבנה באימון, הוא נבנה במנוחה ולכן אין סיבה לקרוע את הגוף. תהליך ספורטיבי מתחיל קודם כל בראש. רביד פלוטניק הגיע אלי עם עודף משקל כשהוא שונא להתאמן ולא התאמן אף פעם, אמרתי לו 'בוא ניקח את המוטיבציה שאנשים מגיעים איתה לתהליך של חודש חודשיים ונמתח אותה לחמש שנים קדימה, בוא ניתן לה חיים שלמים, נקיים שגרת אימונים ושגרת תזונה שעושה לנו טוב, שאנחנו יכולים להתמיד בה לאורך זמן.

בתור מי שגדלה לאימא שעושה דיאטות כל הזמן ולא אוהבת את מה שהיא רואה במראה, הבנתי שאנחנו כנשים לא עושות תהליך ממקום שאנחנו רוצות להטיב לגוף שלנו, אלא ממקום של שנאה ואנחנו אפילו מוכנות להתעלל בו. רציתי לשנות את התמונה, להתאמן ממקום שאנחנו אוהבות את עצמנו ואנחנו מעוניינות לשמר את היכולת של הגוף שלנו לעשות הכל בקלות.

אני מתאמנת ממקום שאני רוצה שעד גיל 100 אני אוכל לקום ולשבת לשחק עם הנכדים שלי, רוצה לבנות לעצמי שגרה שאני מתאהבת בה, והשגרה הזאת היא כן בריאה. במקום כל התוכניות דיאטה שמציגות גישה שלילית שאני לא רציתי לקחת חלק בזה. אנחנו צריכות לעשות ספורט ממקום חומל ואוהב את הגוף. הבנתי שאני רוצה לשחרר נשים מתרבות הדיאטה ולהראות להן כמה אימונים הם חגיגה של הגוף, זו הפכה להיות משימת חיי".

     

View this post on Instagram

           

A post shared by קואצ׳ נטע Neta Shechter • חיטוב וירידה במשקל באהבה לגוף🍑 (@coach_neta)

מה משפט המוטיבציה הכי אפקטיבי שלך?

"זה שזה פשוט לא אומר שזה קל, וגם איזונים זה החיים".

בתקופה שהתחושות קשות והגוף כבד חורף, קר, מי בכלל רוצה לצאת מהמיטה, איך בכל זאת קמים ועושים?

"ההבנה שלי היא כשאני עוטפת את הגוף שלי באהבה, הגוף שלי מחזיר לי אהבה כפליים. הטיפ שלי הוא סביב שינוי הגישה שאנחנו עושות. אם אנחנו שונאות את הגוף ומוכנות להתעלל בו אז ברור שלא נרצה אחר כך לקום להתאמן. הרעיונות של להפסיק לאכול פחמימות או להתאמן כל יום, אלה אמונות שמכניסות את עצמנו לסטייט אוף מיינד שלילי. בכלל חשוב לזכור כשאנחנו מנסות לאכול פחות אנחנו בעצם מתחילות לאכול יותר".

אנחנו עכשיו שבוע לפני חנוכה, איזו הכנה מנטלית את עושה למתאמנות שלך לפני החג ואסון הסופגניות?

"לאכול סופגנייה וליהנות ממנה. הרעיון הוא שאנחנו משחררות את הדרמה סביב יציאות משגרה. אני באופן קבוע יוצאת משגרה אני פשוט מבינה שזה חלק בלתי נפרד מהדרך, ברגע שאני משחררת את הדרמה סביב יציאה משגרה ופשוט חוזרת לתלם, אני קמה עם בחירה".

סטיילינג: מאי עזרן, צילום: ללא

"יש אימונים שבהם הגוף מרים את הראש". נטע שכטר 

את כולך מלאה באנרגיות, איך את חווית את 7 באוקטובר, עשית הפסקה מהספורט?

"באותה שבת הכל נעצר, אבל כבר ב-8 באוקטובר העברתי אימון גמישות. הרגשתי מידה מסוימת של אחריות על כל המלוות שלי והעוקבים שלי, שבשיא המתח וברגעים של חוסר השליטה היום צריכים אותי. אני מאמינה שיש אימונים שבהם הראש מרים את הגוף ויש אימונים שבהם הגוף מרים את הגוף - וככה היה. כל האימונים שעשינו מאז ועד עכשיו היו אלה אימונים שהגוף מרים את הגוף, האימונים נועדו לשמירה על שפיות.

אימוני כושר מוכחים מחקרית להפחתת סטרס, להפחתת תסמיני דיכאון וגם אכילה מאוזנת. מעבר לזה שפיזית הגוף מרגיש עייף חלש, אם אנחנו לא מתאמנים אנחנו מוסיפים על הבאסה והדיכאון. אבל אם אכלתי טוב והתאמנתי זה עוזר לי ולכן דווקא עכשיו לאכול טוב ונכון להתאמן" .

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר